Forumindex › Forums › Overige › Historie › YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2013 om 16:35 #17797773
Hier een leuke kilometerstand van mn E:
Dit is wel een 5 cijfers teller, in werkelijkheid heeft ie 133.333 km gereden :)
Rik ;)
20 juni 2013 om 21:00 #17797774Een verlichtende update deze keer:
Ik heb altijd al gevonden dat er weinig licht was IN de auto bij donker.
Mn 1e E Kadett had leeslampjes in de auto. Ik weet niet of het standaard was bij een Kadett GT maar goed.
Ik ben dus op de sloop wezen struinen en heb ze gevonden:Hier de oude houder:
verschil tussen de oude en de “nieuwe” houder:
En hier de nieuwe houder met leeslampjes:
En deze dus in mn E gemonteerd:
En ook erg leuk:
Om de leeslampjes heen zitten dezelfde soort ringen als om het portierslot :angelNu mn F nog voorzien van dezelfde houder met leeslampjes.
Mooi mooi mooi :jerry
Rik :wub :wub
20 juni 2013 om 21:04 #17797775Ja ik heb het onder vonden de afgelopen winter! Brengt een hoop extra licht op. Zo heb ik ook leeslampjes bij de achterdeuren.. Ook erg handig voor in de donker als je iets moet zoeken.
20 juni 2013 om 21:15 #17797776Dat is ook mijn verwachting !
In mn E heb ik GEEN lampen achterin terwijl in mn F dat WEL zo is. (in de handgrepen)
Maar hoe meer licht, hoe beter :thumbRik ;)
20 juni 2013 om 21:42 #17797777je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.
Mn laatste E Kadett is alweer 10 jaar geleden,dus moest ff graven in mn geheugen.21 juni 2013 om 08:36 #17797778@asconahobbyist wrote:
je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.
Mn laatste E Kadett is alweer 10 jaar geleden,dus moest ff graven in mn geheugen.OPGELOST !
het zwarte (3e) draad zat nog ingetapt, die heb ik losgemaakt en in de houder gestoken.
Nu werkt alles zoals het moet werken !bedankt voor je reactie !
Rik ;)
29 juni 2013 om 18:23 #17797779Ik ben vandaag bezig geweest om mn instrumentenpaneel te verwisselen voor een dezelfde exemplaar.
De dagteller bleef wel vaak hangen waardoor ik die niet op “0” kon krijgen.Dit vond ik wel vervelend en laat ik nou net op de sloop 1,5 week terug een dezelfde instrumentenpaneel te hebben gescoord.
Dus de lampjes nieuw erin, kilometerstand terug gedraaid van 82.000 naar 36.000 km, dezelfde stand als bij de teller die ik eruit heb gehaald :) en alles werkt heel netjes :wub :wub
Maar nu zit ik te twijfelen:
Ik heb in mn voorraad een E1 tellerbak met toerenteller.
Dat doet me denken aan mn eerste E Kadett, die had deze ook.
Aan deze E bewaar ik fijne herinneringen.Maar als ik deze in mn huidige E zet dan gaat het weer ten koste van de originaliteit.
Immers, deze tellers zijn niet in een E2 “Life” gezet.Misschien kan ik wel “even” rijden met die E1 met toerenteller, kan ik even dromen alsof ik weer in mn E1 rijdt :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping
Hier een paar foto’s:
De E1 tellerbak met toerenteller:
En op deze foto is de onderste tellerbak van de E2 en de bovenste van de E1.
Qua schaalverdeling kan het, beide tellers hebben de nummers 1125 :D
Rik ;)
30 juni 2013 om 09:54 #17797780Mechanisch gedeelte kan je gewoon overzetten, is gelijk.
Willem
30 juni 2013 om 20:23 #17797781Wil eigenlijk niet oftopic gaan.. Maar hoe heb je leeslampjes aan gesloten op welke massadraad? Ik heb de mijne gewoon nu restreeks op de binnenverlichting. Maar zou tof zijn als ik de lampjes ook kan aan doen onder het rijden zonder de lichtschakelaar uit te trekken.
1 juli 2013 om 05:00 #17797782@astraTD wrote:
Wil eigenlijk niet oftopic gaan.. Maar hoe heb je leeslampjes aan gesloten op welke massadraad? Ik heb de mijne gewoon nu restreeks op de binnenverlichting. Maar zou tof zijn als ik de lampjes ook kan aan doen onder het rijden zonder de lichtschakelaar uit te trekken.
In mn E was het al voorbereid voor leeslampjes, alleen een bruine massadraad van lamp naar chassis moest ik nog maken.
Maar dat was een kwestie van tijd.Met hulp van Willem (Wim-V6) heb ik de draden juist gemonteerd want ik heb nog niet zo veel verstand van elektronica :(
De rode, grijze en zwarte zijn origineel en voorbereid, de bruine heb ik zelf gemaakt.
Rood: constante plus (stroom interieurverlichting)
Grijs: geschakelde min (schakelaar zit bij het portier, in de A stijl)
zwart: geschakelde + (stroom via contactslot voor de leeslampjes)
bruin: massa (voor de leeslampjes)Op deze manier kan je de leeslampjes los van de interieurverlichtingsschakleaar bedienen.
De stroom komt van het contactslot dus als je de auto op contact hebt staan dan doen de leeslampjes het.
En de interieurverlichting doet het ook zoals we het gewend zijn :)Rik ;)
1 juli 2013 om 09:27 #17797783Oke thanx.. In weekend ff bezig houden ook met de lampjes bij me achterdeuren.
:thumbup
1 juli 2013 om 11:00 #17797784Mooie auto die E-Kadett; heb er zelf ook warme herinneringen aan.
20 juli 2013 om 15:12 #17797785Vanmorgen voorbereidingen getroffen voor het monteren van een instrumentenpaneel MET toerenteller.
Daarvoor moest eerst een (groene) kabel doorgetrokken worden vanaf de bobine naar de stekker wat in het instrumentenpaneel gaat.Hier foto’s:
Vanavond haal ik wederom een paneel op en morgen de kilometerstand overzetten en monteren maar.
Nu maar erg hopen dat alles goed gaat want heb al een hoop tegenslag te verwerken gehad:-Eerst de oliedrukschakelaar kapot tijdens de wissel,
-toen kortsluiting gekregen in de printplaat van het instrumentenpaneel dus die kon exit en ik kon weer zoeken naar een andere.Rik ;)
21 juli 2013 om 10:24 #17797786Zo, uiteindelijk is alles toch nog gelukt :thumb :thumb
Ik heb nu een instrumentenpaneel MET toerenteller in mn E :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub
Eerst even kijken of alles lampjes het doen, ja dus:
Toen starten:
En de boel weer inbouwen:
en een laatste foto van dit project:
Alleen die kilometertellerkabel wan NET LANG genoeg zeg !!!.
Ik heb hem even moeten verleggen om hem goed achter de klem te krijgen.
Het had niet een milimeter korter moeten zijn want dan had dit net gekund :sleepingEn dan te bedenken dat dit allemaal begonnen is na een foto van Willem (Wim-V6) die hij mij toestuurde met de mededeling dat ik deze er maar eens in moest zetten :jerry
Dus van dit:
Naar dit:
Rik ;)
21 juli 2013 om 11:47 #17797787haha, netjes hoor, straalt wat meer luxe uit, en je hebt nu een benzine reserve lampje..
Ik had dit type instrument in zowel mijn kadett-E Caravan GL 1.6i (rood vlak vanaf 6000 toeren).
als in mijn 1.6i hp 100pk caravan Frisco+ (rood vlak vanaf 6400 toeren).Willem
21 augustus 2013 om 21:50 #17797789Ik zat dit topic even te lezen en ziet er allemaal goed uit zeg :thumb
Nu zag ik in het begin iets staan over de history van de auto qua eifgenaren en heb ik dat net met mijn auto ook ff gedaan.
dit zijn de eigenaren van mijn zafira vanaf 2000:
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe:5
Datum eerste toelating NL:27 januari 2000
APK verloopdatum:25 nov 2013
Import auto:NeeHuidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 21 maart 2013
Dagen Eigenaar: 154
Eigenaar tot: hedenEigenaar 4
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 01 maart 2013
Dagen Eigenaar: 20
Eigenaar tot: 21 maart 2013
Eigenaar 3
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 13 februari 2013
Dagen Eigenaar: 16
Eigenaar tot: 01 maart 2013Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 04 januari 2006
Dagen Eigenaar: 2597
Eigenaar tot: 13 februari 2013Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 27 januari 2000
Dagen Eigenaar: 2169
Eigenaar tot: 04 januari 2006Dit zou allemaal wel kloppen maar 1 ding klopt er niet aan de eigenschappen van de auto zelf :hmmz
LET OP!! :afro
Ik heb dus een zafira A Comfort uit 2000.
motortype x18xe1
>>>handgeschakelde 5 bak<<<<<dit staat er bij de eigenschappen op die site :jerry
Opel Zafira
1.8 comfort aut
71-FB-GG
Kleur:Blauw Bouwjaar:Januari 2000 Brandstof:Benzine Transmissie:4-traps automaat Nieuwprijs:€ 22.780BPM:€ 4.76521 augustus 2013 om 21:51 #17797790sorry voor de -offtopic maar vind het wel grappig……of hij is omgebouwd naar handgeschakeld of staat niet goed daar in het systeem :jerry
22 augustus 2013 om 11:58 #17797791Mooi projectje die tellerbak. Vind ergens die E1 tellers mooier dan de E2, maar toch vond ik het niet kunnen de tellerbak te wisselen toen….
22 augustus 2013 om 14:25 #17797788Dank jullie wel voor de waardering :D
Ik ben er erg blij mee en het maakt het rijden toch weer iets leuker haha.Wat de E1 en E2 tellers betreft, het is ieders persoonlijke smaak natuurlijk maar ik heb voor de E2 teller gekozen omdat ik ook een E2 Kadett heb.
Maar de E1 teller is beslist ook het aanzien waard !Rik :)
9 september 2013 om 15:20 #17797792Hoe haal je nou die tellerkabel los? Bij mijn E1 klokkespel blijft ook m’n dagteller hangen.
Verder heel netjes gedaan!!!9 september 2013 om 18:04 #17797793Hee, die E2 tellerbak komt me bekend voor :hmmz ;)
Ziet er goed uit! En het is een originele optie geweest dus moet kunnen.9 september 2013 om 19:01 #17797794@saluma wrote:
Hoe haal je nou die tellerkabel los? Bij mijn E1 klokkespel blijft ook m’n dagteller hangen.
Verder heel netjes gedaan!!!Die km-tellerkabel zit vast met een borgring.
druk stijf onder de km-kabel die ring in, dan zou hij los moeten komen.
Tis heeeel simpel alleen je moet het even wetenMidnight Black: die teller gaat ook nooit meer weg. als ie ooit naar de sloop gaat, gaat die teller eruit :thumbup
Rik :)
11 september 2013 om 18:39 #17797795Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
gr Marcel.11 september 2013 om 18:48 #17797796@saluma wrote:
Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
gr Marcel.Gebruik een kleine gebaksvorkje.
Dan schuif je de wijzer tussen de tanden in, zo naar de handgreep,
Dan een beetje omhoog wippen en de wijzer laat los.Rik :D
12 september 2013 om 07:54 #17797797@KadAstra-EF wrote:
@saluma wrote:
Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
gr Marcel.Gebruik een kleine gebaksvorkje.
Dan schuif je de wijzer tussen de tanden in, zo naar de handgreep,
Dan een beetje omhoog wippen en de wijzer laat los.Rik :D
Dat is iets wat ik nou niet echt durf.Zometeen breekt ie af en dan heb ik een probleem.M’n dagteller blijft hanggen zodra ik hem op nul gezet heb.Ik moet even een paar keer de knop indrukken en laten schieten en op een gegeven moment doet ie z’n werk weer.
Is even lastig,maarja,nogmaals,ik durf niet echt aan die wijzer te trekken.
gr Marcel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.