YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990

Forumindex Forums Overige Historie YV-33-DX Opel Kadett E Life 1990

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 147)
  • Auteur
    Berichten
  • #17797773
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Hier een leuke kilometerstand van mn E:

      Dit is wel een 5 cijfers teller, in werkelijkheid heeft ie 133.333 km gereden :)

      Rik ;)

      #17797774
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        Een verlichtende update deze keer:

        Ik heb altijd al gevonden dat er weinig licht was IN de auto bij donker.
        Mn 1e E Kadett had leeslampjes in de auto. Ik weet niet of het standaard was bij een Kadett GT maar goed.
        Ik ben dus op de sloop wezen struinen en heb ze gevonden:

        Hier de oude houder:

        verschil tussen de oude en de “nieuwe” houder:

        En hier de nieuwe houder met leeslampjes:

        En deze dus in mn E gemonteerd:

        En ook erg leuk:
        Om de leeslampjes heen zitten dezelfde soort ringen als om het portierslot :angel

        Nu mn F nog voorzien van dezelfde houder met leeslampjes.

        Mooi mooi mooi :jerry

        Rik :wub :wub

        #17797775
        astraTD
          Lid sinds:
          9 March 2009

          Ja ik heb het onder vonden de afgelopen winter! Brengt een hoop extra licht op. Zo heb ik ook leeslampjes bij de achterdeuren.. Ook erg handig voor in de donker als je iets moet zoeken.

          #17797776
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Dat is ook mijn verwachting !

            In mn E heb ik GEEN lampen achterin terwijl in mn F dat WEL zo is. (in de handgrepen)
            Maar hoe meer licht, hoe beter :thumb

            Rik ;)

            #17797777
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.
              Mn laatste E Kadett is alweer 10 jaar geleden,dus moest ff graven in mn geheugen.

              #17797778
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                @asconahobbyist wrote:

                je hoeft geen constante stroom te trekken,die ligt er al,de massa is namelijk geschakeld,je maakt een draadje met een stekkertje en een oogje,oogje zet je in de dakbalk vast (gaatje zou er al moeten zitten) met een KORT schroefje en schuifje op de lichtunit.
                Mn laatste E Kadett is alweer 10 jaar geleden,dus moest ff graven in mn geheugen.

                OPGELOST !

                het zwarte (3e) draad zat nog ingetapt, die heb ik losgemaakt en in de houder gestoken.
                Nu werkt alles zoals het moet werken !

                bedankt voor je reactie !

                Rik ;)

                #17797779
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Ik ben vandaag bezig geweest om mn instrumentenpaneel te verwisselen voor een dezelfde exemplaar.
                  De dagteller bleef wel vaak hangen waardoor ik die niet op “0” kon krijgen.

                  Dit vond ik wel vervelend en laat ik nou net op de sloop 1,5 week terug een dezelfde instrumentenpaneel te hebben gescoord.

                  Dus de lampjes nieuw erin, kilometerstand terug gedraaid van 82.000 naar 36.000 km, dezelfde stand als bij de teller die ik eruit heb gehaald :) en alles werkt heel netjes :wub :wub

                  Maar nu zit ik te twijfelen:

                  Ik heb in mn voorraad een E1 tellerbak met toerenteller.
                  Dat doet me denken aan mn eerste E Kadett, die had deze ook.
                  Aan deze E bewaar ik fijne herinneringen.

                  Maar als ik deze in mn huidige E zet dan gaat het weer ten koste van de originaliteit.
                  Immers, deze tellers zijn niet in een E2 “Life” gezet.

                  Misschien kan ik wel “even” rijden met die E1 met toerenteller, kan ik even dromen alsof ik weer in mn E1 rijdt :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping :sleeping

                  Hier een paar foto’s:

                  De E1 tellerbak met toerenteller:

                  En op deze foto is de onderste tellerbak van de E2 en de bovenste van de E1.

                  Qua schaalverdeling kan het, beide tellers hebben de nummers 1125 :D

                  Rik ;)

                  #17797780
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Mechanisch gedeelte kan je gewoon overzetten, is gelijk.

                    Willem

                    #17797781
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Wil eigenlijk niet oftopic gaan.. Maar hoe heb je leeslampjes aan gesloten op welke massadraad? Ik heb de mijne gewoon nu restreeks op de binnenverlichting. Maar zou tof zijn als ik de lampjes ook kan aan doen onder het rijden zonder de lichtschakelaar uit te trekken.

                      #17797782
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        @astraTD wrote:

                        Wil eigenlijk niet oftopic gaan.. Maar hoe heb je leeslampjes aan gesloten op welke massadraad? Ik heb de mijne gewoon nu restreeks op de binnenverlichting. Maar zou tof zijn als ik de lampjes ook kan aan doen onder het rijden zonder de lichtschakelaar uit te trekken.

                        In mn E was het al voorbereid voor leeslampjes, alleen een bruine massadraad van lamp naar chassis moest ik nog maken.
                        Maar dat was een kwestie van tijd.

                        Met hulp van Willem (Wim-V6) heb ik de draden juist gemonteerd want ik heb nog niet zo veel verstand van elektronica :(

                        De rode, grijze en zwarte zijn origineel en voorbereid, de bruine heb ik zelf gemaakt.

                        Rood: constante plus (stroom interieurverlichting)
                        Grijs: geschakelde min (schakelaar zit bij het portier, in de A stijl)
                        zwart: geschakelde + (stroom via contactslot voor de leeslampjes)
                        bruin: massa (voor de leeslampjes)

                        Op deze manier kan je de leeslampjes los van de interieurverlichtingsschakleaar bedienen.
                        De stroom komt van het contactslot dus als je de auto op contact hebt staan dan doen de leeslampjes het.
                        En de interieurverlichting doet het ook zoals we het gewend zijn :)

                        Rik ;)

                        #17797783
                        astraTD
                          Lid sinds:
                          9 March 2009

                          Oke thanx.. In weekend ff bezig houden ook met de lampjes bij me achterdeuren.

                          :thumbup

                          #17797784
                          turbo.d
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 June 2013

                            Mooie auto die E-Kadett; heb er zelf ook warme herinneringen aan.

                            #17797785
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Vanmorgen voorbereidingen getroffen voor het monteren van een instrumentenpaneel MET toerenteller.
                              Daarvoor moest eerst een (groene) kabel doorgetrokken worden vanaf de bobine naar de stekker wat in het instrumentenpaneel gaat.

                              Hier foto’s:

                              Vanavond haal ik wederom een paneel op en morgen de kilometerstand overzetten en monteren maar.
                              Nu maar erg hopen dat alles goed gaat want heb al een hoop tegenslag te verwerken gehad:

                              -Eerst de oliedrukschakelaar kapot tijdens de wissel,
                              -toen kortsluiting gekregen in de printplaat van het instrumentenpaneel dus die kon exit en ik kon weer zoeken naar een andere.

                              Rik ;)

                              #17797786
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                Zo, uiteindelijk is alles toch nog gelukt :thumb :thumb

                                Ik heb nu een instrumentenpaneel MET toerenteller in mn E :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub

                                Eerst even kijken of alles lampjes het doen, ja dus:

                                Toen starten:

                                En de boel weer inbouwen:

                                en een laatste foto van dit project:

                                Alleen die kilometertellerkabel wan NET LANG genoeg zeg !!!.
                                Ik heb hem even moeten verleggen om hem goed achter de klem te krijgen.
                                Het had niet een milimeter korter moeten zijn want dan had dit net gekund :sleeping

                                En dan te bedenken dat dit allemaal begonnen is na een foto van Willem (Wim-V6) die hij mij toestuurde met de mededeling dat ik deze er maar eens in moest zetten :jerry

                                Dus van dit:

                                Naar dit:

                                Rik ;)

                                #17797787
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  haha, netjes hoor, straalt wat meer luxe uit, en je hebt nu een benzine reserve lampje..

                                  Ik had dit type instrument in zowel mijn kadett-E Caravan GL 1.6i (rood vlak vanaf 6000 toeren).
                                  als in mijn 1.6i hp 100pk caravan Frisco+ (rood vlak vanaf 6400 toeren).

                                  Willem

                                  #17797789
                                  vectra208v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 January 2006

                                    Ik zat dit topic even te lezen en ziet er allemaal goed uit zeg :thumb

                                    Nu zag ik in het begin iets staan over de history van de auto qua eifgenaren en heb ik dat net met mijn auto ook ff gedaan.

                                    dit zijn de eigenaren van mijn zafira vanaf 2000:

                                    Historie
                                    Aantal Eigenaren tot nu toe:5
                                    Datum eerste toelating NL:27 januari 2000
                                    APK verloopdatum:25 nov 2013
                                    Import auto:Nee

                                    Huidige Eigenaar
                                    Type Eigenaar: Particulier
                                    Eigenaar van: 21 maart 2013
                                    Dagen Eigenaar: 154
                                    Eigenaar tot: heden

                                    Eigenaar 4
                                    Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
                                    Eigenaar van: 01 maart 2013
                                    Dagen Eigenaar: 20
                                    Eigenaar tot: 21 maart 2013
                                    Eigenaar 3
                                    Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
                                    Eigenaar van: 13 februari 2013
                                    Dagen Eigenaar: 16
                                    Eigenaar tot: 01 maart 2013

                                    Eigenaar 2
                                    Type Eigenaar: Particulier
                                    Eigenaar van: 04 januari 2006
                                    Dagen Eigenaar: 2597
                                    Eigenaar tot: 13 februari 2013

                                    Eigenaar 1
                                    Type Eigenaar: Particulier
                                    Eigenaar van: 27 januari 2000
                                    Dagen Eigenaar: 2169
                                    Eigenaar tot: 04 januari 2006

                                    Dit zou allemaal wel kloppen maar 1 ding klopt er niet aan de eigenschappen van de auto zelf :hmmz

                                    LET OP!! :afro

                                    Ik heb dus een zafira A Comfort uit 2000.
                                    motortype x18xe1
                                    >>>handgeschakelde 5 bak<<<<<

                                    dit staat er bij de eigenschappen op die site :jerry

                                    Opel Zafira
                                    1.8 comfort aut
                                    71-FB-GG
                                    Kleur:Blauw Bouwjaar:Januari 2000 Brandstof:Benzine Transmissie:4-traps automaat Nieuwprijs:€ 22.780BPM:€ 4.765

                                    #17797790
                                    vectra208v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 January 2006

                                      sorry voor de -offtopic maar vind het wel grappig……of hij is omgebouwd naar handgeschakeld of staat niet goed daar in het systeem :jerry

                                      #17797791
                                      turbo.d
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 June 2013

                                        Mooi projectje die tellerbak. Vind ergens die E1 tellers mooier dan de E2, maar toch vond ik het niet kunnen de tellerbak te wisselen toen….

                                        #17797788
                                        KadAstra-EF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2010

                                          Dank jullie wel voor de waardering :D
                                          Ik ben er erg blij mee en het maakt het rijden toch weer iets leuker haha.

                                          Wat de E1 en E2 tellers betreft, het is ieders persoonlijke smaak natuurlijk maar ik heb voor de E2 teller gekozen omdat ik ook een E2 Kadett heb.
                                          Maar de E1 teller is beslist ook het aanzien waard !

                                          Rik :)

                                          #17797792
                                          saluma
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 November 2010

                                            Hoe haal je nou die tellerkabel los? Bij mijn E1 klokkespel blijft ook m’n dagteller hangen.
                                            Verder heel netjes gedaan!!!

                                            #17797793
                                            midnight black
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 December 2011

                                              Hee, die E2 tellerbak komt me bekend voor :hmmz ;)
                                              Ziet er goed uit! En het is een originele optie geweest dus moet kunnen.

                                              #17797794
                                              KadAstra-EF
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2010

                                                @saluma wrote:

                                                Hoe haal je nou die tellerkabel los? Bij mijn E1 klokkespel blijft ook m’n dagteller hangen.
                                                Verder heel netjes gedaan!!!

                                                Die km-tellerkabel zit vast met een borgring.
                                                druk stijf onder de km-kabel die ring in, dan zou hij los moeten komen.
                                                Tis heeeel simpel alleen je moet het even weten

                                                Midnight Black: die teller gaat ook nooit meer weg. als ie ooit naar de sloop gaat, gaat die teller eruit :thumbup

                                                Rik :)

                                                #17797795
                                                saluma
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 November 2010

                                                  Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
                                                  gr Marcel.

                                                  #17797796
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    @saluma wrote:

                                                    Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
                                                    gr Marcel.

                                                    Gebruik een kleine gebaksvorkje.
                                                    Dan schuif je de wijzer tussen de tanden in, zo naar de handgreep,
                                                    Dan een beetje omhoog wippen en de wijzer laat los.

                                                    Rik :D

                                                    #17797797
                                                    saluma
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 November 2010

                                                      @KadAstra-EF wrote:

                                                      @saluma wrote:

                                                      Het is gelukt Rik.Ook mijn dagteller blijft hangen,maar ik kreeg die wijzer er niet af,dus helaas moet ik het laten zitten.Maar het klokkespel lag wel hier op tafel hahahaha
                                                      gr Marcel.

                                                      Gebruik een kleine gebaksvorkje.
                                                      Dan schuif je de wijzer tussen de tanden in, zo naar de handgreep,
                                                      Dan een beetje omhoog wippen en de wijzer laat los.

                                                      Rik :D

                                                      Dat is iets wat ik nou niet echt durf.Zometeen breekt ie af en dan heb ik een probleem.M’n dagteller blijft hanggen zodra ik hem op nul gezet heb.Ik moet even een paar keer de knop indrukken en laten schieten en op een gegeven moment doet ie z’n werk weer.
                                                      Is even lastig,maarja,nogmaals,ik durf niet echt aan die wijzer te trekken.
                                                      gr Marcel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 147)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.