Y32SE loopt niet op 6 cilinders

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Y32SE loopt niet op 6 cilinders

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268407
    busje33
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2013

      Hallo allen! :)

      Net eigenaar geworden van een prachtige, zeer goed onderhouden liefhebberswagen, een Omega 3.2V6 executive met nog geen 150.000 op de klok… voor mooi prijsje kunnen hebben MAAR er is wel een motorstoring ergens…

      De vorige eigenaar heeft vorig jaar enorm veel laten vervangen maar het probleem blijft maar terug keren: soms loopt hij niet op 6 cilinders en brandt het lampje van de motorstoring. Dit kan soms bij koude start al zijn (stationair) of anders start hij normaal maar komt het lampje later als de motor warm staat.
      Bij het naar huis rijden bij het starten niets gemerkt; maar eens hij op temperatuur kwam wel. Ze hebben echt al veel vervangen maar volgens mij wist de garage het zelf niet en hebben ze de vorige eigenaar maar wat wijsgemaakt. Laatst kwamen ze af dat het de motor computer zou zijn…Die mens zag het uiteindelijk niet meer zitten en heeft de wagen dus verkocht in deze staat.
      Oja, de cruise control laat het soms ook afweten.

      Wat er recent dus al allemaal is vervangen:
      -gasklephuis (na foutmelding P1523)
      -accu & alternator
      -remblokken & uitlaat, en nog wat mechanisch spul
      -Bobijn cilinder 2-4-6 (wagen gaf foutmeldingen: P0571(8), P0302(1), P0304(1), P0306(8) en P0300(1) )
      -Benzinepomp
      – Lambdasonde gemeten en gewisseld van plaats na fout P0420(1),..
      -Katalysator cilinders 1-3-5 rechts vervangen
      -enz…

      Daarstraks nog even de auto gestart. Draaide meteen onregelmatig, lijkt zelfs op slechts 4 cilinders te gaan.
      Het lampje met de auto en de sleutel brandde even, daarna knipperde het motorstoringslampje om daarna vast te blijven branden.
      Bobine… is vorig jaar vervangen dus het zou vreemd zijn als dat terug kapot is. Tenzij het idd rommel is maar dat betwijfel ik, auto is steeds dealer onderhouden geweest.
      Ook heeft de auto startproblemen gehad maar daar hebben we zelf nog niks van gemerkt. Dat zou in orde moeten zijn.
      Dus… beetje een uitdaging denk ik haha :P

      Weten jullie zo grofweg wat zou het kunnen zijn? Bobijn, LMM of toch nog iets anders?

      Bedankt alvast voor jullie hulp! :)

      #18255580
      busje33
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 June 2013

        Niemand? :hmmz

        #18255581
        CarloAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 December 2006

          Wat voor storingen heb je nu?

          #18255582
          busje33
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 June 2013

            Nog steeds hetzelfde…

            #18255583
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Al eens gfedacht goede massa kabels te leggen van de Accu – naar de motor, en Carroserie

              #18255584
              busje33
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 June 2013

                Nog niet aan gedacht, nog nergens gelezen ook.
                Auto ondertussen laten uitlezen; gaf storing op cilinder 5 (overslaan) of overslaan meerdere of andere cilinders.
                Volgens hem kan het dit zijn; bougies, injectors, bobine of ECU.
                Zullen de auto binnenkort eens binnen doen, dan kunnen ze het boeltje eens uitmeten.

                #18255585
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Deze storingen heb ik gehad bij een Vectra-C Z32SE.
                  Daar was het de massa kabel.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18255586
                  busje33
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 June 2013

                    Aha, kan misschien ook interessant zijn om eens te testen.
                    Wie weet..
                    Bedankt alleszins, als ik meer weet post ik het want heb gemerkt dat er nog wel meer mensen zijn die gelijkaardige symptomen hebben bij hun v6’jes.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.