Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Y17DT Start niet meer !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2010 om 12:28 #17216524
Hallo,
Ik kom net van bij mijn neef. Die bezit deze wagen, hij heeft er deze morgen nog leuk mee rond gereden, hij legt de motor stil, en nu start hij niet meer. De wagen is van 2001.
Je kan het contact wel nog opzetten, rechts blijft er EPS (Electronic power steering) opstaan, en de vlotter van de mazouttank blijkt dan ook niet altijd te werken.
Verder geven de test van het stuur toch wel aan dat alles goed is.Ik had de auto uitgelezen, en er stonden 3 errors op:
No Engine RPM
iets met Clutch switch
en iets met Pump sensor..Wat ik echter raar vind is dat na het clearen van deze errors de auto niet start, en de errors ook niet meer terugkomen.
Bij het proberen te starten, zie ik dat de dashboard verlichting lichtjes dimt (je hoort ook nog een 2 tal relays na mekaar aanspringen, gloeien en starten neem ik aan? .. Er zit ook nog een derde kleinere, maar die doet niks). Nu het dimmen van de dashverlichting wijst toch op het vloeien van een redelijke stroom. De batterij voltage was dan ook nog slechts 10.8V (na meerdere keren proberen starten natuurlijk).
We hebben ook geprobeerd om hem met start kabels op z’n poten te krijgen, maar dit is ook niet gelukt.Clutch = Koppeling, dus ik heb ook geprobeerd in de Transmission iets uit te lezen, maar daar krijg ik in geen van beide mogelijke systemen reactie. Is dit ook normaal?
mijn idee was: de auto heeft ooit al een revisie starter ter vervangen gekregen, zou deze dan kapot zijn? Hoe kan je dat makkelijk testen? En hoe komt het dat er geen errors terugkomen? No engine RPM (logisch, hij draait niet? Of moet ik dit verder zoeken bij mogelijke krukas sensor?
Hopelijk kunnen jullie wat helpen?
Groeten,Jan
22 januari 2010 om 16:52 #17598007draait de motor rond tijdens starten??
Zo ja, startmotor werkt.
Zo nee, zal statmotor of slechte verbinding zijn.
Van Storingen WISSEN gaat een gestrande motor niet werken, wel van storingen OPLOSSEN!!
Willem
22 januari 2010 om 17:22 #17598008Op de een of andere rare manier begeven die brandstofpompjes het spontaan.
Kameraad van me had het ook…
Auto klaar gemaakt, en rijdt m van de brug. Ff motor uit om snel wat te doen…
NOOIT meer aanslaan willen.
Was de brandstofpomp22 januari 2010 om 18:45 #17598009De motor gaat niet meer rond.
Maar op een of andere mysterieuze manier ging hij na lange tijd stilstaan daarjuist weer wel even rond. Dus ik gok op slechte verbindingen naar de starter of kapotte starter in samenhang met een plat gestarte batterij?
@wim-v6 het wil toch wel eens gebeuren dat errors er spontaan opspringen om dat er is ooit 1 keer iets fout is gegaan wat niet direct belangrijk is. Normaal dienen de serieuze errors na clearen zonder oplossen toch gewoon terug te komen denk ik ? Maar als de motor niet start is dat een ander paar mouwen natuurlijk.Groetjes,
Jan22 januari 2010 om 18:47 #17598010heb het ook al voorgehad met de corsa van me vriendin.
De startmotor en de startrelais waren toen de oorzaak.24 januari 2010 om 15:03 #17598011Ten eerste wil ik u jullie allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik ben net de wagen gaan halen, gestart met startkabels, en op de weg naar huis begon het MIL lampje te branden. Ik hem hierthuis direct uitgelezen en ik krijg de P0335 No Enine RPM signal.
Nu las ik al op internet dat de auto dan niet binnen de 5 a 10 minuten zou starten na het stilleggen, maar dat deed hij dus nog wel.
Ik gok de krukas sensor? Is het normaal als de krukas sensor stuk is, de RPM op je toerenteller nog wel gaat?
Groeten,
Jan26 januari 2010 om 17:17 #17598012@Jumperke, je had gelijk !
Hij deed het weer niet, en nu heb ik op een 5tal relais getikt. 2 groene en 3 geele.
Iemand een idee welke er om te starten zijn?Groeten,
Jan3 februari 2010 om 21:13 #17598013Is het niet het brandstof stuurapp
Zit achter op het brandstofpomp kasje van 12 bij 12 cm met 1 stekker
hier wil nog wel eens de grote condensator van los trillen ff vast solderen en hij werkt weer scheelt een paar honderd europs ff het alu kapje aan de achterkant er af halen en daarna weer vast kitten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.