Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Xenon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2009 om 18:42 #17212439AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb vandaag mijn mijn xenonkoplampen binnen gekregen, maar ik snap er de ballen van:P
Vraag 1:P: De bedrading van mijn b1 bestaat uit 4 draden, een witte, gele, rode en een bruine. Welke draad is voor welke lamp? Ik gok namelijk zelf dat de bruine en de witte voor stads en grootlicht zijn?
Vraag 2:P: De xenonkoplamp bestaat uit hééél veel draadjes. En de stads en grootlicht uit een witte, bruine, en een grijze. Maar waar is die grijze dan voor?
Vraag 3:P: Nu heeft de rechterkoplamp een 8 polige stekker en de linker een 13 polige. Weet iemand welke draad, van de 4 draden van mij b1, op welke pin moet? en het liefste er ook nog een tekeningtje of fotootje van heeft:angel
Ik dank u zeer!
Groeten Mart
25 september 2009 om 18:45 #17526955Dei Xenons kun je otch niet zomaar aansluiten. Zal toch een balast kastje bijhoren?
Maar goed, laat de echte kenners maar aan het woord.
25 september 2009 om 18:51 #17526956AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Gupy
Dei Xenons kun je otch niet zomaar aansluiten. Zal toch een balast kastje bijhoren?Maar goed, laat de echte kenners maar aan het woord.
Ja het gaat alleen maar om het groot licht en het stadslicht, want de xenon maak in van een conversiekitje van pilot:thumbup maar ik moet dus weten welke bedrading van de auto op welke pin van de xenonkoplampen moet:P
25 september 2009 om 19:22 #17526957Mss kan je hier wat mee: http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?t=3234&sid=58f416fd363a696dfa6d0073dbb1025c
25 september 2009 om 22:12 #17526958goed bezig mart!!
zit aan hetzelfde te denken :) (heb de 2 koplampen al in de kast liggen :angel)
ik wil het ook aansluiten via een pilot setje.
Ik heb het idee dat de ballasten IN de koplampen zelf zitten, want vanaf daar gaan de verdikte draden naar de D2S lampen.De kastjes die je aansluit aan de buitenkant zijn volgens mij regel modules voor de automatische hoogteregeling.
26 september 2009 om 09:37 #17526959origineel gepost door sw_reijnders
goed bezig mart!!zit aan hetzelfde te denken :) (heb de 2 koplampen al in de kast liggen :angel)
ik wil het ook aansluiten via een pilot setje.
Ik heb het idee dat de ballasten IN de koplampen zelf zitten, want vanaf daar gaan de verdikte draden naar de D2S lampen.De kastjes die je aansluit aan de buitenkant zijn volgens mij regel modules voor de automatische hoogteregeling.
bijna goed Bas
bij de ori koplampen zit aan de bestuurderszeide de ballast er ONDER … en de passagierszeide de ballast los naast de luchtfilterbak
ow ja als je de pin bezetting hebt uitgevonden zou je die dan ook ff hierheen kunnen PMen? … ik ben het ook nog nodig (heb hier een volledige set met ballasten en lampen ori. liggen)
26 september 2009 om 09:40 #1752696026 september 2009 om 09:42 #17526961PETER je bent een HELD :wors:wors:wors :jerry
26 september 2009 om 10:04 #17526962jij vraagt , wij draaien ! :agent
26 september 2009 om 14:35 #17526963Wou al zeggen, BRUIN is ALTIJD massa haha..
Lekker bezig Peet.
Willem
26 september 2009 om 14:42 #17526964hoeft niet hoor … als je een beetje ziekjes bent is het niet echt een massa meer … meer waterig :sleeping
26 september 2009 om 14:45 #17526965Grapjas… :puke :jerry
26 september 2009 om 14:47 #17526966:afro
26 september 2009 om 16:07 #17526967AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
goed bezig mart!!zit aan hetzelfde te denken :) (heb de 2 koplampen al in de kast liggen :angel)
ik wil het ook aansluiten via een pilot setje.
Ik heb het idee dat de ballasten IN de koplampen zelf zitten, want vanaf daar gaan de verdikte draden naar de D2S lampen.De kastjes die je aansluit aan de buitenkant zijn volgens mij regel modules voor de automatische hoogteregeling.
Jah er zit wel wat in de koplamp, helemaal onderin. Maar dat is niet de balast. Maar wat het dan wel is, ik zou het niet weten:P. Maar vandaag eens druk bezig geweest met het elektrische schema en via het werk het kunnen vinden. Maar het word allemaal wel erg ingewikkeld omdat mijn bedrading ook al eens een keer is aangepast voor mijn b2 koplampen. dus ik ga het helemaal anders doen:thumbup
26 september 2009 om 17:32 #17526968tja, ik ben ervan overtuigd dat die losse kastjes de stuurmodules zijn voor de hoogteregeling.
je ziet namelijk geen extra geïsoleerde kabels de koplamp unit in gaan, je ziet die alleen maar IN de koplamp verschijnen.
Er gaat toch meer dan 15.000 volt door zo’n draadje, dan moet die toch wel extra geïsoleerd zijn.Dan moeten die ballasten toch IN de koplamp zitten en niet ernaast.
26 september 2009 om 17:49 #17526969AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
tja, ik ben ervan overtuigd dat die losse kastjes de stuurmodules zijn voor de hoogteregeling.je ziet namelijk geen extra geïsoleerde kabels de koplamp unit in gaan, je ziet die alleen maar IN de koplamp verschijnen.
Er gaat toch meer dan 15.000 volt door zo’n draadje, dan moet die toch wel extra geïsoleerd zijn.Dan moeten die ballasten toch IN de koplamp zitten en niet ernaast.
Het zou heel goed kunnen hoor, dat het zo is. Maar ik ben toch niet van plan om orgineel xenon er in te zetten, want ik ben nog altijd een student he:vertag
Trouwens Bas, weet jij toevallig een goeie (online) shop waar je een pilot of camco d2s 6000k conversiekitje kunt kopen?
27 september 2009 om 04:56 #17526970stuur alex ( ali-gsi) eens een mailtje ( http://www.lowcustoms.nl )
27 september 2009 om 07:17 #17526971op ebay zag ik pilots voor 70 euro. maar dan wel in china :hmmz
27 september 2009 om 08:35 #17526972origineel gepost door sw_reijnders
op ebay zag ik pilots voor 70 euro. maar dan wel in china :hmmzZal wel imitatie zijn.
Zie onderstaande link:
http://www.pilotxenon.com/media/Image/Imitatie_pilot_xenon_kits.pdf
27 september 2009 om 09:17 #17526973AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb al een setje besteld, dicht bij ons in de buurt:P Dus had gewoon weer eens niet goed gekeken. Pilot D2s Xenon 8000k (want 6000k hadden ze niet) voor €169,-
27 september 2009 om 10:40 #175269748000K :hmmz
dat wordt wel HEEL erg blauw hoor in lens lampen!!
tis maar ff dat je het weet.27 september 2009 om 10:48 #17526975origineel gepost door sw_reijnders
tja, ik ben ervan overtuigd dat die losse kastjes de stuurmodules zijn voor de hoogteregeling.je ziet namelijk geen extra geïsoleerde kabels de koplamp unit in gaan, je ziet die alleen maar IN de koplamp verschijnen.
Er gaat toch meer dan 15.000 volt door zo’n draadje, dan moet die toch wel extra geïsoleerd zijn.Dan moeten die ballasten toch IN de koplamp zitten en niet ernaast.
uhm bas …
ze zitten er toch echt onder/naast hoor :sleeping
check maar
en dan op die laatste foto … zit de hoogte verstelling achter die dikke bult tussen je knipper- en dimlicht ;)
27 september 2009 om 13:47 #17526976AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
8000K :hmmzdat wordt wel HEEL erg blauw hoor in lens lampen!!
tis maar ff dat je het weet.Ja, 8000k is wel redelijk aan de hoge kant, maar mijn broer heeft dat ook in z’n xenonkoplampen in zijn astra opc en als je dan snachts rijdt valt het nog wel mee.. Maar het is best moeilijk om D2s xenon te vinden in 6000k:hmmz
27 september 2009 om 16:49 #17526977ook niet op bestelling?
27 september 2009 om 16:52 #17526978AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat misschien wel maar daar heb ik geen geduld voor hahah.. Maar je zou eventueel ook bij een dealer van pilot ofzo kunnen bestellen. Maar als je zo een beetje op internet kijkt is het allemaal 8000k:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.