Xenon verlichting inbouwen Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon verlichting inbouwen Astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18038097
    lambo452
      Lid sinds:
      7 May 2008

      @Juffer1 wrote:

      @Juffer1 wrote:

      10.000k & 12.000K zijn en strafbaar en APK afkeur.

      Euh, gewoon bij de Opel dealer ?

      @lambo452 wrote:

      weet niet waar jij je auto laat keuren dan.. maar hier in utrecht bij diverse keurstations
      gewoon goedgekeurt met 10.000K in originele koplampen..

      en ik rij nu al 2 jaar met een set xenon van pilot met canbus dingen(k heb geen canbus maar door die kabels komen mn balasten verder)

      En je weet zeker dat dat geen “warning cancelers” zijn ?

      euhmm… ja je heb gelijk.. zijn idd warning cancelers.. (wat is dan eigenlijk het verschil??) maar je hebt gelijk..

      en k vind het maar vreemd dat de auto daar afgekeurt word door hoeveelheid K van xenon..
      en waarom zou het strafbaar zijn… alle verlichting is strafbaar.. als het niet goed is afgesteld kan je er ook een boete voor krijgen..

      maargoed..

      #18038098
      Astra H OPC-Line
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2011

        Ik heb de originele koplampen en dan ook de originele ballasten en starters van Well-done.
        Werkt super.
        Zeker nu ik weet dat ik ze voor de apk niet hoeft te wisselen met mn originele h7 lampen.

        #18038099
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          De originele xenon units gaat niet lukken. Die krijg je niet geprogrammeerd.

          Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

          #18038100
          Rovers
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2011

            Mijn broer en ik zijn nog aan het nadenken, we hebben ook andere opties gevonden zoals die pilots xenon gekocht, (bevalt zeer goed bij mijn broer) ik moet het nog. maar LED lamp kan ook alleen heb ik die 1tje gekocht in amsterdam en nu zie ik op website dat ze alleen voor achter mag gebruiken en aan voorkant verboden is, op mistlamp na dan!

            Die Pilots Xenon voor dimlicht. is het ook mogelijk dat ik ze op GROOT licht doe? wil namelijk van beide lampen goed zichtveld krijgen. (mijn broer vroeg zich ook af)

            Daarnaast, hoe kan ik makkelijkste lamp van Vectra vervangen? gezien alles zo vol erin gepropt is en mijn hand amper tussen kan! hand kan erin maar draaien en bewegen gaat niet.

            #18038101
            DeMeistah
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 December 2010

              @Rovers wrote:

              Mijn broer en ik zijn nog aan het nadenken, we hebben ook andere opties gevonden zoals die pilots xenon gekocht, (bevalt zeer goed bij mijn broer) ik moet het nog. maar LED lamp kan ook alleen heb ik die 1tje gekocht in amsterdam en nu zie ik op website dat ze alleen voor achter mag gebruiken en aan voorkant verboden is, op mistlamp na dan!

              Die Pilots Xenon voor dimlicht. is het ook mogelijk dat ik ze op GROOT licht doe? wil namelijk van beide lampen goed zichtveld krijgen. (mijn broer vroeg zich ook af)

              Daarnaast, hoe kan ik makkelijkste lamp van Vectra vervangen? gezien alles zo vol erin gepropt is en mijn hand amper tussen kan! hand kan erin maar draaien en bewegen gaat niet.

              Xenon in je grootlicht? is je grootlicht niet “groot” genoeg dan?
              Ik raad het je af, sommige autos hebben bixenon (dimlicht en grootlicht in 1)
              Zie alleen het nut er niet van in, gebruik sinds in me xenon heb ook nooit m’n grootlicht meer.

              Op je laatste vraag;
              Bumper eraf, units eruit (als de bumper er daar wel voor af moet)

              #18038102
              Jefkere
                Lid sinds:
                6 August 2011

                Het nut van bixenon is nochtans wel groot hoor… je krijgt dan gewoon door dat schild dat wegklapt in de lens een vierkante bundel van licht die wel 5-6m hoog is …. je ziet ineens alles, kan je niet vergelijken met gewoon een extra lamp die gaat branden…

                Btw: Xenon in je grootlicht zou ik ook niet doen…

                #18038103
                Rovers
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 April 2011

                  Ik wou alleen da groot licht en da dimlicht beide zelfde lampen erin zetten. maar of het veel nut heeft en effect heeft weet ik niet. heb ooit xenon gehad in fiat en groot licht gewoon licht en het was wel hinderlijk want je zag deel blauw en de rest geel. wil daarom beide zelfde houden. Hebben jullie misschien idee of dan verschil maakt of niet?

                  #18038104
                  johanhummer9
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 May 2011

                    @Jefkere wrote:

                    Het nut van bixenon is nochtans wel groot hoor… je krijgt dan gewoon door dat schild dat wegklapt in de lens een vierkante bundel van licht die wel 5-6m hoog is …. je ziet ineens alles, kan je niet vergelijken met gewoon een extra lamp die gaat branden…

                    Btw: Xenon in je grootlicht zou ik ook niet doen...

                    indd want volgens mij is het niet bevordelijk voor de levensduur van de xenonlampen dat je constant met ze gaat knipperen.

                    maar kan iemand mij even de juiste regel voor xenon achteraf inbouwen vertellen , mij is alleen bekend auto’s voor 2007 ; geen regels , na 2007 wis/was en auto. hoogte verstelling.

                    alvast bedankt

                    #18038105
                    Rovers
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 April 2011

                      ik bedoelde xenon lampje niet dat hele complete ding van canbus dat dingen maar die http://www.google.nl/imgres?q=philips+pilot+xenon&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1600&bih=775&tbm=isch&tbnid=fD3D-xkrgPUnGM:&imgrefurl=http://www.qashqai-passion.nl/index.php%3Ftopic%3D2962.15&docid=bb28smZvySt_SM&imgurl=http://www.autosave-scotland.co.uk/pics/118969001838RING_H7BLUEVISION.bmp&w=290&h=290&ei=7UDiT7iUOaeZ0QWipfWyAw&zoom=1″ onclick=”window.open(this.href);return false; zie de link, zoiets bedoelde ik. alleen lampjes zelf.

                      Weet naam niet precies maar stond wel xenon erop. als k goed heb komt het licht ongeveer overheen van xenon, weet niet of zo kan ofzoiets?

                      #18038106
                      cdvos
                        Lid sinds:
                        2 May 2012

                        Waarom niet gewoon de AFL koplampen van Opel erin zetten? Zijn misschien wat duurder maar dan heb je tenminste een bak licht zonder dat je medeweggebruikers er last van hebben. Ik weet alleen niet of dit achteraf aangesloten kan worden op de boordcomputer, want AFL wordt geregeld aan de snelheid en de weersomstandigheden en heeft sensors nodig.
                        Waarom heeft hij het er zowieso niet op laten zetten als hij toch haast alle opties heeft gekozen?

                        #18038107
                        Spacejam
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 November 2006

                          Dat gaat gem niet worden bij een astra j, dat krijg je niet geprogrammeerd.

                          Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                          #18038108
                          Jefkere
                            Lid sinds:
                            6 August 2011

                            Conclusie:

                            Koop een J met alles opties die je graag hebt, want zoals bij de H alles achteraf inbouwen tegen de helft of minder van de prijs is uitgesloten ;)
                            Vind ik wel jammer, mocht ik ooit de overstap naar een J maken :???:

                            #18038109
                            Rovers
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 April 2011

                              @cdvos wrote:

                              Waarom heeft hij het er zowieso niet op laten zetten als hij toch haast alle opties heeft gekozen?

                              Omdat mijn broer hem 2e hands kocht. en de vorige eigenaar die ene optie niet bij had gepakt

                              @Jefkere wrote:

                              Conclusie:

                              Koop een J met alles opties die je graag hebt, want zoals bij de H alles achteraf inbouwen tegen de helft of minder van de prijs is uitgesloten ;)
                              Vind ik wel jammer, mocht ik ooit de overstap naar een J maken :???:

                              Een goed besluit om xenon optie bij te pakken als je overstapt!

                              #18038110
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                @johanhummer9 wrote:

                                @Jefkere wrote:

                                Het nut van bixenon is nochtans wel groot hoor… je krijgt dan gewoon door dat schild dat wegklapt in de lens een vierkante bundel van licht die wel 5-6m hoog is …. je ziet ineens alles, kan je niet vergelijken met gewoon een extra lamp die gaat branden…

                                Btw: Xenon in je grootlicht zou ik ook niet doen...

                                indd want volgens mij is het niet bevordelijk voor de levensduur van de xenonlampen dat je constant met ze gaat knipperen.

                                maar kan iemand mij even de juiste regel voor xenon achteraf inbouwen vertellen , mij is alleen bekend auto’s voor 2007 ; geen regels , na 2007 wis/was en auto. hoogte verstelling.

                                alvast bedankt

                                De regel Dat een auto van na 31-12-2006 een wiswas en hoogte regeling nodig is, is vervallen.
                                Je kan dus voor de APK gewoon xenon inbouwen in auto’s van na 31-12-2006 zonder automatische hoogteregeling en wiswas installatie.

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.