xenon /led welke verlichting voor een betere licht opbrengst

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum xenon /led welke verlichting voor een betere licht opbrengst

  • Dit onderwerp bevat 23 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 maart 2018om 09:45 door Anoniem.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274236
    trucker01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2015

      ok hier komt die

      ik zie veel berichten op het forum over verlichting cq koplampen met xenon/ led verlichting .

      als ik mijn koplampen uit een vectra 2004 wil vervangen voor andere met o.a dagrij verlichting en xenon en of led
      waar moet ik hierbij op letten ??

      heb net een website gevonden ap-tuning en die geeft een adapter voor xenon een voorschakel unit is die nodig ??
      zo ja dan word het echt wel een kostbare zaak om met xenon te gaan rijden heeft led ook zoiets nodig ???

      http://www.ap-tuning.nl/xenon-voorschakelunit-vectra-2002-tot-2005.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
      heeft veel verlichting alleen de prijzen verschlllen enorm dus kijk uit ….lol

      wie o wie kan me hierin adviseren ???
      alle voorstellen opmerkingen welkom heb nu officiele koplampen met h7 verichting erin

      #18302092
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Denk dat jij voor een after market koplamp gaat. Als je daar dan ook een xenon setje in doet, zitten de starters er bij. Let wel op dat jij waarschijnlijk canbus storingsvrij nodig hebt, maar ik weet niet of jouw C1 al volledig canbus is.

        Verder: xenon is naar mijn idee nog wel sterker qua lichtopbrengst, vooral de 55watt lampen. High power leds geven ook een beste opbrengst, maar xenon verlicht meer borden en strepen, althans dat is mijn mening :thumb

        Succes hoe dan ook met je keuzes

        Greetz Emiel

        #18302093
        Pitbullpietje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          @TWA wrote:

          Verder: xenon is naar mijn idee nog wel sterker qua lichtopbrengst, vooral de 55watt lampen. High power leds geven ook een beste opbrengst, maar xenon verlicht meer borden en strepen, althans dat is mijn mening :thumb

          Succes hoe dan ook met je keuzes

          Greetz Emiel

          Ook mijn mening.
          Het licht is niet direct meer of verder, maar alles wat reflecteren kan zie je een km eerder.
          En voor normaal gebruik is 35W meer dan voldoende.
          Kijk wel goed naar het lampje.
          Met een reflectorlamp heb je strooilicht, en met xenon wordt dit heel veel erger. Dat is waarom je je ergert aan mensen met aftermarket xenon.
          Er zijn ook lampen waarbij de onderkant is afgeschermd, en daar schijn je minder tot geen strooilicht mee te hebben.

          ff gezocht naar de uitleg:

          Wat is een R-lamp?

          De R-lampen, zoals bijvoorbeeld de H7-R lamp is speciaal ontwikkeld voor koplampen met een reflector, het meest traditionele lichtbundelsysteem. Indien u geen volledig dichte reflector in uw koplamp heeft, is er kans op strooilicht.Dit wil zegen dat het lichtbeeld enigzins vertroebelt omdat u er een veel sterkere lamp inzet (de xenonlamp) en hierdoor licht “ontsnapt” uit de traditionele reflector. De volledig dichte reflector wordt ook wel “paddestoel” genoemd. Bij dit soort reflector heeft u GEEN speciale R lampen nodig.

          Het probleem met de reflectorspiegels, is dat het onderste gedeelte van de spiegel terug omhoog schijnt. Zet je er een gewone H7 xenon kit in, zonder de afgemarkeerde stukken die de H7R wel heeft, dan gaat het licht onderaan terug omhoog schijnen, recht in de ogen van je tegenliggers. Het andere nadeel van een reflectorspiegel is dat je aflijning nooit echt heel mooi is in vergelijking met een projector.

          Check: Xenonlampset H7

          Die wil ik ook gaan proberen als ik klaar ben met de rest van de verlichting.

          #18302094
          Wess1988
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2014

            Ik lees mee, heb ook interesse in xenon voor mijn vec 2004 met half canbus.

            #18302095
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Vec C heeft daar geen last van:heeft lensen in de lampen. Idd reflector lamp geeft t strooilicht, maar als je zoals mij de lampen naar beneden afsteld is het al een stuk minder :angel

              #18302096
              CJX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2011

                Ik lees ook met interesse mee. Maar wat doet zo’n Xenon voorschakelunit eigenlijk?
                Ik dacht dat de xenon-setjes ( meestal ) wat goedkoper waren, en nog niet eerder gehoord dat je een voorschakelunit moet hebben.

                #18302097
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Xenon is een hogedruk gasontladingslamp. Om deze te ontsteken heb je een voorschakelkast nodig. Dit gaat meestal namelijk met een hoge piekspanning. Dat doet die kast. Ook wel een ballast genoemt.

                  Greetz Emiel

                  #18302098
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Die H7R lampen zijn geen haar beter als gewone H7 lampen in reflectorunits.

                    We hebben ze hier gehad.

                    Zelfs een van bijde typen naast elkaar in de lampen gehad, totaal geen verschil (in de lampen van de Vectra-B)

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18302099
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      Op zich stoor ik me niet aan t felle licht, ik stoor me meer aan t te hoog afgesteld. Als je ze naar beneden draait heb je er echt veel minder last van. Rij geregeld voor mn Astra met de Merrie, maar stoor me totaal niet aan t lichtbeeld.

                      Leuke om te weten: de boete die je kan krijgen is niet meer voor voeren xenon, maar voor voeren van verblindende verlichting. Bij naar beneden afstellen is ie niet meer verblindend en kom je er dua mee weg :jerry

                      #18302100
                      trucker01
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 August 2015

                        kan ik nu in mijn vec uit 2004 wel of geen xenon plaatsen zonder dat ik daarvoor andere koplampen nodig heb ??
                        heb ik die voorgloei unit nu wel of niet nodig of zitten die bijv bij een set van pilot er al bij en is het dus overdaad ??

                        https://www.xenonlamp.nl/pilot-xenon” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Pilot Xenon Pro line

                        Beschikbaarheid: In voorraad
                        € 199,00

                        Verkrijgbaar in Canbus en slim ballast.

                        Verkrijgbaar in alle gangbare maten en kleuren.

                        24 maanden garantie

                        (Verkrijgbaar in Canbus en slim ballast.) hmmm wat betekent dit in nederlands ???? heb ik voor deze andere dan de standaard koplampen nodig ???

                        #18302101
                        Stefan662
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 August 2012

                          In zo’n setje zitten de bekabeling, twee ballasten en twee xenon lampen, dus extra is niet nodig.
                          Installeren is kinderspel…heel simpel.

                          #18302102
                          trucker01
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 August 2015

                            hmmm wat voor de 1 simpel is is voor een ander een nachtmerrie..lol heb vroeger 15-30 jaar geleden genoeg aan autos gesleuteld en die vormen dan ook geen probleem maar van die nieuwe autos met al die electronica blijf ik echt wel vanaf…..

                            #18302103
                            corsabc20xe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 June 2011

                              Als je zo een pilot set neemt moet je met canbus nemen. Die slim balasten houd in dat ze kleiner zijn als normaal. Gewone kan je ook wel kwijt. Ik zou persoonlijk wel voor een goed merk gaan. Je hebt ook wel setjes van 60,- maar pilot is wel het merk voor de aftermarket.

                              #18302104
                              trucker01
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 August 2015

                                dank je corsabc20xe voor je duidelijke antwoord

                                #18302105
                                TWA
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 June 2010

                                  Deel het verhaal van corsabc20xe :thumb

                                  Geen speciale koplampen nodig, idd plug and play. De stekker waar je lampje nu aan zit/in zit sluit je aan op de plug van de (slim) balast, ook wel voorschakelunit genoemt, en de xenon lampen sluit je ook aan op de balast. Alle stekkers zijn zo gemaakt dat je ze niet verkeerd kan aansluiten. Pas het niet, hoort het er niet ;)

                                  Joetoep staat er vast wel vol mee, en anders post je de foto hier,dan helpen wij verder.

                                  Handig bij installatie is extra (grote) tiewraps om de balast vast te maken en de kabels netjes weg te werken.

                                  Greetz Emiel

                                  #18302106
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    @TWA wrote:

                                    Op zich stoor ik me niet aan t felle licht, ik stoor me meer aan t te hoog afgesteld. Als je ze naar beneden draait heb je er echt veel minder last van. Rij geregeld voor mn Astra met de Merrie, maar stoor me totaal niet aan t lichtbeeld.

                                    Leuke om te weten: de boete die je kan krijgen is niet meer voor voeren xenon, maar voor voeren van verblindende verlichting. Bij naar beneden afstellen is ie niet meer verblindend en kom je er dua mee weg :jerry

                                    Ik gaat geen Xenon installeren om vervolgens mijn lampen naar beneden te stellen.

                                    Mijn lampen staan strak op hoogste comform APK en dan 3wentelingen hoger.

                                    Bij normale situatie staat de hoogte knop op stand 2 (comform APK).
                                    Bij donkere Autobahn gaat hij naar stand 0

                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                    #18302107
                                    TWA
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 June 2010

                                      Klopt, jij hebt ook je kapjes er over geschoven, ik niet. En wil een ander niet tot last zijn. Daarnaast: die 2x aan t koplampafstelwieltje draaien van mn Fje nemen ze gratis mee in de apk king:

                                      Heb een Astra F G(een) L(uxe) dus gewoon handbediening in de motorruimte en niet zo’n heerlijk knopje. Wat baadt jij je toch weer in luxe Wim :jerry

                                      #18352764
                                      Nickrau
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 August 2017

                                        Hoi iedereen,

                                        Ik heb een Ascona C uit 1986 waar ik een xenon of led setje wil inbouwen.

                                        Wat is het beste om te doen als dimlicht en grootlicht?
                                        En ik hoor de berichten nu al van: Niet doen! Laat hem origineel!. Maar ik wil de auto een extra dingetje geven die hem ’s nachts net zo mooi maakt als overdag. En minder stroomverbruik is altijd prettig vind ik zelf.

                                        #18352814
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          [quote quote=18352764]Hoi iedereen, Ik heb een Ascona C uit 1986 waar ik een xenon of led setje wil inbouwen. Wat is het beste om te doen als dimlicht en grootlicht? En ik hoor de berichten nu al van: Niet doen! Laat hem origineel!. Maar ik wil de auto een extra dingetje geven die hem ‘s nachts net zo mooi maakt als overdag. En minder stroomverbruik is altijd prettig vind ik zelf.[/quote]

                                          Je kan dan het beste een Bi-Xenon set nemen, volgens mij heeft de Ascona C een H4 lamp er in.

                                          Bi-Xenon betekend dat je zowel voor groot- als dimlicht Xenon gebruikt en dat is verwerkt in 1 lamp.

                                          Zelf heb ik dat ook in mijn Astra F uit 1997 en dan in 6000K (heel wit licht).

                                          https://hidxenonverlichting.nl/bi-xenon-h4-kit-slimline

                                          Goede kwaliteit, snelle levering en goede garantie afhandeling.

                                          #18353038
                                          Nickrau
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 August 2017

                                            Bedankt voor de tip. Maar moet ik dan iets doen met de kap in de koplamp? De koplampen zijn gemaakt voor halogeen dus die reflecteren het licht en van wat ik heb gelezen kan dat bij xenon resulteren in dat het licht teveel alle kanten op gaat. Strooilicht heet dat geloof ik.

                                            En als ik voor led lampen ga? Zijn er mensen met een positieve ervaring hiermee?

                                            #18353129
                                            Stefan662
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              4 August 2012

                                              Ik heb in mijn Vectra B aftermarket angel eye koplampen met xenon lenzen geplaatst met een aftermarket xenon lampen set.

                                              Prima lichtbeeld en lichtopbrengst.

                                              Deze sets heb je ook voor de Ascona C…

                                              Misschien een idee ?

                                              #18353284
                                              Corsa_GSi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                [quote quote=18353038]Bedankt voor de tip. Maar moet ik dan iets doen met de kap in de koplamp? De koplampen zijn gemaakt voor halogeen dus die reflecteren het licht en van wat ik heb gelezen kan dat bij xenon resulteren in dat het licht teveel alle kanten op gaat. Strooilicht heet dat geloof ik. En als ik voor led lampen ga? Zijn er mensen met een positieve ervaring hiermee?[/quote]

                                                Ik rij zelf met een Astra F met de standaard Opel koplampen erin en heb (zover ik weet) geen last van overdreven strooilicht, wel heb ik ze uitgebreid met elektrische koplamphoogteverstelling, maar dat is niet verplicht natuurlijk.

                                                Met LED heb ik zelf geen ervaring als hoofdverlichting, ik ken wel diverse mensen die ze als grootlicht gebruiken en er zeer over te spreken zijn. Dat zijn wel Vectra’s B met aparte lampen voor DIM en grootlicht en niet zoals de Ascona en Astra met H4 lampen.

                                                #18353285
                                                Corsa_GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  [quote quote=18353129]Ik heb in mijn Vectra B aftermarket angel eye koplampen met xenon lenzen geplaatst met een aftermarket xenon lampen set. Prima lichtbeeld en lichtopbrengst. Deze sets heb je ook voor de Ascona C… Misschien een idee ?[/quote]

                                                  Je hebt voor de Vectra B ook gewoon originele koplampunits met Xenon, alleen vind ik de lichtopbrengst daarvan (zelfs met nieuwe Xeonon lampen erin) nog niet zo denderend in vergelijking met de Astra F met standaard lampunits en Xenon erin.

                                                  #18353686
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Voor mijn Vectra B heb ik de originele 4300 K laten vervangen door Osram 6000 K xenon lampen. Met 6000 K reflecteren bijvoorbeeld verkeersborden beter, maar de lichtopbrengst is naar mijn idee minder geworden, het lijkt wel alsof de lichtbundel minder ver reikt. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening. Binnenkort laat ik de originele xenon lampen er weer inzetten.
                                                    Groeten,

                                                    Jan

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.