Xenon lamp vervangen koplamp met AFL – How To

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Xenon lamp vervangen koplamp met AFL – How To

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261572
    C00kie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2013

      Hallo, ik wil mijn xenonlamp (peer) vervangen van mijn GTS C1 me AFL maar de achterkant van de lamp is helemaal ingebouwd (Y30DT) en de afdekkap zit met schroeven vast.

      Iemand hier ervaring mee? Wat is de makkelijkste manier om ze te vervangen?

      Voorbumper demonteren en dan lampunit eruit halen, of luchtfilterbak en zekeringen kast demonteren?

      Zoals ik het kan zien zit ook het knipperlicht en de lamp (h7) voor bochten verlichting ook achter dezelfde kap dus die ook maar meteen vervangen.

      Groet C00kie

      #18184116
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Makkelijkste weg is om de voorbumper te demonteren.
        Hij hoeft niet helemaal er af.

        Punten boven op en in de wielkuip loshalen. Dan kan je door de bumper ter hoogte van de koplamp iets naar beneden en naar buiten te trekken bij de onderste schroef van de koplamp.

        Groet jraaf

        #18184117
        C00kie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2013

          Thanks jraaf.. had dat idee al maar ff voor zekerheid checken voor ik eraan begin. Zal wel wat pica maken voor mensen die het ook nog willen doen.

          #18184118
          C00kie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 June 2013

            Vandaag de xenonlampen geplaatst. Erg makkelijk zelf te doen dus hierbij wat pica’s om ze zelf te vervangen.

            LET OP dat de binnenring goed zit voor je hem terug zet ;)

            Kabel tussen klem vastzetten, kan mogelijk losschieten door verdraaien van de koplamp.

            Links op de foto (auto rechts) de nieuwe lamp

            #18184119
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              :thumb Dat ook weer onder knie.
              Verplaats ‘m anders ff naar de how2 sectie. Dan is ie makkelijker vindbaar voor anderen.

              Groet jraaf

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.