Xenon inbouwen asta H station

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon inbouwen asta H station

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272787
    J4nnes
      Lid sinds:
      17 September 2014

      Goedemiddag,

      Iemand ervaring met het inbouwen van xenon inclusief aanpassen lichtkleur van de mistlampen voor?
      Onder de how to’s kon ik er nog niks over terug vinden, wil 6000k licht ingaan bouwen.
      Ben er niet zo in thuis en zag dat er vele aanbieders zijn van deze sets hebben jullie ervaring er mee?

      Greetz J4nnes

      #18290766
      swebbie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 June 2015

        Het inbouwen van aftermarked xenon is een vrij makkelijke bedoeling, de orrignele stekkers van je auto passen op de starter/ballast van je xenon, en de lamp is verkrijgbaar in de meeste maten.
        Het probleem is meestal dat de ballasten storen op je radio. Of je canbus ze ziet als defecte lampen.

        Ook is het aanschaffen van goede projectorlampen nodig, bij een astra h zijn deze zeker niet goedkoop.
        Koplampen gaan vanaf €200,- sets xenon vanaf €50,- wil je het goed doen reken op bijna dubbel..

        Lampkleur van je mistlampen, je kan er 6000k led in zetten. Heb er zelf geen ervaring mee.
        Ik heb zelf 100w bluevision xenonlook lampjes

        #18290767
        pionok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2015

          heel leuk om in te bouwen, maar heb toch ook al veel verhalen gehoord van mensen die ze er al snel weer uithalen omdat het gewoon niet goed werkt.
          De hoogte verstelling bij xenon hoort te nivelleren en wat de meeste mensen als klacht krijgen is dat er vaak naar ze geseind wordt omdat de lampen veel te hoog stralen.
          Een hoop centjes voor iets wat in mijn ogen niet aftermarket hoort te worden ingebouwd.
          daarnaast hoort de lichtbundel wel perfect te blijven in de huidige koplampen anders is het weer apk afkeur.

          ben benieuwd of je het ooit inbouwt en wat je ervan vindt. Ik blijf je artikel even volgen.

          gr. rene

          #18290768
          swebbie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 June 2015

            ik heb heb in mijn astra G gehad, (projectorlampen) lichtbeeld was goed, de hoeken aan de berm kant waren wat hoger, en daarom in sommige bochten nog iets hinderlijk licht, maar bij gewoon tegemoetkomend verkeer geen last van knipperende mensen.

            9 vd 10 keer kan je de hoogteverstelling overzetten op je nieuwe lampen, en kan je dus gewoon je lampen lager zetten. 1 keer afstellen met 1 persoon in de auto. en als er meerderen achterin zitten even je lampen lager zetten. geen klachten over gehad. mits je projectors gebruikt en niet de standaard fabrieks af halogeen koplamp units.

            2e optie is orrignele lampen plaatsen, maar dit kost aanzienlijk meer.

            #18290769
            patjuhw
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2014

              ik heb al 2 jaar aftermarked xenon in me astra twintop zitten zonder de projector koplampen en heb er nog nooit problemen mee gehad ook niet met de apk werd gewoon goedgekeurd :jerry

              #18290770
              swebbie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 June 2015

                Xenon in lampen zonder projectors mag ook gewoon. Maar het is knap irritant voor tegenliggers.
                Al helemaal met regenachtig weer. Van mij krijg je vol grootlicht.

                #18290771
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Als je het doet niet voor de aftermarket junk gaan (ook al wordt er geroepen a kwaliteit, plug en play enz) maar voor originele hella units.

                  #18290772
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Als je xenon plaatst in een Astra H kies dan gewoon voor projector units zonder AFL.
                    Geeft echt een hele bak licht en je hebt direct bi-xenon.

                    #18290773
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      Ik heb nog een setje afl koplampen liggen, dan heb je ook meteen bochtenverlichting king:, iets meer werk dan gewoon xenon maar prima te doen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.