Xenon in Mistlichten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Xenon in Mistlichten

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262529
    Dragon Racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2012

      Ik heb een vraag over het plaatsen van xenon in de originele mistlichtunits van de Vectra C 2007 (c2 facelift dus).

      1 Jaar geleden had ik daar gele Xenon look mistlampen (H3 lampen) in geplaatst.
      Die hebben het een goede tijd uitgehouden.

      Maar echter 2 maand geleden is de bestuurderskant stuk gegaan en heb ze vervangen door GP Thunder. Maar die zijn ondertussen ook defect (weer dezelfde kant).

      LED’s met canbus is wegens het geknipper geen optie (of ik moet ze constant opzetten, meer DRL van maken).

      Nu omdat een xenon set niet zoveel kost (ik weet dat ik er een met canbus moet hebben) ben ik aan het twijfelen om dat te steken.

      Nu heb ik hieromtrend volgende vragen:

      * Werkt de set correct als het een met canbus is of zijn er toch nog problemen?

      * De H3 Xenon set. Past de lamp zomaar in de originele houder? (omdat het voetje precies dikker is).

      De reden waarom ik dat vraag is omdat ik bij mijn andere auto (Toyota Celica T23) destijds de dimlichten en grootlicht wou vervangen naar xenon.

      Beide waren H1. Maar in het dimlicht kon ik de lamp gewoon steken. Echter bij het grootlicht paste de H1 gewoon niet.

      Dus ik wil dit ook niet voorhebben met de mistlampen.

      #18198488
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Volgens mij moet dat gewoon passen. Ik weliswaar H11 in me mistpitten maar vind het gek dat een H1 niet in je Toyo pastte. Misschien het voetje een kelin beetje bij veilen dan. Ik heb overigens nog nooit problemen met de canbus gehad. Zorg voor goede balasten die geschikt zijn voor canbus systemen.

        Groet jraaf

        #18198489
        Dragon Racing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2012

          In men Toyo gingen ze gewoon in de dimlichten.
          Echter in de grootlichten niet (ondanks dat het ook H1 was).

          Voetje bijveilen ging toen niet. Moest ik meer dan de helft van het voetje aanpassen. (meer bijna helemaal verwijderen).
          Amerikaanse Aftermarket koplampen.

          Maar dat was toch niet zo erg. Setje doorverkocht en veel worden de grootlichten niet gebruikt omdat die wagen meer vrije tijd en shows is.

          Terwijl de Vectra meer de dagelijkse auto is.

          Jij hebt H11 zeg je. Dan heb je andere mistlichten steken?

          #18198490
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Ja ik heb een swap van H3 mistpitten naar H11 mistpitten gemaakt toen ik de ‘nosejob’ van C1 naar C2 OPC maakte.
            Maar anders probeer je eerst een H3 lampje. Koop die voor een habbekrats en kijk of ie past in je H3 behuizing/reflector. Als dat past kun je een goede set kopen.

            Swap naar H11 zonder een andere voorbumper wordt wat lastiger denk ik.
            Groet jraaf

            #18198491
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              @jraaf wrote:

              Volgens mij moet dat gewoon passen. Ik weliswaar H11 in me mistpitten maar vind het gek dat een H1 niet in je Toyo pastte. Misschien het voetje een kelin beetje bij veilen dan. Ik heb overigens nog nooit problemen met de canbus gehad. Zorg voor goede balasten die geschikt zijn voor canbus systemen.

              Groet jraaf

              H1 Halogeenlampen zijn dunner dan de H1 Xenon ( het buisje is dunner ) waardoor ze , zonder het gat eerst ruimer maken , niet in passen.
              Heb dit laatst gehad met een Bargetta.
              (H1 SUCKS )

              #18198492
              jraaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2008

                @speaker wrote:

                (H1 SUCKS )

                :jerry Heb hier 2 H1 xenonsets liggen voor mijn licht mod :afro
                Maar gaat wel passen.

                PIAA schijnen ook goed te passen in H1. Zijn wel geen xenon maar de extreme versie geeft het zelfde lichteffect als xenon.

                Groet jraaf

                #18198493
                vectra vlammen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik wik dit ook wel weten.heb sinds vorige week een vectra gts gekocht.maar die heeft wel xenon in de lampen maar niet in de mistlampen
                  dit had ik op de vorige vectra b2 sport namelijk wel en is goed bevallen.vooral omdat ik veel met donker rijdt.is dit uitvoerbaar voor de gts en wat voor fitting
                  heeft de gts in de mistlampen.en is bij de gts de fitting voor de xenon lampen ook d2s of niet?

                  gr vectra vlammen

                  #18198494
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Ff kijken in topic van lucas1975

                    #18198495
                    Bartjex88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 June 2009

                      Iemand foto’s van xenon in de mistlichten?

                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      #18198496
                      cano666
                        Lid sinds:
                        28 September 2012

                        is geen probleem heb er gewoon een goedkoop setje in gedaan 4 tientjes

                        #18198497
                        Bartjex88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 June 2009

                          Merk je hier veel verschil mee als het donker is? Waar heb je je ballast gemonteerd ?

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                          #18198498
                          cano666
                            Lid sinds:
                            28 September 2012

                            Ja zonder xenon krijg je al meer zicht. Ballasr zit gewoon achter de bumper met tyripjes vast aan de bekabeling van de xenon lampen.

                            #18198499
                            vectra vlammen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @cano666 wrote:

                              is geen probleem heb er gewoon een goedkoop setje in gedaan 4 tientjes

                              verder makkelijk in te bouwen of moest je ook knippen in de bekabeling van de mistlampen.

                              gr vectra vlammen

                              #18198500
                              cano666
                                Lid sinds:
                                28 September 2012

                                Ja knippen moet wel een beetje maar is niet moeilijk. Heb zo iets genomen storing vrij en cheap.

                                http://link.marktplaats.nl/777240366″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.