Xenon in Astra G bouwen

Forumindex Forums Modellen Astra Xenon in Astra G bouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17769433
    red-bull
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hallo,

      er moet op staan welke type lampen er in moeten .

      vaak zijn die imitatie lampen h7 .

      mvrg Rob

      #17769434
      derartz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2011

        [rquote=1859185&tid=138108&author=nicky079]ik heb vandaag een setje angel eyes opgehaald .. moet er alleen nog ff xenon bij halen maar blijft dit gewoon H7 want op de angel eyes zie ik nl niks staan ?

        groetjes nicky [/rquote]

        Hey als je lampenfitting hetzelfde eruit ziet dan moet het gewoon h7 zijn. Heb zelf geen angle eyes maar wel pilot xenon in een originele halogenen koplampunit gemonteerd.
        Dat was ook gewoon h7, moest zelf wel het één en ander aanpassen om het netjes te monteren.

        succes.

        p.s. kun je een foto uploaden van je resultaat met ange eye?

        #17769435
        Lince
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2009

          [rquote=1853745&tid=138108&author=IMpY]je originele koplampen hebben geen Xenon goedkeuring. Dus hier krijg je dus het stooilicht van. Als je wel goedgekeurde lampen heb dan heb je xenon projector koplampen. Deze geven dus geen strooilicht. Kost wat maar dan heb je het ook goed.

          Groeten Twan[/rquote]

          Fout. Originele lampen hebben wel de xenon goedkeuring, echter je krijgt er wel onzettend veel strooilicht van.

          (in het glas van de koplamp staat gewoon DC)

          #17769436
          Astra1.6sport
            Lid sinds:
            22 November 2010

            ik heb xenon op de originele koplampen ingebouwd, geeft wel wat strooilicht maar veel betere lichtbeeld dan bij halogeen lampen. ik heb wel de elektrisch verstelbare hoogteregelaar op de onderste setting staan als ik het op 0 zet merk ik wel dat de tegenliggers er last van hebben maar op de onderste heeft weinig tot bijna niemand er last van. ik heb het nu ruim 2-3 maanden erop zitten en heeel vaak in het verkeer de politie getroffen maar nooit aan de kant gezet of mij raar aangekeken:P

            #17769437
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Dat je in de orginele koplampen Xenon inbouwd. Moet iedereen zelf weten. Maar of het mag na mijn mening niet. Heb je al eens zelf voor je eigen auto gereden in een andere auto. Kan je vertellen dat het erg irritant is. Want de orginele lampen hebben veel te veel strooilicht.

              Toevallig heeft mij buurman het ook en heb ik hem afgelopen week in mijn auto laten rijden en heb ik in zijn eigen auto achter hem aan gereden. :o Hij is er van geschrokken en is nu aan het kijken naar OEM Depo koplampen.

              #17769438
              Marcel28
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 April 2007

                Even voor de duidelijkheid…

                Achteraf inbouwen van xenon lampen in gewone koplamp is een ramp voor mede weggebruikers en AFKEUR bij de keuring.
                Heb je een vectra c1 dan kan het wil, omdat daar glaze projector bollen in zitten. Deze geven geen strooilicht.

                Samengevat… als je xenon in je astra wil, koop er dan de juiste koplampjunits bij… anders is het gewoon zonde van je centen.
                Anders gezegd… doe het op de juiste mannier, anders niet!

                Succes

                Gr
                Marcel

                #17769439
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Helaas zijn er nog te veel APK keuring stations die het wel goed keuren. Het zou verboden moeten worden.

                  #17769440
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    nope mag gewoon, ze hoeven niet meer op de codering op de lamp te letten bij de APK.

                    heb je een voldoende goed lichtbeeld is het gewoon goedkeur, ook al heb je een Bouwlamp style Xenon.

                    Willem

                    #17769441
                    Opelcalibra.nl
                      Lid sinds:
                      23 April 2006

                      Dat het mag is helaas erg jammer, want je hebt helaas genoeg van die halve zolen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met ombouwsetjes aan de gang gaan. Je kent ze wel, van die fout neppe achterlichten erin, gruwelijk lelijke monsterbumpers en vervolgens geen geld willen uitgeven aan knappe projectorkoplampen. Als je iets wil, doe het dan goed. En als je er geen geld voor hebt, spaar dan eerst en doe het dan in een keer goed. Depo koplampen bijvoorbeeld hoeven niet duur te zijn en je hebt meteen alles erbij en goede kwaliteit.

                      #17769442
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Helaam mee eens dat mensen hun auto tunen is geweldig maar laat a.u.b de andere mensen er geen last van hebben. Want je hebt mensen rond rijden. Als je die sávonds inhaald word je gewoon kompleet verblind. Snap niet dat ze dat zelf in de gaten hebben.

                        En ik zou eens per ongeluk met een defecte kenteken verlichting rijden en krijg meteen een boete van ome agent. Terwijl die mensen met hun bouwlampen gewoon mogen rijden zonder dat ze worden aangehouden. :fy1:o

                        #17769443
                        Blue-Dragon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 July 2006

                          Er zijn ook xenon lampen tekoop voor de originele koplampen,.op deze xenonlampen zit een speciaal hoedje gemonteerd.

                          http://www.lince.nl/Lince-Xenon-Auto/18/Lince–H7R-kit.aspx

                          #17769444
                          Opelcalibra.nl
                            Lid sinds:
                            23 April 2006

                            [rquote=1876623&tid=138108&author=Blue-Dragon]Er zijn ook xenon lampen tekoop voor de originele koplampen,.op deze xenonlampen zit een speciaal hoedje gemonteerd.

                            http://www.lince.nl/Lince-Xenon-Auto/18/Lince–H7R-kit.aspx%5B/rquote%5D

                            Dat is een leuk trucje inderdaad, maar dan nog heb je verstrooing. De halogeenkoplampunits zijn er gewoon niet voor gemaakt. De projectorlampen hebben niet voor niets een speciale lens erin zitten.

                            #17769445
                            derartz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 January 2011

                              [rquote=1876099&tid=138108&author=wim-v6]nope mag gewoon, ze hoeven niet meer op de codering op de lamp te letten bij de APK.

                              heb je een voldoende goed lichtbeeld is het gewoon goedkeur, ook al heb je een Bouwlamp style Xenon.

                              Willem[/rquote]

                              hahaha een Bouwlamp style Xenon zegt ie.

                              Nou luister… ik kan het iedereen echt aanraden. Xenon in de astra G icm standaard halogenen koplampen units.
                              Ik heb Pilot Xenon er in zitten en echt nog nooit dat iemand heeft lopen klagen of seinen of wat dan ook. Lichtbeeld is ook gewoon super, bovendien ziet het er ook zeer luxe uit.
                              Sommige geven aan dat het super veel strooilicht veroorzaakt, maar geloof mij. Het valt echt wel reuze mee. Ik kan nou niet echt zeggen dat het irritant oogt ofzo.

                              Ik kan me wel voorstellen dat als je een boch xenon set hebt van b.v. 100 euro of goedkoper dat er dan veel strooilicht ontstaat en dus mensen gaan klagen of wat dan ook.

                              Dus niet alles is waar wat ze hier allemaal zeggen…

                              #17769446
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                als je voor de auto staat valt het allemaal ook wel mee.

                                maar als jij als tegenligger op een onverlichte weg komt aanrijden is het in Astra-G lampen zowel met als zonder afdekkapjes om de lampen heel vervelend licht voor je tegenligger.

                                als jij geen last van dit strooilicht hebt ben je de 1e met een astra-G.

                                Willem

                                #17769447
                                robert_corsa
                                  Lid sinds:
                                  16 May 2009

                                  maakt geen barst uit met projector lampen, xenon is gewoon waardeloos, je binnenspiegel kan je sowieos niet inkijken. heb er een tijdje opgelet, en elke audi met xenon (ja, elke) hebben echt ronduit waardeloze verlichting. en iedereen die in de standart lampen xenon propt, ongeacht welk merk, geven helemaal vreselijk licht, dat mensen dat niet begrijpen, dat locht schijnt alle kanten op. en altijd precies in de binnenspiegel, vooral die golf rijders hebben er een handje van. meestal zijn het nog klefers ook, doe ik altijd groot licht aan en kleef lekker terug. met je rot xenon!!!!:fy1 bah. zwaar iritant, nog erger als rechts inhalen. de laatste die dat deed rijd nu met een geknikte moterkap, hij kon niet langs mij, en vergat dat er nog een vrachtwagen voor hem reed. jammer dan voor hem

                                  #17769448
                                  Basgsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Ik heb het laatst in de zafira van mn oom ingebouwd en heb eerst goed afgesteld en toen ben ik in mn verlaagde corsa ervoor gaan rijden (en de lampen van de zafira staan hoger dan een astra) en had totaal geen last van strooilicht. Ga het in mn eigen zafira ook inbouwen.

                                    #17769449
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      haha, ik heb mijn Bijde voertuigen al van grote afstand zien aan komen rijden, en zelfs vergeleken bij nieuwe audi’s mag ik zeggen dat mijn verlichting mee valt qua verblindendheid.

                                      Willem

                                      #17769450
                                      robert_corsa
                                        Lid sinds:
                                        16 May 2009

                                        buiten dat om, ziet het er niet uit trouwens, in de orginele koplampen, beetje goedkoop bij mij komt het er sowieso niet in

                                        #17769451
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          haha, bij de vectra kan je het licht een beetje vergelijken met de Eerst serie van de 2e renault laguna met Xenon.

                                          die hebben een reflector met xenon,

                                          of de volvo S/V40 of S/V70 van het eeste type met Origineel Xenon in de reflector lamp.

                                          De combo heeft lenzen.

                                          Willem

                                          #17769452
                                          derartz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 January 2011

                                            ik begrijp wel wat sommige bedoelen met auto’s waar het licht irritant eruit ziet, maar volgens mij komt het gewoon doordat ze slecht afgesteld staan. Vandaag ook… zo’n peugeot 206 met xenon in zo’n reflector die niet helder is zeg maar. één lamp stond “goed” afgesteld want het zag er niet echt storent uit ofzo, maar die andere dan… volgens mij stond die echt te hoog afgeteld en ja inderdaad het is dan erg vervelend om aan te zien. Doordat je je er dan juist aan ergert blijf je onbewust ook naar die storende lamp kijken dan gewoon rechtdoor naar de weg. Ervaren jullie dat ook zo?

                                            Ik zeg er wel bij, als je xenon gebruikt zorg dan wel voor correct afgestelde lampen. Plak b.v. een stuke tape op de garagedeur en meet de hoogte van je originele lichtbundel op. Dan xenon inbouwen en opnieuw de hoogte afstellen op de hoogte van het geplakte stukje tape. dit laatste wordt volgens mij vaak vergeten waardoor het nog wel eens storend kan zijn voor je medeweggebruikers.

                                            #17769453
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Ik kan je melden dat ongeveer 70% van de verblindende Xenon voor de APK prima staat afgesteld.

                                              Willem

                                              #17769454
                                              The Undertaker
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2005

                                                [rquote=1877803&tid=138108&author=wim-v6]Ik kan je melden dat ongeveer 70% van de verblindende Xenon voor de APK prima staat afgesteld.

                                                Willem[/rquote]Voor mij DE reden om geen xenon te nemen.
                                                Dan heb ik zelf goed zicht en maar ik van een ander een gevaar op de weg omdat ik die persoon (mogelijk) verblind.
                                                Fabrieks Xenon: ja
                                                Aftermarket: Nee

                                                Verder moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn Philips X-treme Power lampen:agent

                                                Volgende worden waarschijnlijk OSRAM Night Breaker PLUS, meer omdat ik dat matchende mistlampen kan aanschaffen.

                                                #17769455
                                                Astra_DLS
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 March 2008

                                                  Ik doe het nu met Philips Nightguide pitjes. 3 kleuren / zones en dat is ’s nachts wel lekker.

                                                23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.