x30xe op lpg

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238763
    ben-limo-16v
      Lid sinds:
      6 May 2005

      Wil van de winter beginnen aan een ombouw van een x30xe in m’n Rekord. Nu is mij verteld geworden dat een x30xe niet erg geschikt is voor lpg. Dat er de koppakkingen niet goed tegen kunnen en dat er een serieuze kans is op koppen die gaan scheuren. Iemand ervaring ermee of tips en raad? Wil kijken dat ik een gasinjectie laat plaatsen.

      #17891288
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        X30XE op LPG is geen probleem

        De koppakkingen zijn een gevoelig punt bij zowiezo de X30XE.

        als je de motor eruit hebt, zou ik deze gewoon uit voorzorg vervangen, en kan je gewoon 200.000km+ plezier hebben van je X30XE op LPG!!

        Willem

        #17891289
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Wel nagaan of de klepzittingen al voor LPG geschikt zijn, anders zou je eigenlijk zo’n valvesaver vloeistof erbij moeten doen.

          Voorderest geen problemen gehad met de X30XE op LPG.
          Liep ongeveer 1 op 7 in een Vectra B station met automaat.

          #17891287
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Alle X30XE’s hebben standaard harde zittingen, in combinatie met Natrium gevulde uitlaatkleppen..

            Alle Ellesmere V6en (V6 motoren met Distri riem), zijn prima geschikt zonder aanpassingen voor LPG..
            Ook een Valve saver is geen must.. kost meer dan t oplevert zeg maar..

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.