X25XE -koppakking of niet?

Forumindex Forums Modellen Calibra X25XE -koppakking of niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261978
    re2flex
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 October 2011

      Sinds een week of 2 het vermoeden dat mijn koppakking lek is. Het is begonnen met veel sludge wat in mijn koelvloeistof zit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een maand geleden een 2e hands radiateur heb gemonteerd. De auto word verder niet heet blijft op de 90 graden als ik rijd. En de auto komt langzaam op temperatuur. Gisteren de koelsysteem gespoeld 3X toe en de bruine drap blijft er maar uit komen(4 volle emmers). Ook heb ik de motorolie gelfushed 2X. Hierin is geen koelvloeistof aangetroffen Auto rookt ook niet blauw. Vandaag wel weer na 80km een liter olie moeten bijvullen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een lekke krukaskeering & kleppendeksel pakking heb. Deze worden vrijdag met de riem vervangen. Wat denken jullie?

      Gr.Reda

      Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

      #18193432
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Tempratuur is gewoon goed en olie verbruik is wel beetje hoog zo…. maar als je auto erg lekt is het logisch als je koppaking lek is kun je net zo goed de riem niet doen want dan moeten de koppen er af :thumbdown Kun je niet zo’n test laten doen bij een garage?

        #18193433
        re2flex
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 October 2011

          Dat is juist het gekke, bij de nationale Opel test dag hebben ze het koelsysteem onder druk gezet en dat was goed volgens hun. Geen lekke koppakking zei de monteur. Ik zal morgen kijken of er geen plasje olie op de grond ligt. Bedankt voor je antwoord Maurice. I Let you know.

          #18193434
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            warmte wissellaar zal dan wel lek zijn. Komt heel veel voor bij de V6.

            Greetz Emiel

            #18193435
            re2flex
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 October 2011

              Maar als je warmtewisselaar lek is, dan zou je toch koelvloeistof moeten verliezen?

              #18193436
              xr1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2006

                Nope, oliedruk is veel hoger dan de druk in je koelsysteem dus hij perst de olie in je koelvloeistof.
                Warmtewisselaar afdoppen [heb je toch niet nodig rij al jaren zo]en het koelsysteem heel goed door spoelen want al je slangen gaan eraan door de olie drap.

                #18193437
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Meestal warmtewisselaar inderdaad, gewoon verwijderen, en eventueel externe oliekoeler monteren.

                  #18193438
                  re2flex
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 October 2011

                    Is dit de warmtewisselaar? ik weet dat de Omega ook kwaaltjes heeft met de warmtewisselaar:

                    #18193439
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      nee dit is er een: viewtopic.php?f=113&t=152967

                      #18193440
                      theunm
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        nee dat is het niet

                        je warmte wisselaar zit in je blok tussen de koppen in

                        #18193441
                        re2flex
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 October 2011

                          Dankjewel allemaal, ga morgen de warmtewisselaar demonteren. Houd jullie up to date. :thumbup

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.