x25xe brandstofdruk regelaar

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum x25xe brandstofdruk regelaar

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275137
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      Hey leden
      Ik zit met het volgende..
      Ik heb een verstelbare brandstofdrukregelaar van M-tech
      Heb er een week mee rond gereden
      Wat ik vooral gemerkt heb met die verstelbare
      Beter stationair lopen
      Trekt beter van stationair tot 6500 toeren in alle versnellingen

      Wat ik merkte met de standaard 3 bar regelaar
      Onrustig stationair ( motor schud wat meer dan nornaal)
      Trekt minder
      Merkbaar dat de motor wat te kort komt bij volgas

      Mijn vraag is nu.. Kan problemen krijgen met de apk gassen meeting als ik de brandstof druk van 3 bar naar 3,3 a 3,5 bar zet??

      #18308776
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Standaard drukregelaar is 3,5bar.

        Als er een 3bar op zit is er een verkeerde geplaatst.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18308777
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          dus dan zou ik um nog wat hoger moeten zetten.. 4 bar ongeveer??
          was bij M-tech geweest om na te vragen op hoeveel bar het normaal stond en die zeiden 3 bar.. en de verstelbare regelaar gaat van 3 tot 5 bar.. maar ik merkte wel met die verstelbare regelaar dat de motor beter/gezonder loopt
          alleen de vraag was dan.. als er meer benzine in gespoten kan worden ( de volle capasiteit) heeft dit effect op de gassen meeting van de APK?? dat deze hoger uitvallen dan volgens de norm voor een v6 is vast gesteld

          of wat zou volgens jouw de beste druk zijn??
          heb `m ook al in het begin verkeerd afgesteld.. stond toen op bijna 5 bar.. hij ging als een trein maarja.. had maar 320 km gehaald op 65 liter benzine…

          #18308778
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            3,5bar
            Daar is je ECU op afgestemd

            #18308779
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009

              Als je de druk verhoogt zou je ECU eigenlijk moeten compenseren in zn closed loop setting door korter in te spuiten. En vice versa.
              (Tot een bepaald grens uiteraad)
              Als je steeds vol gas gaat geven (open loop) met een verhoogde druk gaat ie een stuk meer verbruiken omdat er niks bij geregeld wordt via de ECU.

              #18308780
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Ok dus ik zou er dan ook een chiptuning bij moeten pakken om er vol profeit van te hebben??

                #18308781
                KRSA2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2009

                  Ja en nee… als je meer brandstof gaat inspuiten moet je ook voor meer lucht verzorgen voor een volledig verbranding ie. meer vermogen. Anders gaat je wagen gewoon te rijk lopen wat averrechts zal gaan werken.

                  Als de motor beter kan ademen en meer lucht binnen krijgt kan je ECU tot een bepaald grens zelf compenseren.

                  Wat heb je nog aangepast aan je blok?

                  Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                  #18308782
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Heb alleen een groep a uitlaat 63mm de kat komt later wel als deze vervangen moet worden.. Qua inlaat valt er weinig te veranderen en ik heb de restricties in de luchtfilterbak weggehaald.. Die buisjes enzo
                    Maar ik merkte wel een verschil qua karakter van de motor ook al stond deze regelaar te rijk afgesteld..
                    Ik heb um dus nu ook verwijdert omdat ik geen brandstofdrukmeter heb.. Ik kan hem wel ruiken dat de motor veel te rijk liep.. Maar ik merkte wel het bovenstaande dat de motor beter over heen het toeren gebied trok en stationair rustiger liep. Nu loopt hij een beetje te arm en schud de motor merkbaar..

                    #18308783
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      Wat zou ik dan nog aan de inlaat kunnen doen dat er meer lucht binnen komt??? Of zal zo’n inlaatje van dbilas wat uithalen i.p.v. de standaard luchtfilterbak??

                      #18308784
                      KRSA2000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2009

                        Ik denk dat je dat het beste aan wim-v6 kan vragen, hij heeft wat meer evaring met opel v6 blokken.
                        Andere nokkenassen zal iig een hoop schelen, maar dat is ook gelijk een grote investering aangezien dat er 4stk besteld moeten worden

                        #18308785
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          Klopt .. Al is dan de afweging of ik 3.0 nokkenassen pak of ook via m-tech een compleet nieuwe set bestel..
                          Ik heb al eena in een anders topic zitten denken over en inlaat van een omega.. Die heeft een kortere luchtweg vergeleken met het spinnenweb inlaat van een vectra b

                          #18308786
                          KRSA2000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2009

                            Vuistregels inlaat:
                            *geen overbodige bochten
                            *runners zoveel mogelijk gelijk houden (lengte en diameter)
                            *alle oneffeheden binnen in traject minimaliseren
                            *kalibersprongen zoveel mogelijk vermijden (net als bij een uitlaatsysteem)

                            #18308787
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              Ok.. Ja en anders wordt het terug naar de tekentafel en iets nieuws bedenken…

                              #18308788
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                De Omega heeft een kortere powerband dan Vectta-B en Koppel pas bij hoger toeren.

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                #18308789
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  Maar dan nog steeds de vraag als ik de regelaar goed afstel en er een chiptuning bij doe.. Zou dan de co waarde hoger uitkomen met de apk?? Aangezien er dan meer benzine binnen komt..

                                  #18308790
                                  KRSA2000
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 February 2009

                                    Een goed afgesteld motor heeft een zo kompleet mogelijk verbranding en dus ook een lage CO.
                                    Ik zit altijd onder de 0.5% CO met mn c20xe corsa a zonder kat.

                                    Ik zou niet kiezen voor chiptuning, maar een echte ECU remap waarbij alles op een rollenbank wordt afgesteld tijdens het draaien.
                                    Zo kunnen ze pas kijken wat je wagen bij welke toerental, motorbelasting, enz. doet en wat nodig is.

                                    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                                    #18308791
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Co komt zowiezo niet hoger in Closed loop.
                                      Of je de druk nu hoger zet of niet.

                                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                      #18308792
                                      KRSA2000
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 February 2009

                                        Normaliter is dat het geval.
                                        Maar ik denk als bart de druk op 5 bar zet en ook nog een kant & klare chip er in laat zetten (ala m-pech) dat het niet goed komt ;)

                                        #18308793
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          Bij 5 bar en veel te rijk lopen begint de auto ook flink naar benzine te stinken… Dus die 5 bar gaat het niet worden maar idd afstellen op de rollenbank met een remap.. Enig idee van een goede remapper en wat er mogelijk is voor een v6??.. Was laatst in den haag en was 2 chiptuners tegen gekomen.. Ik moest bij de handbalstraat zijn..maar weet niet echt of dat een goede is..

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.