Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › x25xe brandstofdruk regelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2016 om 18:47 #17275137
Hey leden
Ik zit met het volgende..
Ik heb een verstelbare brandstofdrukregelaar van M-tech
Heb er een week mee rond gereden
Wat ik vooral gemerkt heb met die verstelbare
Beter stationair lopen
Trekt beter van stationair tot 6500 toeren in alle versnellingenWat ik merkte met de standaard 3 bar regelaar
Onrustig stationair ( motor schud wat meer dan nornaal)
Trekt minder
Merkbaar dat de motor wat te kort komt bij volgasMijn vraag is nu.. Kan problemen krijgen met de apk gassen meeting als ik de brandstof druk van 3 bar naar 3,3 a 3,5 bar zet??
23 januari 2016 om 22:56 #18308776Standaard drukregelaar is 3,5bar.
Als er een 3bar op zit is er een verkeerde geplaatst.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 januari 2016 om 23:22 #18308777dus dan zou ik um nog wat hoger moeten zetten.. 4 bar ongeveer??
was bij M-tech geweest om na te vragen op hoeveel bar het normaal stond en die zeiden 3 bar.. en de verstelbare regelaar gaat van 3 tot 5 bar.. maar ik merkte wel met die verstelbare regelaar dat de motor beter/gezonder loopt
alleen de vraag was dan.. als er meer benzine in gespoten kan worden ( de volle capasiteit) heeft dit effect op de gassen meeting van de APK?? dat deze hoger uitvallen dan volgens de norm voor een v6 is vast gesteldof wat zou volgens jouw de beste druk zijn??
heb `m ook al in het begin verkeerd afgesteld.. stond toen op bijna 5 bar.. hij ging als een trein maarja.. had maar 320 km gehaald op 65 liter benzine…24 januari 2016 om 05:31 #183087783,5bar
Daar is je ECU op afgestemd24 januari 2016 om 05:37 #18308779Als je de druk verhoogt zou je ECU eigenlijk moeten compenseren in zn closed loop setting door korter in te spuiten. En vice versa.
(Tot een bepaald grens uiteraad)
Als je steeds vol gas gaat geven (open loop) met een verhoogde druk gaat ie een stuk meer verbruiken omdat er niks bij geregeld wordt via de ECU.24 januari 2016 om 08:36 #18308780Ok dus ik zou er dan ook een chiptuning bij moeten pakken om er vol profeit van te hebben??
24 januari 2016 om 08:52 #18308781Ja en nee… als je meer brandstof gaat inspuiten moet je ook voor meer lucht verzorgen voor een volledig verbranding ie. meer vermogen. Anders gaat je wagen gewoon te rijk lopen wat averrechts zal gaan werken.
Als de motor beter kan ademen en meer lucht binnen krijgt kan je ECU tot een bepaald grens zelf compenseren.
Wat heb je nog aangepast aan je blok?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
24 januari 2016 om 09:26 #18308782Heb alleen een groep a uitlaat 63mm de kat komt later wel als deze vervangen moet worden.. Qua inlaat valt er weinig te veranderen en ik heb de restricties in de luchtfilterbak weggehaald.. Die buisjes enzo
Maar ik merkte wel een verschil qua karakter van de motor ook al stond deze regelaar te rijk afgesteld..
Ik heb um dus nu ook verwijdert omdat ik geen brandstofdrukmeter heb.. Ik kan hem wel ruiken dat de motor veel te rijk liep.. Maar ik merkte wel het bovenstaande dat de motor beter over heen het toeren gebied trok en stationair rustiger liep. Nu loopt hij een beetje te arm en schud de motor merkbaar..24 januari 2016 om 16:22 #18308783Wat zou ik dan nog aan de inlaat kunnen doen dat er meer lucht binnen komt??? Of zal zo’n inlaatje van dbilas wat uithalen i.p.v. de standaard luchtfilterbak??
24 januari 2016 om 16:49 #18308784Ik denk dat je dat het beste aan wim-v6 kan vragen, hij heeft wat meer evaring met opel v6 blokken.
Andere nokkenassen zal iig een hoop schelen, maar dat is ook gelijk een grote investering aangezien dat er 4stk besteld moeten worden24 januari 2016 om 16:53 #18308785Klopt .. Al is dan de afweging of ik 3.0 nokkenassen pak of ook via m-tech een compleet nieuwe set bestel..
Ik heb al eena in een anders topic zitten denken over en inlaat van een omega.. Die heeft een kortere luchtweg vergeleken met het spinnenweb inlaat van een vectra b24 januari 2016 om 16:54 #18308786Vuistregels inlaat:
*geen overbodige bochten
*runners zoveel mogelijk gelijk houden (lengte en diameter)
*alle oneffeheden binnen in traject minimaliseren
*kalibersprongen zoveel mogelijk vermijden (net als bij een uitlaatsysteem)24 januari 2016 om 16:57 #18308787Ok.. Ja en anders wordt het terug naar de tekentafel en iets nieuws bedenken…
24 januari 2016 om 18:47 #18308788De Omega heeft een kortere powerband dan Vectta-B en Koppel pas bij hoger toeren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 januari 2016 om 19:10 #18308789Maar dan nog steeds de vraag als ik de regelaar goed afstel en er een chiptuning bij doe.. Zou dan de co waarde hoger uitkomen met de apk?? Aangezien er dan meer benzine binnen komt..
24 januari 2016 om 19:42 #18308790Een goed afgesteld motor heeft een zo kompleet mogelijk verbranding en dus ook een lage CO.
Ik zit altijd onder de 0.5% CO met mn c20xe corsa a zonder kat.Ik zou niet kiezen voor chiptuning, maar een echte ECU remap waarbij alles op een rollenbank wordt afgesteld tijdens het draaien.
Zo kunnen ze pas kijken wat je wagen bij welke toerental, motorbelasting, enz. doet en wat nodig is.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
24 januari 2016 om 19:59 #18308791Co komt zowiezo niet hoger in Closed loop.
Of je de druk nu hoger zet of niet.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 januari 2016 om 20:04 #18308792Normaliter is dat het geval.
Maar ik denk als bart de druk op 5 bar zet en ook nog een kant & klare chip er in laat zetten (ala m-pech) dat het niet goed komt ;)24 januari 2016 om 20:12 #18308793Bij 5 bar en veel te rijk lopen begint de auto ook flink naar benzine te stinken… Dus die 5 bar gaat het niet worden maar idd afstellen op de rollenbank met een remap.. Enig idee van een goede remapper en wat er mogelijk is voor een v6??.. Was laatst in den haag en was 2 chiptuners tegen gekomen.. Ik moest bij de handbalstraat zijn..maar weet niet echt of dat een goede is..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.