X20XEV geknetter bij stationair draaien

Forumindex Forums Techniek Ecotec X20XEV geknetter bij stationair draaien

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250812
    Dr.Ed
      Lid sinds:
      9 October 2011

      Doetíe van mij, heb het idee dat het bij het uitlaatspruitstuk weg komt. Maar kan het niet goed lokaliseren. Beetje gas erbij en het is weg..

      #18050305
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        dit heb ik ook
        maar bij mij komt het van de waterpomp ( meen ik )
        als je geen gas geeft zie je hem iets bewegen
        als je iets gas geeft hoor en zie je niks
        ( de rol onder je termostaat ) ik denk dat dit de waterpomp is ???)
        lijkt bij mij of hij los zit maar komt snel een nieuwe op bij mij maakt dit het geluid

        #18050306
        TheGeneral
          Lid sinds:
          21 February 2010

          @marijnl1988 wrote:

          dit heb ik ook
          maar bij mij komt het van de waterpomp ( meen ik )
          als je geen gas geeft zie je hem iets bewegen
          als je iets gas geeft hoor en zie je niks
          ( de rol onder je termostaat ) ik denk dat dit de waterpomp is ???)
          lijkt bij mij of hij los zit maar komt snel een nieuwe op bij mij maakt dit het geluid

          Je waterpomp zit op je distributie…

          Kan je riemspanner zijn van je multi-riem.

          #18050307
          Dr.Ed
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Filmpje bij het verhaal:

            http://youtu.be/QljnWmBSTwA

            #18050308
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              uitlaatspruitstuk lek!!!!!!

              Standaard verhaal….

              als ie warm word word het minder of is het zelfs weg..

              Willem

              #18050309
              Dr.Ed
                Lid sinds:
                9 October 2011

                Willem,

                Klopt, er is boven op het spruitstuk een klein scheurtje zichbaar. Zal kijken of ik dit dicht kan krijgen. Wel een teringherrie voor zo’n klein scheurtje!

                #18050310
                Dr.Ed
                  Lid sinds:
                  9 October 2011

                  De kettingspanner van de distributie stond een halve slag verkeerd :wtf . Die stond dus ook mooi mee te tikken. Na dit hersteld te hebben zit er al een stuk meer rust in. Morgen ff kijken of ik het spruitstuk dicht kan krijgen. Moet het m.i. over zijn.

                  Ed

                  #18050311
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    edenk niet dat je een kettingspanne hebt… dus vroeg me af wat er een halve slag verkeerd stond?

                    #18050312
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Spanner verkeerde kant op gedraait…

                      Geeft een tikkend geluid..

                      willem

                      #18050313
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Dan beter spanner vervangen want denk dat die dan ook niet helmaal betrouwbaar meer is.

                        #18050314
                        Dr.Ed
                          Lid sinds:
                          9 October 2011

                          Haarscheurtje gelast in het uitlaatspruitstuk, maar hoor um nog steeds! Sinds hij de luchtinlaattemp. weer kan meten start hij ook keurig in de koudloop, maar dan is het tikken het ergst. Na ca. 30-40 seconden hoor je hem omschakelen en wordt dit al een stuk rustiger. Beetje manipuleren met de (nu nog open) luchtinlaatslang zorgt ervoor dat ik het tikken bijna kwijt ben. Zou zo kunnen zijn dat hij de weerstand van het luchtfilter nodig heeft om “tikvrij” te lopen. Ondertussen zijn de EGR klep en de lambdasonde onderweg, eerst die monteren om deze als mogelijke boosdoeners uit te schakelen. Op-Com geeft nl. aan dat dit motortje “arm” draait omdat de o2 sensor ontbreekt…..


                          @Haasje17
                          : Correct, bedoel de distributieRIEM spanner. Die was met de klok meegedraait om hem op spanning te zetten, en moest tegen de klok in worden afgesteld. Heeft geen meters gemaakt, dus daar zit ik niet echt over in.

                          #18050315
                          Dr.Ed
                            Lid sinds:
                            9 October 2011

                            Uitlaatspruitstukpakking is lek. Heb inmiddels een nieuwe in de bestelling…

                            #18050316
                            Dr.Ed
                              Lid sinds:
                              9 October 2011

                              Heeft geholpen, probleem is weg!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.