x20xer in een corsa b?

Forumindex Forums Techniek Ecotec x20xer in een corsa b?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262825
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      Hallo,

      Ben al een tijdje aan het rondkijken.
      wil mijn huidige x12xe vv voor een 2.0

      c20xe is het meest vor de hand liggend.
      maar kan er ook een x20xer in? En vraagd dat veel meer werk om het passend te maken?

      wat zijn de verschillen tussen beide?
      Plus en min punten van beide blokken etc, welk is nog het beste te kietelen?

      robert

      #18202314
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Vrijwel zelfde aanpassingen als een c20xe, xer heeft wat meer vermogen en minder koppel.
        Ed gsi hier op het forum heeft een xev in een b corsa. Dat is gelijk aan de xer ombouw.

        Xer zijn minder tuning opties voor dan de c20xe.

        #18202315
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          Kans is ook groter op een xe hoor.
          was wel benieuwd naar de xer, zie je heel weinig tot niet in een corsa b.
          verwacht eigenlijk dat de xe sneller is, maar denk ik een corsa dat de xer het we. Gaat winnen.

          Xer spreekt mij ook aan omdat het weer eens iets anders is. Ook wel weer wat duurder natuurlijk

          #18202316
          Dr.Ed
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Heb de xev in de Corsa b hangen, en inmiddels voorzien van de xer nokkenassen en uitlaatspruitstuk. Is een fijne combinatie in de lichte Corsa. Ombouwen zit alleen qua kabelboom (startonderbreker) anders als met de c20xe. Blokjes (xev) kosten niet zoveel, dus ik snap niet dat veel meer mensen zo gaan ombouwen…

            #18202317
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Een nadeel is dat de meeste c20xe’s toe zijn aan volledige revisie om nog een tijdje mee te kunnen.

              #18202318
              Dr.Ed
                Lid sinds:
                9 October 2011

                Karakter van de c20xe spreekt meer mensen aan. Het “sensatiegehalte” is daarvan wat groter, de x20xev is dan wat “gezapiger”, maar zeker niet minder snel!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.