Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › X20SE kabelboom zonder stuurcode – startblokkering
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2014 om 17:43 #17264451
Kan iemand me uitleggen (wellicht uit de autocross) hoe je een X20se motor kan laten lopen zonder het aansluiten van de ronde kabels……
Ik heb een X20se (2ltr 8v, milieuvriendelijkere versie van de C20ne) ingebouwd in een oldtimer waarbij de kabelboom naar de ecu intact is, de beide ronde stekkers zijn erbij en heb een nagenoeg complete kabelboom met naar dashbord met 3 aansluitstekkers.
Ik heb alles aangesloten alvast op de aanwezige kabelboom echter schiet hij in de startblokkering (knipperend dashbord lampje op de originele omega cockpit. Ook het het orginele stuur en sleutel erbij maar dit mag niet baten.
Aangezien de kabelboom nagenoeg compleet is en niet alle draden ongeschonden zijn wil ik terug naar de eerste optie en vanaf de ronde stekkers de sensors solderen naar de bestaande kabelboom van de auto.
Echter hoe ga ik de stuurcode omzeilen? Ik weet dat er in de autocross alleen het stuk van de kabelboom aan de bijrijderskant wordt gebruikt en niet het sensorgedeelte met de ronde stekkers. Ook kan ik zo snel geen draden ontdekken welke vanaf de cockpit/ ronde stekkers direct naar de motronic loopt.
De “normale” kleurcodes van de bedrading weet ik wel (oa met dank aan corsanova ombouwsite).
Welke draden dien ik met elkaar door te lussen om een vonk en openen van de injectoren te realiseren?Alvast bedankt voor t meedenken,
Peter
3 maart 2014 om 17:50 #18220987weet je zeker dat die jongens in de cross gebruik maken van een motor met startblokkering ?
een motor start blokkering loopt met 4 draden
3 maart 2014 om 17:59 #18220988gewoon uit je ecu laten halen?
3 maart 2014 om 19:37 #18220989Welke 4 draden draden gebruikt de startblokkering dan?
Als je hem uit je ecu laat halen dan loopt ie dus zonder de ronde stekkers???
Waar kan je hem er dan uit laten halen en wat kost dit dan ongeveer, meen wel eens gehoord te hebben dat dit 150euro kost, vindt dat toch wel aardig geld zoals je begrijpt. Is er hier op het forum niemand handig mee?Alvast bedankt voor het meedenken.
3 maart 2014 om 22:57 #18220990ik heb er een eruit laten halen + goed chippen voor 150 euro heb geen idee wat anderen vragen
afgelopen week bij een audi sleutelcode laten verwijderen koste 75 euro4 maart 2014 om 07:22 #18220991Waar heb je dit laten doen dan?
12 maart 2014 om 10:25 #18220992gewoon andere ECU er aan hangen voor een paar tientjes. Zou volgens mij met een c20ne ecu moeten kunnen lopen.
12 maart 2014 om 10:52 #18220993Als dat juist is dan is dat natuurlijk geweldig.
Passen de stekkers dan 1 op 1 of moet dat nog aangepast worden?15 maart 2014 om 12:56 #18220994Kwam nog een leuke link tegen voor schema’s misschien heb je er wat aan , Ik wel tenminste!
http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 maart 2014 om 15:02 #18220995Altijd goed om te hebben, had er al veel maar om eerlijk te zijn is schema lezen niet echt mijn ding……
kan iemand me met zekerheid zeggen dat c20ne ecu direct past op een x20se motor = kabelboom (2 stekkers)
1 april 2014 om 14:14 #18220996Hallo Peter ben jij er al in geslaagd ?
1 april 2014 om 18:16 #18220997Helaas nog niet, moet ik eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat t op een laag pitje staat vanwege de algemene factor: tijd.
+ ik heb nog nergens een pasklaar antwoord, de startblokkering eruit halen kan alleen met compete auto maar aangezien de opcom hem niet leest……. en een half gedemonteerde auto vervoeren voor een ecu aanpassing is in mijn ogen toch wel erg veel moeite/ werk/ kosten! Het moet wel leuk (hobby) blijven natuurlijk. ;)5 april 2014 om 09:13 #18220998Goeie morgen peter ik heb een adres waar ze de IMMO kunnen uitprogrammeren ik heb dit ook laten doen krijg maandag of dinsdag mijn ecu terug , kosten waren 125 euro
5 april 2014 om 16:42 #18220999Super, stuur mij ook dit adres even (per pm) dan ga ik ook even infomeren.
Alvast bedankt,
Peter
5 april 2014 om 16:47 #18221000Oky duidelijk, kosten 125 euro inclusief de btw en verzendkosten.
Met vriendelijke groet,
Eurox Auto-Electronica
Noordersluisweg 37 J
8243 PR Lelystad
Tel 0320-260166
Tel 06-15372251
http://www.eurox.nl15 april 2014 om 17:40 #18221001Heb inmiddels bericht terug, ze schijnen deze ecu niet te kunnen herprogammeren omdat het een denso is……
was iemand bekend of deze motor op een andere ecu ook werkt?
Alvast bedankt,
Peter
15 april 2014 om 17:54 #18221002Oh dat is balen dacht dat geen verschillende X20SE Ecu’s waren
Welk nummer staat er bij jou op ?
dit is die van mij15 april 2014 om 17:59 #18221003PS: ik heb nog wel een codevrije C20NE ECU liggen
15 april 2014 om 20:15 #18221004Wat jij hebt is een motronic van bosch, ik heb een delco.
Heeft die motronic ook 2 stekkers?
Ik stuur je ook wel even een pm met mijn emailadres, communiceerd een stuk makkelijker……15 april 2014 om 20:51 #18221005Delco Ecu in niet van de X20SE dit weet ik 100% zeker
die zitten vaak op lichtere 16v motoren zoals de C14NZ16 april 2014 om 09:27 #18221006X20SE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5200, 85 / 5400 (Omega B)
Drehmoment (Nm bei min-1): 172 / 2800, 178 / 2800 (Omega B)
Verdichtung: 10 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Frontera A (MSG 5E-T), Omega B (R25, AR25)16 april 2014 om 09:27 #18221007hier de link voor de motoren info
http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.