Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › x16xe/c16xe in D Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2012 om 16:36 #18077727
Is het écht nodig om geventileerde schijven te nemen als ik er een c20ne in leg?
Ik snap dat het natuurlijk geen overbodige luxe is, maar is het echt nodig?
Heb namelijk net nieuwe schokbrekers + veren,
en heb niet zo’n zin om de veerpoten te vervangen als het niet nodig is.27 november 2012 om 17:02 #18077728Ja dat is echt nodig !!! ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Die remmen van de d-kadett zijn ABSOLUUT NIET BEREKEND op zoveel vermogen>Groeten van Paul
27 november 2012 om 19:04 #18077729Het gaat niet iedereen om de uitdaging en om het aparte, maar gewoon om een goede krachtige auto maken…
28 november 2012 om 05:55 #18077730@emiel5 wrote:
Is het écht nodig om geventileerde schijven te nemen als ik er een c20ne in leg?
Ik snap dat het natuurlijk geen overbodige luxe is, maar is het echt nodig?
Heb namelijk net nieuwe schokbrekers + veren,
en heb niet zo’n zin om de veerpoten te vervangen als het niet nodig is.schokbrekers en veren kun je blijven gebruiken alleen de naaf is anders
wel zul je dus 2.0 ombouw naven of onderpoten om moeten zetten
bij een 1.6 niet28 november 2012 om 06:12 #18077731@Vinci wrote:
Het gaat niet iedereen om de uitdaging en om het aparte, maar gewoon om een goede krachtige auto maken…
Voor mij persoonlijk is het inderdaad de uitdaging iets te bouwen wat niet iedereen heeft
ben nu bezig met een 1.4 8v turbo op te bouwen, erg leuk :Dmaar het idee een (x)c16xe in een kadett d kwam niet van mij maar de topicstarter
ik weet dat dit makkelijk te doen is
en ik weet de zwakke punten van dit blok, en hoe je dit aan kan pakken
dus waarom zou ik deze info niet delen??
omdat de rest van het forum een afgunst heeft tegen de smallblock 16v’s?
zo werkt het niet ;)28 november 2012 om 12:59 #18077732@trashmetal wrote:
@yves475 wrote:
en hoe gaat een c16xe erin? zelfde motorsteunen? ga je de kabelboom helemaal veranderen? enz..
lekker simpel een 1.8 of 2.0 en je bent zo aan het rijden.
ik heb hier al een corsa of 8 afgebroken dit jaar allemaal met slechte/kapotte motors!! allemaal gsi’tjes
niemand kan dat hier echter zeggen van een 1.8 of 2.0 ne/sehVolgens mij weet je niet helemaal waar je het over hebt
want als je als basis bv de meest verkochte 1.3s pakt
past hij zo incl de bak met de steunen van de 1.3s
onderblok is namelijk nagenoeg het zelfde
kabelboom is redelijk plug & play
waarschijnlijk even constante en geschakelde plus leggen (weet ik niet zeker)
kleurcode van de bedrading van ecu naar dash zijn als het goed is het zelfde
een c16xe is dus misschien zelfs makkelijker inlepelen dan een 2.0zuigerveren en klepsteelrubbers is meestal de oorzaak van het oliezuipen
na montage van nieuwe rubbers is het dan ook raadzaam een goede oliekoeler te monteren
deze motoren worden namelijk nogal heet en rubber reageert hierop
zo vertraag je dit proces
EGR problemen kent de c16xe niet, want die heeft ie niet ;)Als je een c16xe met mantzel netjes opbouwd met goede koeler
heb je een heel goed blok
een c20ne is dan iigv geen uitdaging meer :jerryok dus ik weet niks, jij hebt al verschillende keren een c16xe in een kadett d gestoken, mooi.
dan ga je de problemen oplossen van de beste motor van opel de klote c16xe of x16xe.
zuigerveren rubbers, kopje vlakken hoppa 1000€ als je het laat doen waarschijnlijk( dat is maar wat ik van de anderen hoor)
raadzaam om een goeie oliekoeler te monteren, kassakassa
oooww hij heeft geen egr, wist niet dat een 20ne in die tijd al brol erop had zitten?
en dan begin je nog over mantzel…als ik jou makkelijke uitleg samentel dan stak ik dat geld wel in een 20ne of seh en dan had je pas een motor waar de meeste c20xe eigenaars alleen maar van kunnen huilen.
ik zeg het maar he, wat weet ik
geef ik eens ergens mijn mening over ZONDER iemand te beledigen vallen ze je gelijk aan. :thumb
28 november 2012 om 13:09 #18077733een 1600 16v in een d kadett is in ieder geval wat anders.
Denk alleen dat je een beetje een ADHD auto krijgt.
een auto die heel erg aan het gas hangt.zelf vind ik een sleeper veel leuker ( een auto waar je niet van verwacht dat ie hard kan)
als je de ombouw puur op prijs bekijkt is een 1800 of 2 liter goedkoper
koop een complete auto je weet dan gelijk ook wat voor blok je hebt.
pak je een e kadett kun je alles 1 op 1 over schroeven ( benzinetank niet vergeten )
en natuurlijk de voorremmen.Theun
28 november 2012 om 15:01 #18077734Dat idee had ik ook al in m’n achterhoofd, om een e kadett erbij te kopen.
Dan kun je ook nog wat terug verdienen met de overige onderdelen.
Maarja, die e kadettjes beginnen ook schaars te worden. En al helemaal de gsi’s.
Mooiste zou natuurlijk zijn als ik er eentje kan vinden die hartstikke rot is met een goed blok, body gaat dan wss toch naar de sloop28 november 2012 om 18:32 #18077735@yves475 wrote:
@trashmetal wrote:
@yves475 wrote:
en hoe gaat een c16xe erin? zelfde motorsteunen? ga je de kabelboom helemaal veranderen? enz..
lekker simpel een 1.8 of 2.0 en je bent zo aan het rijden.
ik heb hier al een corsa of 8 afgebroken dit jaar allemaal met slechte/kapotte motors!! allemaal gsi’tjes
niemand kan dat hier echter zeggen van een 1.8 of 2.0 ne/sehVolgens mij weet je niet helemaal waar je het over hebt
want als je als basis bv de meest verkochte 1.3s pakt
past hij zo incl de bak met de steunen van de 1.3s
onderblok is namelijk nagenoeg het zelfde
kabelboom is redelijk plug & play
waarschijnlijk even constante en geschakelde plus leggen (weet ik niet zeker)
kleurcode van de bedrading van ecu naar dash zijn als het goed is het zelfde
een c16xe is dus misschien zelfs makkelijker inlepelen dan een 2.0zuigerveren en klepsteelrubbers is meestal de oorzaak van het oliezuipen
na montage van nieuwe rubbers is het dan ook raadzaam een goede oliekoeler te monteren
deze motoren worden namelijk nogal heet en rubber reageert hierop
zo vertraag je dit proces
EGR problemen kent de c16xe niet, want die heeft ie niet ;)Als je een c16xe met mantzel netjes opbouwd met goede koeler
heb je een heel goed blok
een c20ne is dan iigv geen uitdaging meer :jerryok dus ik weet niks, jij hebt al verschillende keren een c16xe in een kadett d gestoken, mooi.
dan ga je de problemen oplossen van de beste motor van opel de klote c16xe of x16xe.
zuigerveren rubbers, kopje vlakken hoppa 1000€ als je het laat doen waarschijnlijk( dat is maar wat ik van de anderen hoor)
raadzaam om een goeie oliekoeler te monteren, kassakassa
oooww hij heeft geen egr, wist niet dat een 20ne in die tijd al brol erop had zitten?
en dan begin je nog over mantzel…als ik jou makkelijke uitleg samentel dan stak ik dat geld wel in een 20ne of seh en dan had je pas een motor waar de meeste c20xe eigenaars alleen maar van kunnen huilen.
ik zeg het maar he, wat weet ik
geef ik eens ergens mijn mening over ZONDER iemand te beledigen vallen ze je gelijk aan. :thumb
Ik val je niet aan, ik zeg alleen maar dat je niet alle feiten op een rijtje hebt
en daar zeg ik wat van ja ;)28 november 2012 om 23:05 #18077736@trashmetal wrote:
@emiel5 wrote:
Is het écht nodig om geventileerde schijven te nemen als ik er een c20ne in leg?
Ik snap dat het natuurlijk geen overbodige luxe is, maar is het echt nodig?
Heb namelijk net nieuwe schokbrekers + veren,
en heb niet zo’n zin om de veerpoten te vervangen als het niet nodig is.schokbrekers en veren kun je blijven gebruiken alleen de naaf is anders
wel zul je dus 2.0 ombouw naven of onderpoten om moeten zetten
bij een 1.6 nietDat ligt eraan…..
D-Kadetts zijn geleverd met rechte en conische veren.
Als je poten met grote naven gaat kopen, controleer dan even van te voren of daar dezelfde soort veren op moeten, zodat je je huidige veren over kan zetten.
Waar je ook nog rekening mee moeten houden, is dat een C20NE zwaarder is als een 1.2’tje. De voorkant komt daardoor lager te liggen.
Een C20XE is nog +/- 40 kg zwaarder als een 8-klepper. Ik had onder mijn oude D poten en rechte veren van een D 1.6 SR . Met de 18E die er in eerste instantie in lag stond de auto recht (40/40 verlaagd), met de 16V erin lag hij voor 2 cm lager.En wat die remmen betreft, liefst meteen grotere geventileerde er op zetten !
256 mm schijven met bijbehorende klauwen passen er zo op, ook op je huidige veerpoten. Moet je wel minimaal 14″ velgen hebben, maar die heb je zo te zien wel. Als je er dan ook nog met staal ommantelde remslangen op zet, levert dat een flinke verbetering op.1 december 2012 om 20:42 #18077737Leuk topic. Toevallig had ik een tijdje terug hetzelfde idee. Een x16xe uit een Corsa GSI in mijn D Kadett.
Ik heb twee linker handen, dus het zelf uitvoeren is geen optie (het idee was er alleen)..
Vooral natuurlijk vanwege het vermogen, het verbruik, en omdat het vrij uniek is in een D Kadett. En zeker in combinatie met zo’n Mantzel of Lexmaul stuk.
En Corsaatjes GSI staan er genoeg voor een prikkie. Vaak met laswerk, maar wat maakt het uit voor het blok. Heb je gelijk alles compleet.4 december 2012 om 15:35 #18077738Als je een smalblock XE goed reviseert en daarna goed onderhoudt, dan is het gewoon een hele goede krachtige motor.
Met kleine aanpassingen zelfs makkelijk boven de 150pk te krijgen.4 december 2012 om 15:38 #18077739Daarom ben ik mijn x16xe aant reviseren
En lekker zuinig ALS je zuinig wil rijden :)
5 december 2012 om 20:07 #18077740X16XE en Zuinig, dat is vloeken in de Kerk….
Willem
9 december 2012 om 09:56 #18077741Ik heb ooit een E Gsi gehaald voor een paar honderd euro en die gesloopt. Heb je alleen nog een tank nodig of een aanpassing aan de tank.
Dus qua geld zou ik zeker voor een donor GSi gaan, heb je alles bij de hand.En ook een 2.0 is ontzettend snel te maken en met korte bak is het echt fun om te rijden.
9 december 2012 om 10:02 #18077742-offtopic :jerry
11 december 2012 om 19:38 #18077743Wat doet een c20ne ongeveer aan verbruik bij normaal gebruik? (in een d kadett)
11 december 2012 om 19:42 #18077744reken bij normaal rijden rond de 1 op 13,mischien wel 1 op 14 ( 1 op 13 is makkelijk haalbaar met een c20ne in een C Ascona (dus een wat grotere D Kadett )
17 december 2012 om 23:50 #18077745maarrrr.. ik rijd binnenkort +-175 km per week, is dit een beetje te doen met zo’n c20ne?
Heb geen zin om onderweg stil te staan :thumbdown18 december 2012 om 08:51 #18077746stil te staan met panne of zonder benzine?
mijn vectra a c20ne deed ongeveer 1 op 12 a 13
en had er meer dan 380xxx opzitten
motor heeft me nooit in de steek gelaten :thumbtoch jammer dat je geen c16xe pakt en zo makkelijk van je idee laat lullen
want als je een c16xe installeert zoals het eigenlijk ontworpen is
heb je een bom op wielen met minimaal het zelfde gebruik als een c20ne
of zelfs zuiniger, maar wel veeel sneller :D18 december 2012 om 09:50 #18077747Stil staan dat heeft met de kwaliteit van je ombouw kunsten te maken
Als je de boel netjes overschroefd dus incl tank heb je opdat gebied weinig storingen.
Bij de elektra de dingen die aan elkaar moeten solderen !! en kroonsteenjes of amp.
Voor je de motor inbouwd keringen ed even vervangen. misschien nieuwe distributieriem
je kunt de bak nemen die bij de motor zit er ook een beetje keuze als je veel rijdt
kun je ook bak met wr ( overdrive ) nemen en een langere overbrenging ( maakt ie op de snelweg wat minder toeren )langzaam wordt je kadettje zeker niet
theun
18 december 2012 om 16:47 #18077748Achter een C16XE hoort een F15, maar dit is een CR.
De WR versie zit alleen in de Astra F 1.7 Diesel en Vectra B X16XEL.Maar achter een smallblock fast ook de F17 en die heb je in meerdere WR smaken.
24 december 2012 om 17:17 #18077749Maar ja hoe gedraagt zo’n kadett zich in de bochten?
Kan zo’n ding met z’n lage gewicht nog wel grip vinden?
Vriend van me heeft een corsa tr met een c20ne,
hij vind het voor geen meter rijden omdat ie nergens grip kan vinden..25 december 2012 om 09:16 #18077750op zn buik gooien met flink brede sloffen :jerry
dan hoekt ie zeker wel ;)25 december 2012 om 11:18 #18077751Veerpootbrugje erbij en gaan met die banaan :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.