Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › x16xe stationair probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2009 om 21:52 #17482861
zou kunnen
Deze kan je pakken van:
C12NZ – X12NZ – X12SZ – C13N – C14NZ – X14NZ – X14SZ – C14SE – X14XE – E16NZ – C16NZ – X16SZ – X16SZR – C16SE – C16XE – X16XE – C18NZ
en de pontiac trans-sport tot ’96 3.8 V6
motoren
Willem
31 mei 2009 om 11:46 #17482862zo dat zijn er nog aardig wat
dan moet ik er wel een op de sloop kunnen vinden
31 mei 2009 om 23:41 #17482863ben er een paar vergeten:
X16XEL – X18XE1
1 juni 2009 om 20:01 #17482864haha oke der moet er tog wel een zijn op de sloop
3 juni 2009 om 23:15 #17482865denk het wel haha..
Willem
16 augustus 2009 om 10:53 #17482866nee was ook niet het geval ik denk dat de ecu kapot is anders weet ik het ook niet meer
1 september 2009 om 15:34 #17482867Hey, ben je er al achter…
óók ik heb hetzelfde probleem..
Zodra ik een tijdje rijd, gaat motorlampje branden.. Zodra ik bijna stilsta (bv stoplicht) zakt mijn toerental naar onder de 500 en begint de trillen als een gek.
Als ik verder rij, lampje blijft branden maar niks aan de hand qua rijden.Tijdje geleden mijn complete inlaat spruitstuk schoongemaakt, deze bleek vol oile-drap te zitten.
Nu ben ik óók van plan de EGR af te doppen.Groeten Eric
27 september 2009 om 22:09 #17482868nee ik ben er nog niet achter
maar mijn auto zakt niet onder de 500 toeren
19 maart 2010 om 19:55 #17482869hallo jongens
heb een tijdje niks van mij laten horen had het druk
maar het probleem is nog niet opgelost meschien dat jullie nog een tip hebben
mijn auto hikt stationair nog steeds22 april 2010 om 21:10 #17482870Dis bobine al geprobeerd dan?? Heb er nog wel 1 liggen om te proberen.
28 april 2010 om 10:16 #17482871Ik denk dat je inlaatspruitstukpakking lekt.
ff met wat remmenreiniger of i.d. eromheen en kijken wat ie doet anders ff aan de viergastester om te kijken naar je hc dan kun je gelijk een diagnose stellen.1 mei 2010 om 13:29 #17482872bobine heb ik al geprobeerd van een c16xe werd het niks anders van
25 mei 2010 om 21:30 #17482873hoi ik denk dat mijn ecu kapot is
kan ik gewoon een andere ecu ook van een x16xe aansluitenmet behoud van mijn orginele sleutel
26 mei 2010 om 17:40 #17482874alleen incl startonderbreker delen
Willem
26 mei 2010 om 19:46 #17482875je kan toch de eprom over zetten
welke chip is dat eigenlijk
19 augustus 2010 om 02:11 #17482876Volgens mij heeft de computer van een X16XE geen EEPROM voetje en is ie op de print vastgesoldeerd.
19 augustus 2010 om 16:03 #17482877origineel gepost door opeltechniek
Ik denk dat je inlaatspruitstukpakking lekt.
ff met wat remmenreiniger of i.d. eromheen en kijken wat ie doet anders ff aan de viergastester om te kijken naar je hc dan kun je gelijk een diagnose stellen.Ik moest ook aan valse lucht denken, kan dus vanaf LMM t/m inlaatspruitstuk zijn. Als auto verder gewoon goed loopt kan een relatief klein lek alleen met stationair problemen geven. Niet specifiek Opel, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat inlaatspruitstuk-pakking lekt, tenzij hij er (recent) af is geweest.
Wel even benieuwd hoe je dat met remmenreiniger kunt checken??
2 november 2010 om 02:36 #17482878ik ben der achter wat het was egr defect
en bij een x16xe kan je de egr niet afdoppen
hebben ze me bij fast tech gezegt
kan die heel beroerd om lopen dus het is opgelost gelukkig bedankt voor jullie hulp2 november 2010 om 23:10 #17482879origineel gepost door bleucorsaboy
ik ben der achter wat het was egr defect
en bij een x16xe kan je de egr niet afdoppen
hebben ze me bij fast tech gezegt
kan die heel beroerd om lopen dus het is opgelost gelukkig bedankt voor jullie hulpik rijdt nu bijna 1.5 jaar met afgedopte EGR met een 1998 X16XE motor, en dat gaat HEEL best.
Enige is dat af en toe het lampje gaat branden op langer ritten of bij snelle ritten.
deze geeft dan code p0400 EGR stroming onjuist.
motor gaat NIET in noodloop, is alleen een waaschuwing, daar het een niet gevaarlijke motorstroing is..
Dus dat je m niet kan afdoppen is ONJUIST!!
2 november 2010 om 23:55 #17482880en als je een kapotte erg afdopt dan
3 november 2010 om 11:58 #17482881Als deze open blijft staan en de motorregeleing constateerd dat, ja dan word de motor afgesteld op de openstaande EGR / noodprogramma.
maar gewoon een werkende EGR kan je prima afdoppen..
Willem
11 april 2011 om 15:19 #17482882Hallo,
Zag dat er enige vordering was :)
Sinds vrijdag is het probleem bij onze Astra F X1.6XEL weer terug..
Inlaat schoongemaakt.
Gasklephuis Schoongemaakt
Andere bougies geprobeerd.Tot nu toe nog steeds hetzelfde probleem… DRAMA !!
Het enige wat me nu opvalt is dat het lijkt of de motor op 3 cyl loopt… Maar weet het niet zeker.
Alle bougies vonken goed, ook in combinatie met andere kabels..
We zitten met onze handen in het haar, want we kunnen niet met de auto weg, want rijden is zo geen optie.
Hoop dat er mensen zijn of Wim die enige tips hebben voor ons.
MvGroeten Eric
11 april 2011 om 21:02 #17482883EGR
12 april 2011 om 15:57 #17482884thnx, zal ik proberen
13 april 2011 om 15:50 #17482885Gelukt.
Auto rijdt nu nog beter dan eerst :)… maar jah wanneer dat zal zijn geweest….
Heb vandaag de EGR eraf gehaald, en werd gewoon WOEST !!!… we rijden dus al met een half afgedopte EGR sinds de aanschaf.
De metalen pakking die er tussen zat was nooit goed gemonteerd en zat maar met een boutje en genoeg vloeibare pakking vast..
Hierdoor sloot de pakking dus niet goed en liep half langs beide openingen…
Pakking schoongemaakt, EGR schoongemaakt en weer gemonteerd… Niks meer aan de hand…
Auto loopt lekker stationair, reageerd beter op het gas en rijdt gewoon lekker…
Welke garage dit ooit gedaan zal hebben, geen idee…. denk vast een Kwik Fit ofzo…. haha
Dank je Wim… Groeten Eric
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.