X16XE in X14XE welke onderdelen nodig

Forumindex Forums Modellen Tigra X16XE in X14XE welke onderdelen nodig

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235968
    TigraTunerke
      Lid sinds:
      23 November 2004

      Als ik een X16XE wil overbouwen in een X14XE,
      welke onderdelen moet ik dan zeker ook overplaatsen?

      Alleen de ECU? Of vergis ik mij?

      #17859742
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        Ik heb alleen de motor vervangen een paar jaar terug en verder alles laten zitten (computers/kabelboom etc etc)

        Alles werkt nog altijd ook nu bij de nieuwe eigenaar. Reed als een gekke en storingsloos!

        #17859743
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Je kunt gewoon alles 1 op 1 overhangen.

          #17859744
          tigra-tim
            Lid sinds:
            29 August 2008

            met het 1 op 1 overhangen wordt hier ook de versnellingsbak mee bedoeld of moet je deze wel hebben van een 1.6 ben namelijk een 1.6 blok aan het maken voor mijn tigra maar heb nog geen versnellingsbak voor erachter.

            mvg tim

            #17859745
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Je kunt gewoon de bax van je 1.4 gebruiken.

              #17859741
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                je kunt alles van de 1.4 gewoon zo op de 1.6 motor plaatsen.

                alles is passend en werken, je kan ook gewoon probleemloos op de 1.4 computer rijden.

                Willem

                #17859740
                tigra-tim
                  Lid sinds:
                  29 August 2008

                  aa kijk das mooi. heb de computer van de 1.6 wel erbij zitten, maar de bak had ik alleen niet, duurt toch nog een aantal weken voordat hij erin komt, wil eerst even een aantal onderdelen bestellen voor de 1.6

                  ik wil met een mantzel powerbox, andere nokkenassen en een ander uitlaat spruitstuk gaan rijden, is er nog een makkelijke manier om er iets meer uit te krijgen? chippen zal niet veel nut hebben denk ik of heb ik het hier mis? niet met turbo’s gaan gooien enz want wil het blokje voor het oog een beetje orgineel houden.

                  mvg tim

                  #17859739
                  xanquezer
                    Lid sinds:
                    21 April 2011

                    Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
                    de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:

                    #17859738
                    pluuske
                      Lid sinds:
                      11 December 2010

                      @xanquezer wrote:

                      Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
                      de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:

                      als het allemaal zo simpel was :P , zitten veel meer verschillen in .

                      #17859746
                      1985
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2006

                        @xanquezer wrote:

                        Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
                        de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:

                        Dit is dikke bullshit net als turbo verhalen op standaard x##xe motoren.

                        Er zit wel degelijk verschil in… om precies te zijn 200cc met 10pk verschil en dit is voor een kenner/liefhebber wel degelijk merkbaar.

                        Het verbruik? Ja! Er gaat 50cc meer brandstof in iedere cilinder en dat zal je merken wanneer je altijd op maximaal vermogen rijd hoog in de toeren!

                        Rij je daar in tegen netjes 120/130 op de snelweg en ben je niet de hele tijd aan het planken (ong 40%/50% gaspedaal gebruik) zul je zelfs zuiniger rijden dan met de x14xe motoren zonder er iets van te merken! (motor kan makkelijker versnellen en gooit er daarom minder brandstof in!)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.