Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › X16XE in X14XE welke onderdelen nodig
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2011 om 16:19 #17235968
Als ik een X16XE wil overbouwen in een X14XE,
welke onderdelen moet ik dan zeker ook overplaatsen?Alleen de ECU? Of vergis ik mij?
21 april 2011 om 18:10 #17859742Ik heb alleen de motor vervangen een paar jaar terug en verder alles laten zitten (computers/kabelboom etc etc)
Alles werkt nog altijd ook nu bij de nieuwe eigenaar. Reed als een gekke en storingsloos!
21 april 2011 om 19:47 #17859743Je kunt gewoon alles 1 op 1 overhangen.
10 mei 2011 om 08:33 #17859744met het 1 op 1 overhangen wordt hier ook de versnellingsbak mee bedoeld of moet je deze wel hebben van een 1.6 ben namelijk een 1.6 blok aan het maken voor mijn tigra maar heb nog geen versnellingsbak voor erachter.
mvg tim
10 mei 2011 om 08:35 #17859745Je kunt gewoon de bax van je 1.4 gebruiken.
12 mei 2011 om 10:25 #17859741je kunt alles van de 1.4 gewoon zo op de 1.6 motor plaatsen.
alles is passend en werken, je kan ook gewoon probleemloos op de 1.4 computer rijden.
Willem
12 mei 2011 om 14:14 #17859740aa kijk das mooi. heb de computer van de 1.6 wel erbij zitten, maar de bak had ik alleen niet, duurt toch nog een aantal weken voordat hij erin komt, wil eerst even een aantal onderdelen bestellen voor de 1.6
ik wil met een mantzel powerbox, andere nokkenassen en een ander uitlaat spruitstuk gaan rijden, is er nog een makkelijke manier om er iets meer uit te krijgen? chippen zal niet veel nut hebben denk ik of heb ik het hier mis? niet met turbo’s gaan gooien enz want wil het blokje voor het oog een beetje orgineel houden.
mvg tim
12 mei 2011 om 14:26 #17859739Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:13 mei 2011 om 09:05 #17859738@xanquezer wrote:
Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:als het allemaal zo simpel was :P , zitten veel meer verschillen in .
14 mei 2011 om 14:23 #17859746@xanquezer wrote:
Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:Dit is dikke bullshit net als turbo verhalen op standaard x##xe motoren.
Er zit wel degelijk verschil in… om precies te zijn 200cc met 10pk verschil en dit is voor een kenner/liefhebber wel degelijk merkbaar.
Het verbruik? Ja! Er gaat 50cc meer brandstof in iedere cilinder en dat zal je merken wanneer je altijd op maximaal vermogen rijd hoog in de toeren!
Rij je daar in tegen netjes 120/130 op de snelweg en ben je niet de hele tijd aan het planken (ong 40%/50% gaspedaal gebruik) zul je zelfs zuiniger rijden dan met de x14xe motoren zonder er iets van te merken! (motor kan makkelijker versnellen en gooit er daarom minder brandstof in!)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.