X14SZ houdt in

Forumindex Forums Modellen Corsa X14SZ houdt in

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211291
    CrossaB
      Lid sinds:
      4 June 2009

      Beste mede-forummers.

      Sinds kort houdt mijn B Corsa X14SZ in.
      Niet dat ie snel was, maar optrekken is nu een stuk trager, en in z’n 5 komt ie niet hoger dan 120 op een recht stuk.

      Ik had er een powerfilter in, maar heb ik weer de originele teruggeplaatst.
      van 4.000 tot 5.500 toeren duurt veel langer dan normaal (in welke versnelling dan ook).

      Hij lijkt ook weer olie uit de carterpanpakking, ik check elke keer olie, maar lijkt wel of ie niet minder wordt.

      Geen brandende lampjes, geen raar geluid, stationair loopt ie normaal.

      #17509921
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kan volgende wezen:

        – klep in luchtfilterhuis blijft in wintermodus staan (warme lucht aanvoer)
        – Temp sensor kapot (komt vaak voor / achterop inlaat schutbordkant dynamo zijde)
        – Benzine filter dicht

        Willem

        #17509922
        CrossaB
          Lid sinds:
          4 June 2009

          Gister ANWB laten komen aangezien m’n maat er lid van was.
          Die heeft ernaar gekeken, en zei dat het of de benzinefilter of de pomp was.
          Stationair loopt hij prima, maar als ie meer benzine vraagt voor het vermogen, kan hij dat niet krijgen.

          Vandaag maar kijken of het de filter is, scheelt weer in de kosten.

          #17509923
          CrossaB
            Lid sinds:
            4 June 2009

            helaas, het is niet de filter. Het vage is dat ie het af en toe wel doet en af en toe niet.

            Luchtmassameter?

            #17509924
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ik heb dit gehad met het grotere zusje van jouw motor, namelijk de X16SZ.

              Deze had een kapotte temperatuur sensor.

              Trek de stekker van deze temperatuursensor eens los, en ga een stukje rijden.

              Deze sensor zit achterop het inlaat, achter dynamo en wijst richting het schutbord.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.