Wynn's super charge werkt het?

Forumindex Forums Modellen Manta Wynn's super charge werkt het?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232573
    manta-gsi
      Lid sinds:
      1 November 2010

      Vandaag na een overleg met een amerikanen restaurateur een potje Wynn’s super charge gekocht bij de BAC.

      Heeft iemand ervaring hier mee?

      Het zou namelijk de volgende eigenschappen hebben:

      Wynn´s Super Charge® is een olie oplosbaar additief, ontwikkeld om de viscositeiteigenschappen van motoroliën bij hoge temperatuur te verbeteren en om olielekken te stoppen.

      Ref. Nr. 74941: 24x325ml
      Ref. Nr. 74996: 4x5ltr

      Eigenschappen

      * Vermindert overmatig olieverbruik via de zuigerveren en de klepsteeldichtingen.
      * Verhoogt de viscositeitindex van de olie.
      * Regenereert rubberen dichtingen en O-ringen.
      * Herstelt de compressie en de oliedruk.
      * Vermindert uitlaatrookvorming te wijten aan overmatig olieverbruik.
      * Verzekert een sterke oliefilm bij hoge temperaturen en zware mechanische belasting.
      * Vermindert motorlawaai.
      * Stopt en voorkomt olielekken zonder demontage.
      * Is mengbaar met alle minerale en synthetische monograde en multigrade oliën.
      * Tast de werking van de katalysator niet aan.

      Toepassingen

      * Bij hoge temperaturen en zware motorbelasting.
      * Speciaal aanbevolen bij oudere motoren.
      * Zeer doeltreffend bij olielekken aan rubberen klepsteelafdichtingen.
      * Aanbevolen voor alle benzine- en dieselmotoren van voertuigen of stationaire installaties, die een te hoog olieverbruik, te lage compressie of te lage oliedruk hebben.

      Gebruiksaanwijzing

      * Motor laten warmdraaien en uitschakelen.
      * Aan de motorolie toevoegen.
      * 1 bus van 325 ml behandelt 3 tot 6 liter motorolie.
      * Wynn’s Super Charge kan zowel aan de nieuwe olie als tussen twee olieverversingen worden toegevoegd.

      hier een link naar de site: http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?cId=2&bId=749

      Ben benieuwd :D

      #17814927
      manta-gsi
        Lid sinds:
        1 November 2010

        He mensen het is niet dat ik reclame voor dit spul zit te maken dus afkraken mag ook zeker.

        Voor mij is het handig om te weten omdat in de zomer de manta nog wel is een beetje lekte. Maar met deze koude temperaturen niet.

        Denk dus aan een pakking. Daarnaast zou het voor een betere compressie en druk moeten zorgen. Iets wat altijd welkom is. Deze man wist ( lees restaurateur ) weet zeker waar hij het over heeft want merkte een puntjes op gehoor aan die mij ook al waren opgevallen.

        Hoop alleen dat het geen vervanger is voor een wat dikker olie inplaats w15-40

        #17814928
        mantamartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Ik ken het spul wel, gebruik het ook wel eens, of het echt werkt zoals de beschrijving.dat durf ik niet te zeggen,
          maar ik ken wel iemand die het tig-jaar gebruikt met zeer goede ervaring

          #17814929
          Stender
          Moderator
            Lid sinds:
            5 April 2009

            Mijn vader gebruikt ook altijd Wynn’s. Da’s meer onder het mom van ‘Baat het niet dan schaadt het niet’.

            #17814930
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Heb het wel eens gebruikt….Maar of het wat uithaalt?

              Het is heeeeele dikke troep die je in de motor moet laten lopen. Dan gewoon nieuwe olie er in.

              Heb het wel eens bij tikkende motortjes dr in gemikt maar kon niet zeggen dat het klapperen er minder van werd….

              #17814931
              GTS2.2DTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2006

                Toen ik jaren terug nog B en C Ascona’s reed gebruikte ik het altijd. Of het prcies doet wat word belooft weet ik niet wat ik wel weet is dat het blokje altijd veel mooier en rustiger liep als er een blikje Wyns bij inging.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.