wp_session

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18329902
    Senatorman
    Beheerder
      Lid sinds:
      7 November 2016

      Ik deel dit even met jullie, mogelijk zijn er kenners die weten hoe wij dit het beste kunnen aanpakken.

      Momenteel zijn momenteel een onderzoek bezig naar een tabel van de database die snel volloopt.

      Het betreft de WP_OPTIONS tabel waarin de wp_sessions worden gelogd. Deze tabel loopt snel vol met sessions.
      In een paar dagen tijd is deze tabel met ruim 5GB toegenomen.

      We zoeken even een methode hoe we deze tabel in het gareel kunnen houden. Waarschijnlijk met opschoning met een periodieke cron.
      Maar we gaan even uitzoeken hoe we dit het beste kunnen doen. Mochten er mensen zijn die ons hierover kunnen informeren, stuur dan even een pm

      #18329904
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Makkelijkste is een plugin schrijven welke deze periodiek opruimt.

        Ik denk dat er wellicht een beschikbaar is om dit uit te voeren.

        http://stackoverflow.com/questions/30871385/how-to-purge-the-options-table-of-wp-session-entries-automatically

        #18329905
        Senatorman
        Beheerder
          Lid sinds:
          7 November 2016

          Ik ben ook al aan het zoeken en was zoiets ook al tegengekomen.

          Kunnen de sessions zomaar verwijderd worden?

          #18329909
          Senatorman
          Beheerder
            Lid sinds:
            7 November 2016

            We moesten even de database opschonen van onzinnige sessions die aangemaakt worden. Bedoeling is dat we dit in de toekomst automatisch willen laten verlopen. Hiervoor moeten we nog een script gaan maken die dit gaat doen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.