Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › witte rook 30NE blok
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 mei 2017om 12:02 door peter777.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2017 om 11:58 #18338538
Aangezien maart er weer aan komt ben ik bezig mijn monza gse weer een beetje netjes te krijgen. Zo moesten onder andere de kopbouten nog worden nagetrokken, aangezien het hele blok vorig jaar is voorzien van een volledig nieuwe pakkingsset. Kop is destijds gevlakt, alles is zeg maar gedaan zoals het zou moeten.
Blok loopt mooi rustig, pakt goed op en koeling werkt ook prima.
Alleen sputtert hij vocht/koelvloeistof uit de uitlaat. Dit heb ik ook eens bij een andere CIH 6 cilinder gehad, maar toen kwam er abnormaal veel druk in het koelsysteem en werd de motor ook veel te warm.
Echter is afgezien van de walm bij mijn huidige blok helemaal niks abnormaals te ontdekken. Onder last en stationair blijft de temperatuur normaal, de motor loopt goed.
Is het mogelijk dat er koelvloeistof in de verbrandingskamer komt zonder dat er druk van de verbranding in het koelsysteem wordt geperst?
12 februari 2017 om 15:21 #18338551afpersen..
13 februari 2017 om 00:58 #18338602Daar was ik al bang voor :P Naja, eerst maar eens wat kilometers maken komende maand en kvs verbruik in de gaten houden. En anders moet de kop er maar weer af. Leuk die hobbys :)
13 februari 2017 om 03:53 #18338604witte rook bij een warme motor is er een kans aanwezig dat je koelvloeistof verbruikt..
witte rook bij een koude motor is vaak condensmaar idd wat hierboven staat.. afpersen en ik weet niet of dit een hint is.. maar de bougies “lezen” dan kom je erachter of je verbranding netjes is of dat er een afwijking in zit in het mengsel of dat er koelvloeistof bij zit.. kun je vaak ook zien of er bijvoorbeeld olie in de verbrandingskamer zit
13 februari 2017 om 15:58 #18338636Bij net starten geen rook, na een minuut of 5 stationair draaien meer rook. Bij bedrijfstemperatuur nog steeds rook en sputters uit de uitlaat.
Bougies zijn zwart en licht vettig. De auto heeft de afgelopen maanden alleen maar stationair gedraaid en is niet de weg op geweest. Zal er volgende maand nieuwe exemplaren indraaien en een stuk gaan rijden.
13 februari 2017 om 16:12 #18338637maak eens een foto van de bougies en post die eens hier… hoe is je olie verbruik?? nog op pijl??
13 februari 2017 om 16:55 #18338643ik gok op condens vorming in de uitlaat die gaat verdampen op het moment dat de uitlaat warmer wordt.
16 februari 2017 om 14:12 #18338865Nog even een plaatje bij het praatje
Hij is nu in ieder geval schoon :P
Irritante is dat je na de ene klus weer tegen het volgende probleem aanloopt.
22 februari 2017 om 12:36 #18339206Witte doek op de uitlaat gedrukt en het is niet blauw van kleur. Ik weet alleen niet of de blauwe kleurstof de verbrandingskamer overleeft….
6 april 2017 om 20:54 #18341720Heb nog een goede c30ne 156 pk hier liggen,en die is echt goed loopt super alleen moet plaats maken voor wat anders…
7 april 2017 om 13:18 #18341749U heeft een PM :)
7 april 2017 om 20:17 #18341757stinkt ie ook naar koelvloeistof?
wil nog wel eens voorkomen dat je m ruikt..
blauw uit de uitlaat verwacht ik het in elk geval niet :D
temperatuur blijft goed tijdens het rijden?
condens.?
1 mei 2017 om 12:02 #18342781Met dank aan Ben (GSE) een c30NE met kleine klepjes geregeld. Zeer frisse motor uit een nog frissere monza. Het gedamp is iig geen koelvloeistof! Heb er nou wel een paar lange ritten op zitten, en verbruikt niks.
Blijft over te rijk mengsel (en hij meurt aardig naar benzine). Ga alle elektro componenten van het “nieuwe” blokje overbouwen naar mijn eigen blok. Is het dan goed, dan eens pin pointen welk component moeilijk doet.
Doet ie dan nog steeds moeilijk dan hengst ik mijn nieuwe motor er compleet in.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.