witte rook 30NE blok

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338538
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Aangezien maart er weer aan komt ben ik bezig mijn monza gse weer een beetje netjes te krijgen. Zo moesten onder andere de kopbouten nog worden nagetrokken, aangezien het hele blok vorig jaar is voorzien van een volledig nieuwe pakkingsset. Kop is destijds gevlakt, alles is zeg maar gedaan zoals het zou moeten.

      Blok loopt mooi rustig, pakt goed op en koeling werkt ook prima.

      Alleen sputtert hij vocht/koelvloeistof uit de uitlaat. Dit heb ik ook eens bij een andere CIH 6 cilinder gehad, maar toen kwam er abnormaal veel druk in het koelsysteem en werd de motor ook veel te warm.

      Echter is afgezien van de walm bij mijn huidige blok helemaal niks abnormaals te ontdekken. Onder last en stationair blijft de temperatuur normaal, de motor loopt goed.

      Is het mogelijk dat er koelvloeistof in de verbrandingskamer komt zonder dat er druk van de verbranding in het koelsysteem wordt geperst?

      #18338551
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        afpersen..

        #18338602
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Daar was ik al bang voor :P Naja, eerst maar eens wat kilometers maken komende maand en kvs verbruik in de gaten houden. En anders moet de kop er maar weer af. Leuk die hobbys :)

          #18338604
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            witte rook bij een warme motor is er een kans aanwezig dat je koelvloeistof verbruikt..
            witte rook bij een koude motor is vaak condens

            maar idd wat hierboven staat.. afpersen en ik weet niet of dit een hint is.. maar de bougies “lezen” dan kom je erachter of je verbranding netjes is of dat er een afwijking in zit in het mengsel of dat er koelvloeistof bij zit.. kun je vaak ook zien of er bijvoorbeeld olie in de verbrandingskamer zit

            #18338636
            peter777
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2011

              Bij net starten geen rook, na een minuut of 5 stationair draaien meer rook. Bij bedrijfstemperatuur nog steeds rook en sputters uit de uitlaat.

              Bougies zijn zwart en licht vettig. De auto heeft de afgelopen maanden alleen maar stationair gedraaid en is niet de weg op geweest. Zal er volgende maand nieuwe exemplaren indraaien en een stuk gaan rijden.

              #18338637
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                maak eens een foto van de bougies en post die eens hier… hoe is je olie verbruik?? nog op pijl??

                #18338643
                dockedmarc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 August 2011

                  ik gok op condens vorming in de uitlaat die gaat verdampen op het moment dat de uitlaat warmer wordt.

                  #18338865
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    Nog even een plaatje bij het praatje

                    Hij is nu in ieder geval schoon :P

                    Irritante is dat je na de ene klus weer tegen het volgende probleem aanloopt.

                    #18339206
                    peter777
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2011

                      Witte doek op de uitlaat gedrukt en het is niet blauw van kleur. Ik weet alleen niet of de blauwe kleurstof de verbrandingskamer overleeft….

                      #18341720
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Heb nog een goede c30ne 156 pk hier liggen,en die is echt goed loopt super alleen moet plaats maken voor wat anders…

                        #18341749
                        peter777
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 January 2011

                          U heeft een PM :)

                          #18341757
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            stinkt ie ook naar koelvloeistof?

                            wil nog wel eens voorkomen dat je m ruikt..

                            blauw uit de uitlaat verwacht ik het in elk geval niet :D

                            temperatuur blijft goed tijdens het rijden?

                            condens.?

                            #18342781
                            peter777
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 January 2011

                              Met dank aan Ben (GSE) een c30NE met kleine klepjes geregeld. Zeer frisse motor uit een nog frissere monza. Het gedamp is iig geen koelvloeistof! Heb er nou wel een paar lange ritten op zitten, en verbruikt niks.

                              Blijft over te rijk mengsel (en hij meurt aardig naar benzine). Ga alle elektro componenten van het “nieuwe” blokje overbouwen naar mijn eigen blok. Is het dan goed, dan eens pin pointen welk component moeilijk doet.

                              Doet ie dan nog steeds moeilijk dan hengst ik mijn nieuwe motor er compleet in.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.