Wisselaarkabel Kenwood + vraagjes

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Wisselaarkabel Kenwood + vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207354
    Juffer1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2006

      Omdat tijdens de vakantie mijn huidige Kenwood (8 jaar oud !!) plots de geest heeft gegeven (wel de 2de Mask binnen 3 maand van mij die sneuvelt) heb ik vanmiddag een andere radio gekocht.

      De keuze is gevallen op de Kenwood KDC-W6541U.
      Deze radio heeft oa. USB, MP3, traploos instelbare kleur voor display, en een line in voor de DVD speler.

      Omdat ik op mijn huidige radio de DVD speler via een interface op de wisselaar ingang had aangesloten en ik deze straks via een LINE-IN kan aansluiten houdt ik dus de wisselaar aansluiting over.

      Van mij eerste Kenwood radio heb ik nog een wisselaar liggen (KDC-C660) maar de kabel hiervan is kapot.

      Mijn vraag is :
      – Hoe kom ik aan een losse wisselaar kabel die geen €90,- los kost ?

      – Heeft iemand een oplossing om in een Astra G netjes een USB aansluiting weg te werken zodat ik deze nog wel makkelijk kan gebruiken ?
      (Het dashboardkastje zit helemaal vol, net als de 2de DIN vak).

      – Waar kan ik het beste de wisselaar monteren ?
      (indien ik hier een kabel voor kan vinden)

      Gr. Arjan

      #17416502
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        je kan imitatie kabels kopen van Autoleads,werkt net zo goed.

        even navragen bij je of een caraudioshop

        #17416503
        Mackay
          Lid sinds:
          2 August 2007

          origineel gepost door Juffer1

          – Heeft iemand een oplossing om in een Astra G netjes een USB aansluiting weg te werken zodat ik deze nog wel makkelijk kan gebruiken ?
          (Het dashboardkastje zit helemaal vol, net als de 2de DIN vak).

          – Waar kan ik het beste de wisselaar monteren ?
          (indien ik hier een kabel voor kan vinden)

          Ik zat ff hardop te denken dus ik d8 ik spui deze brainwave maar even :D.

          – Is het geen idee om het in het zijvak in het voorportier weg te bouwen (dus aansluiting in de deur, kabel via de binnenkant deur wegwerken)?

          – Ik heb ooit gezien een wisselaar onder de bestuurders stoel. Misschien even meten hoeveel ruimte daar beschikbaar is en of je hiervoor de wisselaar kan gebruiken?

          #17416504
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Nou, het schijnt dus zo te zijn dat de wisselaar niet met de radio kan communiceren ondanks dat het dezelfde stekker is :(

            Aan de andere kant, ik kan voor hetzelfde geld ook een 250Gb harde schijf kopen waar ik meer dan 6 CD’s aan muziek op kwijt kan ;)

            Gr. Arjan

            #17416505
            Mackay
              Lid sinds:
              2 August 2007

              Dat is niet zo mooi, alhoewel een HDD wel een betere optie is dan een CD-wisselaar :thumbup.

              Waar ik wel op zou letten is als je die HDD monteerd dat je iets van trillingdempers gebruikt anders heeft ie geen lang leven voor de boeg :hmmz. Jammer dat solid-state-disks nog zo duur zijn (geen mechanisch beweegbare onderdelen meer)……

              Arjan, hoe heb jij eigenlijk de koppeling op je bestaande display voor elkaar? En wat kost het totaalplaatje dan zobeetje, zit er nml. zelf ook sterk aan te denken om te gaan upgraden i.v.m. ontbreken mp3, etc (heb zelf nog de orginele opel radio). Een en ander afhankelijk van de kosten (moet ook nog op vakantie king:).

              #17416506
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Die koppeling had ik met mijn oude Kenwood wel, in de nieuwe situatie kan dat ook niet meer.

                De radio moest geschikt zijn voor OEM remote oftewel, fabrieks stuurwielbediening.

                De oude Kenwood van mij had een 4 polige stekker, die ging in de radio en de andere kant ging in de CAW OP-7060 (http://www.kenwood.de/technologie/opel-display)

                Als die 4 polige stekker in de radio past kan je je opel display aansturen. Mocht je gaan besluiten om een Kenwood radio te gaan kopen, let hier dan op !
                De nieuwere modellen hebben 1 draadje wat gebruikt wordt voor de stuurwielbediening, hier werkt het dus niet mee !

                De stuurwielbediening blijft overigens wel normaal werken bij deze modellen.

                Wat betreft de prijzen, mijn vorige radio was een Kenwood mask die destijds (8 jaar geleden) een hele klap geld koste. Mijn huidige kenwood heeft USB, MP3, WMA en wat je maar kan opnoemen en koste 179 euro.

                Je zult zelf even moeten kijken wat je precies wil. Zelf geef ik meer voorkeur aan de stuurwielbediening dan aan het display, vandaar mijn keuze voor deze radio.

                Gr. Arjan

                PS : Als je een Kenwood radio besluit te kopen die je display kan aansturen dan heb ik evt nog wel zo’n kabel liggen voor je display voor een heel mooi prijsje ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.