winterbanden op stalen velg?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel winterbanden op stalen velg?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209278
    HermanH
      Lid sinds:
      9 December 2005

      Hallo,

      ik vroeg mij af waarom de meeste winterbanden op stalen velgen zitten,heeft dit een reden??
      Kunnen er ook winterbanden op 16 inch lichtmetaal??

      groeten Herman

      #17473465
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        ze kunnen zeker op lichtmetalen wielen, maar staal is goedkoper en dat is meestal de reden dat ze op staal liggen….

        #17473466
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          origineel gepost door corsaracer
          ze kunnen zeker op lichtmetalen wielen, maar staal is goedkoper en dat is meestal de reden dat ze op staal liggen….

          Nou dit is echt niet meer zo.
          Afgelopen winter hebben we op mijn werk meer lm velgen met winterbanden verkocht dan stalen velgen.

          Een heel groot voordeel van staal is dat het beter tegen pekel kan. Als er iets van steen slag op je lm velg zit, en je houd ze niet goed schoon dan heb je kans dat je corrosie onder de lak krijgt.
          Maar dit is meestal pas naar een paar jaar.

          #17473467
          black champion
            Lid sinds:
            18 July 2004

            nou staal is anders echt wel goedkoper dan lichtmetaal hoor!

            #17473468
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              origineel gepost door black champion
              nou staal is anders echt wel goedkoper dan lichtmetaal hoor!

              Bij veel auto’s konden we op mijn werk in de winter licht metaal goedkoper aan bieden dan staal.

              #17473469
              schuitje
                Lid sinds:
                28 April 2009

                ik heb zelf ook een heel aantal setjes over moeten draaien omdat ze perse ook s’winters op LM willen rijden.
                zelf denk ik dat ze op staal liggen omdat het goedkoop is en deze toch een groot gedeelte van het jaar op de zolder van het garagebedrijf liggen.

                #17473470
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Rijdt al jaren op LM in de winter met winterbanden hoor.

                  #17473471
                  Marcel28
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 April 2007

                    Wat dacht je van SNEEUWKETINGING?? een lm velg beschadigd veel sneller dan een stale.

                    By the way arjontje, waar haal je lm velgen vandaan van 30 euro per stuk nieuw?
                    Gaat denk niet lukken.

                    #17473472
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      origineel gepost door Marcel28
                      Wat dacht je van SNEEUWKETINGING?? een lm velg beschadigd veel sneller dan een stale.

                      By the way arjontje, waar haal je lm velgen vandaan van 30 euro per stuk nieuw?
                      Gaat denk niet lukken.

                      Ik weet niet waar mijn baas de velgen vandaan haalt.
                      Maar het zijn niet hele dikke velgen.
                      gewoon normale 15-16 inch velgen en als je die dingen groot inkoopt kan je ook veel korting bedingen.

                      Tevens merken we dat het voor sommige type auto’s helemaal geen staal verkrijgbaar is, Of het is heel duur.

                      #17473473
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Als je een schuifer maakt tegen een stoeprand (ja dat kan zelfs met een winterband op sneeuw/ijs)
                        Met je lichtmetalen velg…dan kan je je velg vaak wel wegsmijten. Als die goed krom is geraakt
                        Een stalen velg trek je vaak zelf nog een keer recht.

                        Lichtmetalen velgen worden ook steeds goedkoper, maar dr wordt heel wat op verdient bij de velgen boeren.
                        Ik weet van heel wat velgjes de inkoopsprijs, die wielen liggen gewoon voor 3x zoveel geld in de winkel.

                        #17473474
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door Fearless
                          Als je een schuifer maakt tegen een stoeprand (ja dat kan zelfs met een winterband op sneeuw/ijs)
                          Met je lichtmetalen velg…dan kan je je velg vaak wel wegsmijten. Als die goed krom is geraakt
                          Een stalen velg trek je vaak zelf nog een keer recht.

                          Lichtmetalen velgen worden ook steeds goedkoper, maar dr wordt heel wat op verdient bij de velgen boeren.
                          Ik weet van heel wat velgjes de inkoopsprijs, die wielen liggen gewoon voor 3x zoveel geld in de winkel.

                          Moet wel zeggen dat de lichtmetalen wielen, na een tik beter rond te krijgen zijn als een staal wiel.

                          Bij een stalen wiel blijft meestal toch wel een slingering in de velg zitten.

                          Maar idd een stalen wiel kan meer hebben.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.