Winterbanden – Beperkingen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Winterbanden – Beperkingen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17762291
    janneman vectra c
      Lid sinds:
      19 October 2008

      -offtopic Heb zelf net een set 215x55x16 Michelin primacy alpin3 7.5mm profiel met monteren bij een klein bandenboertje geregeld voor 250 euries!!!!
      Ik had zelf 16 inch alu opel velgen (Overgenomen van Edevries)

      Jan

      #17762292
      yzf1kr
        Lid sinds:
        3 January 2005

        origineel gepost door Niko
        Diameter verschil tussen 215/50/17 en 225/45/17 is 1,26cm,
        daarom snap ik niet dat 215/50 niet mag en 225/45 wel mag, het gaat over 1,26 cm…
        Waar hebben we over??? :wtf Over 12,6 mm ruimte in de wielkast…

        Tja, dat zijn allemaal wettelijke bepalingen en veiligheids marges waar ze rekening mee moeten houden.

        Natuurlijk gaan ze uit van extreme situaties. Het lijkt me dat ze er van uit gaan dat het wiel nog steeds voldoende ruimte moet hebben om sneeuw af te voeren op het moment dat de voorvering volledig ingedrukt is.

        Of je die situatie in praktijk ooit tegenkomt weet ik niet, maar de fabrikant houd gewoon een slag om de arm.

        #17762293
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Rijd op nokian G2 winterbanden in de maat 225X40X18, snelheids index tot 240 km waarom zou dat nie kunnen volgends een instructie boekje:sleeping

          Safe driving Jurgen

          #17762294
          Govert
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 July 2004

            In mijn boekje staat het ook (2003). Ik dacht dat het er wellicht mee te maken had dat in 2003 de winterbanden nog minder minder ontwikkeld waren als tegenwoordig. Weet echter niet of dat zo is.
            Heb zelf net een setje lichtmetaal gekocht met 205/55-16 voor 375,00 euro (2×5,5mm en 2x 8 mm, Vredestein Snowtrack 2). Geen idee hoe het rijdt, volgende week ga ik ze er op zetten. :hmmz

            Ik heb gezocht naar lichtmetaal omdat ik die zwarte wielen afschuwelijk vind staan. 17 inch was erg prijzig, daarom ben ik op 16 inch gekomen. Maar als ik 17 inch had kunnen krijgen, had ik ze gewoon gekocht.:angel

            #17762295
            Niko
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2009

              Jongens, ik ga volgende week langs VOD om te vragen, dan horen jullie hoe en waarom…

              #17762296
              yzf1kr
                Lid sinds:
                3 January 2005

                Hoop er maar niet te veel op.
                Het kennisnivo van de gemiddelde VOD is bedroevend laag.

                Op de duitse forums is ook geen duidelijk antwoord te vinden, terwijl het kennisnivo (zeker wbt Winteruitrusting) erg hoog is. Het enige wat ik kan terugvinden is dat het met de speelruimte te maken heeft, en als met toch 17″ wielen wil monteren moeten je dat bij de TÜV aanvragen, en die meten per individueel geval (merk/type band) hoeveel speelruimte er is. Maar blijkbaar mag 17″ en groter sowieso nooit met sneeuwkettingen gebruikt worden.

                Sowieso er blijft niet veel van je 17″ of 18″ lichtmetaal over als je kettingen monteerd.

                #17762297
                Niko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2009

                  Beste jongens,

                  met “de vraag” langs 3 VOD geweest, 2 van de 3 zagen water branden en 3e wist ook niet maar die kon wel in systeem vinden dat je met 225/45/17 winterband ook sneeuwkettingen mag gebruiken

                  #17762298
                  Gts32v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2008

                    Dus zal wel om de sneeuwketting gaan,wel op een 45 serie en niet op een 50 in combinatie met 17 inch.

                    Gr. Gts32v6

                    #17762299
                    chrivel
                      Lid sinds:
                      27 May 2009

                      af gelopen zaterdag de winterbanden er onder gezet .205/50r17 van dunlop.heb deze banden vorig jaar op de kop kunnen tikken.was compleet met velg

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.