!@#$% Winter.. thermostaat en kachel?

Forumindex Forums Modellen Astra !@#$% Winter.. thermostaat en kachel?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229130
    Jazz.
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Mijn trouwe Astra F X16SZ uit 95 vertoont wat kuren.
      Warm worden met dit koude weer ho maar.. Stuk van 40Km gereden en dan nog blijft het metertje op blauw staan. Pas bij een stoplicht (wat erg lang op rood staat) en de kachel uit springt ie richting een graad of 80. Verder komt hij zelden.

      Met de kachel aan, niks. Zelfs onder de motorkap is het niet erg warm. De thermostaat is 2 jaar geleden vervangen, bij een lekke koppaking. Sindsdien vertoont de temperatuursmeter in de winter vreemde waardes.

      De kachel wordt overigens wel warm, maar dat duurt ook een km of 10 tot 20 en dan komt er eigenlijk amper echt warme lucht uit.

      Om de thermostaat te vervangen vind ik een rot klus, maar als ik er niet onderuit kom? Iemand tips om deze te kunnen testen?

      #17767943
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        je hebt m al getest, en defect bevonden.

        Willem

        #17767944
        opelgteetje
          Lid sinds:
          2 May 2008

          Word de slang van de thermostaat naar de redacteur wel goed warm?
          Als die redelijk koud blijft is je thermostaat aan vervanging toe.

          #17767945
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Hij zegt dat zijn meter omhoog komt bij het stoplicht, er is niet veel meer bewijs nodig om er achter te komen dat deze motor continu gekoeld word door rijwind, en dus de thermosstaat open blijft.

            Willem

            #17767946
            Astra F Vaassen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Is wel ff lastig tenminste bij mijn c16nz wel. Alleen nokkenastandwiel eraf en 2 torx van de kap en dan maar met je handen erachter wurmen en klooien om dat huis eraf te krijgen.

              #17767947
              Jazz.
                Lid sinds:
                14 October 2008

                Hmm.. ik had eigenlijk al zo’n vermoedden, .. een pokke klus zo te begrijpen.
                Is het veel makkelijker als ik de D-riem verwijder?

                #17767948
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  distributie moet je zowiezo los halen, aangezien het nokkenas tandwiel ook los moet

                  #17767949
                  Dano1.6_8V
                    Lid sinds:
                    13 May 2010

                    Misschien de D-riem ook in 1 keer erbij vervangen!

                    Bij mij ging de thermostaat vorig jaar ook kapot. Toen maar meteen de hele set: Riem, spanrol, 2 looprollen, thermostaat en waterpomp laten vervangen! Was incl. maakloon nog geen 300 euro.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.