Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 518)
  • Auteur
    Berichten
  • #17453254
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Damn! Zie dit ook nu pas :cry
      Gelukkig ben je nog heel. Sterkte er mee.

      Groet jraaf

      #17453255
      caliberty
        Lid sinds:
        14 May 2005

        Tjee wat een verhaal zeg .
        Knap gestuurd en goed dat je lichamelijk niks hebt .
        Veel succes met de afhandeling van deze klote gebeurtenis .
        Zonde van zo’n mooie Vectra .

        Greetssssssssssssssssssss Wil

        #17453256
        Brombeer
          Lid sinds:
          29 November 2011

          nog steeds zie ik die auto voor me over de weggaan. zal dit nog wel houden al ging het vandaag wel beter met rijden. durfde weer auto’s in te halen.
          ik durf best te zeggen dat ik een ervaren rijder ben, maar dit … nee dit moet je niet te vaak hebben.

          ik ben echt heel blij dat ik een goede keuze heb gemaakt met naar rechts te rijden en zo blij dat Wim de vluchtstrook opzocht.
          Want wist echt niet wat die auto ging doen met z’n snelheid. en dat Joost ( de filmer) ook een beste afstand hield.
          eigenlijk reed ik te dicht op Wim. al waren het net aan twee sec.
          wat Wim ook aangeeft, op het moment leek het heel lang te duren. en als je terug kijk was het maar ff.

          heb vandaag de video geanalyseerd en hier is duidelijk op te zien dat ik al flink aan het afremmen was voor de auto voor Wim langs ging. omdat ik de knipper van die vent zag en dat hij al naar links kwam en besefte dit gaat fout.
          en echt heel blij dat het bij blikschade is gebleven en maar een auto van ons.

          Wim komt echt wel goed……… hoe dan ook….weet nu een beetje wat ik moet doen aan een vec sleutelen, dus heb je er een half handje bij. ;)

          #17453257
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            :wors @Brombeer wrote:

            nog steeds zie ik die auto voor me over de weggaan. zal dit nog wel houden al ging het vandaag wel beter met rijden. durfde weer auto’s in te halen.
            ik durf best te zeggen dat ik een ervaren rijder ben, maar dit … nee dit moet je niet te vaak hebben.

            ik ben echt heel blij dat ik een goede keuze heb gemaakt met naar rechts te rijden en zo blij dat Wim de vluchtstrook opzocht.
            Want wist echt niet wat die auto ging doen met z’n snelheid. en dat Joost ( de filmer) ook een beste afstand hield.
            eigenlijk reed ik te dicht op Wim. al waren het net aan twee sec.
            wat Wim ook aangeeft, op het moment leek het heel lang te duren. en als je terug kijk was het maar ff.

            heb vandaag de video geanalyseerd en hier is duidelijk op te zien dat ik al flink aan het afremmen was voor de auto voor Wim langs ging. omdat ik de knipper van die vent zag en dat hij al naar links kwam en besefte dit gaat fout.
            en echt heel blij dat het bij blikschade is gebleven en maar een auto van ons.

            Wim komt echt wel goed……… hoe dan ook….weet nu een beetje wat ik moet doen aan een vec sleutelen, dus heb je er een half handje bij. ;)

            Greetz Emiel

            #17453258
            vectra208v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2006

              @Brombeer wrote:

              nog steeds zie ik die auto voor me over de weggaan. zal dit nog wel houden al ging het vandaag wel beter met rijden. durfde weer auto’s in te halen.
              ik durf best te zeggen dat ik een ervaren rijder ben, maar dit … nee dit moet je niet te vaak hebben.

              ‘k snap precies wat je bedoeld :???: Ik heb zelf een keer een BMW langs zien vliegen met een gangetje van 200+ en zei toen tegen mijn collega…”die mag van mij zo de vangrail in..dikke aso!!”
              Ik had het nog niet gezegt of we zien zo ineens de achterlichten weg draaien en hij klapt vol in de vangrail :wtf .

              Nu ik het filmpje heb gezien komt het beeld van die BMW ook weer ff boven maar heb er verder niet echt veel last meer van.

              @ wim: erg zonde van je vec en DIKKE RESPECT hoe je reageerd…ik was laaiend geweest.

              Gelukkig is het alleen maar blikschade en heb je zelf verder niks.

              Succes met de afhandeling en hopeijk in jou voordeel..

              Gr.Paul

              #17453259
              Brombeer
                Lid sinds:
                29 November 2011

                Hoi Paul,

                Ja vaag is dat. maar denk ook dat het komt dat het in de mens zit om doem te denken.
                hiermee bedoel ik van het “het had ook anders kunnen aflopen, of als er dit of dat gebeurd was”
                en ja gelukkig is het alleen blikschade en ja de gebeurtenis zal me ook lang bij blijven.
                maar ook weer het besef ” het kan zo over zijn” want je hoeft het niet altijd zelf te doen.
                in iedergeval ben ik er klaar mee om overdag snel te rijden.
                ga dit gewoon weer s’nachts doen.
                drie weken geleden reden we hier ook om half drie s’nachts. we hadden de weg voor onszelf heerlijk gewoon echt geen 1 auto gezien
                266 km lang en geen verkeer…. :wors

                #17453260
                Effraim0305
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 January 2011

                  Heren, wat een drama! Gelukkig dat jullie niets hebben, behalve de mentale gebeurtenissen in jullie koppie. De verwerking duurt meestal langer dan je hoopt, heb ik ook last van gehad, maar aan de andere kant mankeren jullie lichamelijk niets.

                  #17453261
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Erg zonde van je Vectra Wim.. :( Inderdaad gelukkig heb je erzelf lichamelijk niets aan overgehouden, en andere ook niet, en is het beperkt tot ‘slechts’ blikschade.
                    Maarja.. het is wel erg zuur zeg. Auto mooi in goede conditie. Het komt natuurlijk nooit gelegen, maarja, velen hier weten de historie en je toewijding aan deze wagen.

                    Maar Ron, statistisch gezien loop je juist op latere tijdstippen (’s nachts) een groter risico op het maken van, of het betrokken raken bij een ongeval, en bij het rijden bij daglicht op droogwegdek en bij vrijzicht het minst. Maar ja, ik weet ’t, dat is natuurlijk op papier.. Immers hebben er in het (vrij recente) verleden in de luchtvaart ook mid air collisions plaats gevonden, bij daglicht.

                    Nou las ik in wat reacties ‘dat je het niet zou verwachten dat iemand zomaar naar links gaat’ of ‘je rekent er niet op’.
                    Denk juist dat deelnemen aan het verkeer andersom is, je moet daar wel rekening mee houden. Iemand kan nog zo goed rijden, maar feitelijk is het een kwestie van anticiperen op andersmans inschattingsfouten. Als ik van rechts kom en ik heb voorrang ga ik er nooit vanuit dat ik wel voorrang zou krijgen, en als ik op een voorrangs weg rijd neem ik het niet als een vanzelfsprekendheid aan dat diegene van links ook echt wacht en mij voorrang geeft.. Tenminste je bent er wel bedacht op. Daarbij hard rijden, ja leuk, alleen als andere mensen dat niet doen vergroot je alleen maar het snelheids verschil t.o.v. langzamere/andere verkeersdeelnemers, een aspect waarmee je alleen maar extra rekening moet houden, met het feit dat andere weggebruikers dit bijvoorbeeld verkeerd of niet in (kunnen) schatten. Dit ongeval staat daarin dus niet opzich.

                    Hoe dan ook, in dit geval treft Wim natuurlijk geen enkele blaam, en zat deze man met de Renault meer dan fout uiteraard, het blijft natuurlijk de verantwoording van de man zelf om van baan te verwisselen en er vervolgens zeker van te zijn dat er niemand meer rijd, of niet iemand aankomt die al dusdanig dichtbij is, en dus sneller op de plek is war uiteindelijk 2 voertuigen tegelijkertijd niet passen. Vaak zijn ongevallen nooit te wijten aan 1 oorzaak, dus wellicht waren er andere factoren, als dat de man zat bellen misschien, of afgeleid door iets anders.

                    #17453262
                    Brombeer
                      Lid sinds:
                      29 November 2011

                      Wat ik eerder al aangaf ik ben best een ervaren rijder, en houd er altijd rekening mee dat er mensen zijn die niet opletten.
                      maar in dit geval dat Carlo er eerst voorbij rijd dan Wim en ik er achter en dan nog Joost.

                      dan verwacht je niet dat iemand levensmoe is en zijn auto er niet eens tussen maar tegen Wim aanprakt. want Wim reed al naast hem.
                      en door het remmen kwam Wim tegen zijn achterkant aan. dit is helaas niet goed te zien op de film.
                      maar als je goed kijkt zie je Carlo de blauwe vlek voor Wim nog doorrijden. dus hij heeft echt niet gekeken. iniedergeval niet goed.

                      nee besef me heel goed dat er veel mensen zijn die slaaprijden en zeker overdag met een lekker zonnetje want dan gebeuren er ook de meeste ongelukken en niet als het regend…..

                      wat betreft rijden in het donker, weet niet hoe ze dan kijken of tellen, maar er zijn dan indderdaad minder auto’s op de weg. als je daar dan het gemiddelde van neemt wat bij een ongeluk is betrokken is dat hoog.en hier ook weer het verhaal. zijn die mensen dan niet moei en zijn het ook slaaprijders want dat is dan niet duidelijk.
                      of je nu hard of zacht rijd. opletten en anticiperen in het verkeer moet je altijd. en zeker als je hard gaat moet je heel ver vooruitkijken.
                      hard gaan is geen kunst opletten wel !!!!!

                      we zijn weer ff de les gelezen dat is zeker.

                      #17453263
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Waar ik wel ff benieuwd naar ben is je dashcam. Zijn deze videobeelden door de politie opgevraagd? Of hebben ze alleen bekeken?
                        Ben ook wel benieuwd waar je die dashcam vandaan hebt enzo, denk er ook al een tijdje over om een dashcam te plaatsen.

                        #17453264
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          @Brombeer wrote:

                          nee besef me heel goed dat er veel mensen zijn die slaaprijden en zeker overdag met een lekker zonnetje want dan gebeuren er ook de meeste ongelukken en niet als het regend…..

                          wat betreft rijden in het donker, weet niet hoe ze dan kijken of tellen, maar er zijn dan indderdaad minder auto’s op de weg. als je daar dan het gemiddelde van neemt wat bij een ongeluk is betrokken is dat hoog.en hier ook weer het verhaal. zijn die mensen dan niet moei en zijn het ook slaaprijders want dat is dan niet duidelijk.
                          of je nu hard of zacht rijd. opletten en anticiperen in het verkeer moet je altijd. en zeker als je hard gaat moet je heel ver vooruitkijken.

                          wat ik zei he, statistisch. Statistisch is vliegen ook de veiligste vorm van transport… Maar als er 1 naar beneden gaat heb je gelijk wel 300+ doden bijvoorbeeld.
                          Als er ’s nachts weinig auto’s zijn heb je ook minder kans op een ketteningbotsing bijwijze van, maar wel weer meer vermoeide bestuurders (eind van de dag, geen of weinig daglicht, lage zonnenstand..

                          Misschien heb je wel is van kansberekening gehoord. Dit kan op velen manieren gedaan worden.
                          Maar hoe dan ook, weinig auto’s weinig kans, ja zo wel. Minder kans om op een ander te rijden. Maar op zo’n manier alleen wordt er niet gekeken noch gerekend.
                          Zal altijd aan de hand zijn van bijgehouden ongevallen uit ’t verleden en die wijzen dat uit. Het is geen garantie natuurlijk.

                          En verder verzin ik het ook niet.. :???:

                          #17453265
                          iquick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2011

                            @RISL wrote:

                            Waar ik wel ff benieuwd naar ben is je dashcam. Zijn deze videobeelden door de politie opgevraagd? Of hebben ze alleen bekeken?
                            Ben ook wel benieuwd waar je die dashcam vandaan hebt enzo, denk er ook al een tijdje over om een dashcam te plaatsen.

                            Dashcam zijn overal te vinden. Wat ik altijd doe is, telefoon in houder camera aan en opnemen komt op het zelfde neer :thumbup

                            #17453266
                            RISL
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              24 January 2011

                              Ik heb geen camera op m’n fototoestel ;)
                              Vraag me af wat ik mag verwachten van een dashcam van €50 inclusief SD-kaartje en al…

                              #17453267
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                http://www.spywebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                Hier zijn veel dashcams te vinden

                                #17453268
                                DarkNL08
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 March 2010

                                  Klote Wim! …… Maar ja.. wat doe je er nog aan?! Is gebeurd….

                                  Snel door en vergeten.

                                  #17453269
                                  djsparky
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 March 2006

                                    Ik heb deze cam gewoon aan een houder voor m’n telefoon gehangen, ‘k ga nog een oplossing aan m’n spiegel vastmaken waarschijnlijk. De politie heeft een kopie van het filmpje gekregen, had toevallig nog 1 leeg cd-tje in m’n laptop koffertje zitten.

                                    #17453270
                                    iquick
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2011

                                      Ha die heb ik ook thuis echt handig dat ding. Toch goed voorbereid een lege cd en een laptop.

                                      @ RISL tijd voor een handig mobieltje met camera, je moet eens op youtube gaan kijken naar dashcams ongelukken hoe handig dat is. Je kan bijvoorbeeld je onschuld bewijzen net zoals wat willem heeft meegemaakt.

                                      #17453271
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Ja, daarom zit ik ook te denken over een dashcam. Die uit die link van djsparky ziet er ook wel goed uit en is ook niet zo prijzig als andere dashcams.

                                        #17453272
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          De duurdere dashcams hebben wel weer gps word ook gelijk de snelheid/positie vast gelegd

                                          #17453273
                                          jds
                                            Lid sinds:
                                            1 May 2011

                                            sterkte met t herstel wim :(

                                            Gelukkig ben je zelf nog heel

                                            #17453274
                                            pieterrademakers
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 August 2011

                                              Mooi kut Wim, daar had je een hoop tijd inzitten. Ik hoop dat je er niet eveel bij inschiet.
                                              Wel een goed shirt heb je aan! Deze kan bijna in de wereld draait door!
                                              Succes Wim

                                              #17453275
                                              kadettgte@freeler.nl
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 March 2005

                                                Klote Wim.
                                                Zie het ook nu pas.
                                                Heb ongeveer het zelfde vorig jaar meegemaakt , die vent passeerde en snee mij van links naar rechts om een afslag benelux te halen , raakte rechts van mij een vrouwtje met een twingo , die tolde weer terug , eerst naar links en weer naar rechts ,voor mij langs ketste rechts in de vangrail , steuterde terug onder een aanhanger van een vrachtwagen , die met zijn wielen over haar motorkap reed , zie ik ook nog steeds voor mij (en ik heb toch genoeg meegemaakt in de merken races op zandtvoort !!!), net een vertraagde film , ik kon alleen maar vol remmen en rechtdoor sturen .
                                                Gelukkig alles goed afgelopen.
                                                Sterkte met de afhandeling.
                                                Grtz Leo B .

                                                #17453276
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Ja, Qua ongelukken langs de weg, heb ik ook al zat mee gemaakt..

                                                  Gekste dingen gezien hoor, ben beroeps chauffeur… zit best wat op de weg..

                                                  Willem

                                                  #17453277
                                                  camper
                                                    Lid sinds:
                                                    25 December 2011

                                                    willem mooi kut sterkte e hopelijk een goede
                                                    afhandeling

                                                    #17453279
                                                    lucas1975
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 January 2012

                                                      poef…

                                                      heftig filmpje hoor, je kunt van geluk spreken dat iedereen er heelhuids afgekomen is, hoe zonde ook van je dikke vectra!

                                                      alle sterkte en succes met de afhandeling.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 518)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.