wilwood forged dynalite remklauw *ervaringen??

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint wilwood forged dynalite remklauw *ervaringen??

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218020
    larsjeG40
      Lid sinds:
      23 January 2008

      ik zit eraan te denken om mijn remwerk op me ascona te vervangen door een setje van wilwood

      het gaat dan om de forged dynalite 4 pots remklauw

      heeft iemand hier ervaring mee?

      ik las op een subaru forum dat mensen er niet echt over te spreken waren. aangezien ze te veel uit zetten bij het warm worden en daardoor remkracht verliezen maar die theorie snap ik niet hellemaal:hmmz
      alle allu remklauwen worden toch warm en zetten allemaal hetzelfde uit? waarom verliest hij dan remkracht?

      #17622228
      Miruni
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2007

        Als ik het een beetje logisch beredeneer dan heeft het waarschijnlijk met de stijfheid van het aluminium te maken.
        Er zijn zoveel soorten aluminium. De ene zal stijver zijn dan de andere.
        Als je dan op je rempedaal drukt en hij drukt het aluminium naar buiten dan zul je harder moeten trappen
        om het gewenste remvermogen te halen.

        #17622229
        Super16001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 July 2009

          Heb zelf met deze remklauwen gereden tijdens de rally’s op m’n A-Corsa met carbon blokken nooit problemen mee gehad. Wat de meeste vergeten is de juiste remvloeistof te gebruiken.

          #17622230
          Mr.T
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            De remklauwen van Wilwood zou ik nooit gebruiken, deze vervormen idd bij extreme temperaturen. Dit heeft verder niets met de remvloeistof te maken maar alles met de temperaturen die ontstaan in de remblokken. Wij hebben de Wilwood klauwen getest samen met de remklauwen van o.a. AP-racing en Brembo. De remblokken waren van Ferodo (DS3000).

            Dit wil niet zeggen dat ze voor straat gebruik ongeschikt zijn, maar voor competitie gebruik zijn ze zeker ongeschikt :hmmz

            #17622231
            larsjeG40
              Lid sinds:
              23 January 2008

              hmmm oke en welk type hadden jullie getest dan?
              ik las dat er erg veel verschil zit in de types

              #17622232
              Mr.T
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                origineel gepost door larsjeG40
                hmmm oke en welk type hadden jullie getest dan?
                ik las dat er erg veel verschil zit in de types

                Er zijn idd verschillende type. De meeste Wilwood klauwen zijn alleen geschikt voor straat gebruik:hmmz Voor competitie gebruik is het e.e.a. te leveren alleen voldoet dit niet aan de kwaliteit die ik verwacht. Wij hebben de test gedaan de Wilwood klauw nr 120-8729.
                http://www.wilwood.com/CaliperProd.aspx?itemno=120-8729

                Als je een goed alternatief zoek voor Wilwood zou ik de klauwen van Performance Friction aanraden in combinatie de Ferodo DS2000/DS2500 (voor).

                #17622233
                Keesjr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2006

                  Niet aan beginnen, Rekord 2.2 schijven en klauwen werken prima op een Ascona en het past probleemloos, monteren ontluchten en rijden maar.
                  Als het kan Brembo schijven nemen met Ferodo blokken.

                  #17622234
                  Super16001
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 July 2009

                    origineel gepost door Mr.T
                    De remklauwen van Wilwood zou ik nooit gebruiken, deze vervormen idd bij extreme temperaturen. Dit heeft verder niets met de remvloeistof te maken maar alles met de temperaturen die ontstaan in de remblokken. Wij hebben de Wilwood klauwen getest samen met de remklauwen van o.a. AP-racing en Brembo. De remblokken waren van Ferodo (DS3000).

                    Dit wil niet zeggen dat ze voor straat gebruik ongeschikt zijn, maar voor competitie gebruik zijn ze zeker ongeschikt :hmmz

                    Dan heeft dit alles te maken met de prijs en wat je van de remklauwen verwacht. Want ik neem aan dat je dan ook weet wat voor temperaturen carbon blokken produceren dan heeft dit echt wel te maken met de juiste remvloeistof spreek uit ervaring.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.