Wiellagers maken geluid na aantal duizend km

Forumindex Forums Modellen Corsa Wiellagers maken geluid na aantal duizend km

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243975
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      Heren,

      Heb de corsa van mij nu 35000km in mijn bezit. Heb ondertussen al 4x de wiellagers achter moeten vervangen :jerry :jerry :jerry

      Niet dat het me veel kost. Niet dat ik het erg vind om wat aan de auto te doen. Maar om de 7500km de wiellagers vervangen heb ik wel een beetje gehad nu haha.

      Ik weet 100% zeker dat ik de wiellagers op een goede manier erop zet.

      Ik heb een vermoeden dat mijn achteras een tik heeft gehad , en daardoor een heel klein beetje scheef is. En dat daardoor de wiellagers geluid gaan maken.

      De wiellagers zijn niet KAPOT , want er is naar gekeken 2 weken geleden op de APK-keuring. Maar ze maken geluid onder het rijden :jerry

      Kan ik op de een of andere manier controleren of mijn achteras niet meer recht is?

      Of zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?

      Bedankt alvast

      #17955535
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        als je achteras een tik heeft gehad moet dat aan beide kanten zijn.
        De naaf is los te vervangen en koste destijds (4 jaar geleden) iets van 70 euro.

        Zit met 4 bouten vast en kun je zo wisselen..

        #17955536
        EdGSI
          Lid sinds:
          13 August 2011

          Heb al die naven vervangen. kostte me toendertijd 40€ voor 2 stuks op Ebay. Maar dat heeft ook niks veranderd.

          Als ik een rechte staaf langs mijn wielen afleg, kom ik aan de rechterkant op een ander punt uit dan aan de linkerkant :(

          Kun je die complete as overzetten?

          #17955537
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Heb ik vorig jaar ook last van gehad.
            Lagers vernieuwd, en geluid was er nog.
            Bleek dat de banden 10 jaar oud waren, maar nog 4 – 5 mm profiel hadden.
            Banden waren ook gecupt.
            2 nieuwen banden erop, en probleem was weg.

            #17955538
            EdGSI
              Lid sinds:
              13 August 2011

              Ja maar het verschil is dat als ik de lagers vernieuw , dat het geluid helemaal weg is (voor een aantal duizend km). Als het geluid weer begint te komen wordt het ook steeds erger.

              Het kan ook niet aan de banden liggen , heb laatst andere velgen met banden erop gelegd en het probleem blijft nog altijd :jerry

              #17955539
              bandido
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2010

                Als achter as krom is moet je dat toch wel merken aan je banden dan.
                Succes ermee dan.

                #17955540
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Vervang je de lagerringen ook mee?
                  Zoja, worden deze wel goed ingeperst?
                  zijn je trommels nog wel recht?

                  #17955541
                  EdGSI
                    Lid sinds:
                    13 August 2011

                    Ja die worden ook meevervangen, en die pers ik met de oude ringen weer mooi recht erin.

                    Ik zal de trommels morgen eens op een rechte plank/glasplaat leggen, kijken of ik verschil zie ;)

                    Kun je op de een of andere manier controleren of de as scheef is?

                    #17955542
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Trek je de lagers wel eerst GOED aan, en dan weer los en dan fijn afstellen (net geen speling..)

                      Willem

                      #17955543
                      Dr.Ed
                        Lid sinds:
                        9 October 2011

                        Onze ouwe corsa b 1.7d had hier ook last van. Ieder jaar met de apk wel problemen met de achterwiellagers. Wat iets hielp was na (correcte) montage, na een ca.1000km deze lagers weer opnieuw af te stellen. Kreeg altijd het idee dat ze zich eerst ff moeten zetten…….

                        #17955544
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          effe nastellen is niks mis mee.. ze moeten zich nog zetten, dat is ook de reden dat je ze eerst met zoveel NM moert aantrekken en dan weer helemaal los en afstellen.

                          af en toe eens controleren kan ook geen kwaad

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.