wielen passen niet op de kadett c sedan wat nu

Forumindex Forums Modellen Kadett wielen passen niet op de kadett c sedan wat nu

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263660
    lambo452
      Lid sinds:
      7 May 2008

      Hallo.

      Ik had een vraagje over de wielmoeren/bouten
      Van een ckadett..

      Ik heb sinds een paar dagen een kadett c sedan gekocht
      Maar nu wou ik mn winterbanden onder de corsa vandaan onder de kadett zetten.. maar dat gaat m niet worde
      De wielen zitten tegen de demper aan aan de voorkant..

      Nu is het idee er spoorverbreders tussen te stoppen maar er zitten geen bouten maar moeren.. dus ik kan niet langere bouten pakken om de lengte op te vangen..

      Wat kan ik hieraan doen??

      Tevens nog een vraag.. wat moet er allemaal los om de veren los te krijgen.. zowel voor als achter.. ik wou hem gaan verlagen maar voor ik hele vreemde dingen los ga halen wil ik toch even voor de zekerheid vragen..
      Alvast bedankt….

      #18210896
      Tiedo
        Lid sinds:
        7 December 2008

        ander setje velgen zoeken :D

        #18210897
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Het “velg hart” van een Corsa wiel staat meer naar buiten toe dan de originele Kadett C velgen. Daardoor komt het wiel als het ware verder naar binnen staan….
          De spoorverbreders zullen weinig bijbrengen (of je moet al aardig brede gaan steken), beter op zoek naar een setje andere velgen ;)

          #18210898
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Je moet dus een setje velgen hebben wat een ET-waarde heeft die overeenkomt of in de buurt zit van de originele velgen.

            #18210899
            lambo452
              Lid sinds:
              7 May 2008

              Ja maar de originele zijn erg smal.. en zelfs mn ronal turbo passen er niet op en die hebben et 37.. ook bbs met et 35 past niet.. terwijl er al wel een aantal ctjes met turbos rijden….

              Dus die snap ik niet helemaal.. maargoed ff kijken hoever ik kom met mn turbos met 5mm spacers..

              #18210900
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                De breedte van de velg heeft niet te maken met de ET-waarde: (dit is de Einpress Tiefe) de afstand tussen het midden van de velg en de bevestiging van de velg. Er zijn ook velgen in de handel die erg op elkaar lijken maar wel andere ET-waarde hebben.

                #18210901
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  en wat is het verschil in velg breedte.

                  et waarde is hoever het pasvlak uit het hart van de velg is et 0 is het midden

                  #18210902
                  lambo452
                    Lid sinds:
                    7 May 2008

                    Turbos zijn 7j et 37 bbs 7j et35 en de originele weet ik niet.. zijn wel erg smal.. denk een 5j?? 13 inch

                    #18210903
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Effe verklaren:

                      Velgbreedte:
                      De velgbreedte is de breedte tussen de opstaande velgranden. Als richtlijn geldt dat er aan beide zijden een halve inch moet worden opgeteld om de werkelijke breedte van de velg te verkrijgen.

                      ET:
                      “Einpresstiefe”, oftewel wielbolling

                      #18210904
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ik zit met mijn atssen op ET 01 dus dat is een aardig verschil.

                        #18210905
                        saluma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 November 2010

                          Als je er spoorverbreders opzet,is de kans groot dat je verzekering misschien moeilijk gaat doen bij een ongeval.In mijn belevenis is het verboden om spoorverbreders te monteren.Maar ik kan het mis hebben!

                          #18210906
                          gtw
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            @saluma wrote:

                            Als je er spoorverbreders opzet,is de kans groot dat je verzekering misschien moeilijk gaat doen bij een ongeval.In mijn belevenis is het verboden om spoorverbreders te monteren.Maar ik kan het mis hebben!

                            ik denk dat het zo zit, je mag de spoorbreedte niet echt veranderen, dus, als je velgen hebt, die te ver naar binnen zouden staan, en die set je weer op de juiste spoorbreedte met spoorverbreder is er niet veel aan de hand, ook de extra krachten op je lagers ed, vallen mee, maar je moet dan wel genoeg ruimte op je moeren houden

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.