Wielen controleren voor aankoop

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Wielen controleren voor aankoop

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237859
    RickR91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2011

      Goedemiddag,

      Vanavond ga ik wielen bekijken voor m’n Astra.
      Het betreft Tomason TN1.

      Nu vraag ik me af hoe ik deze wielen kan controleren voordat ik ze koop.
      Nu weet ik ook wel dat de bandenboer de beste plek is om te controleren.
      Maar die mogelijkheid zit er niet in.

      Ergens las ik dat de wielen op een plat stuk steen gelegd moet worden, en dat de rand overal moet raken.
      Ook werd gezegd dat een proefrit maken eventuele afwijkingen naar voren brengt.

      Moet ik mijn teller corrigeren na montage van de andere wielen?

      Als laatste vraag wil ik weten wat het aanhaalmoment is voor de wielbouten/moeren van de Astra G 5 deurs, Z16SE, steek 4×100

      Hopelijk kunnen jullie me helpen.

      Grüβe,

      Rick

      #17881078
      Trompie
        Lid sinds:
        5 November 2007

        Sja, ik vertrouw de verkoper meestal de verkoper ook. gewoon proberen met het oog zo goed mogelijk te controleren.

        Aandraaien met 110nm

        #17881079
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Steen is nog te onregelmatig. Een plaat glas werkt veel beter. Even tegen een raam (van een huis) aan zetten dus.

          Teller kan je niet corrigeren volgens mij. Alssie elektronisch is, kan je wel een andere pulsgever monteren en dan hopen dat het klopt.
          Beste is om gewoon banden er om te leggen waarmee je nieuwe set dezelfde rol-omtrek heeft als het origineel.

          Verder, zorg dat de nieuwe wielen voorzien worden van centreer ringen als dat nodig is.
          Wanneer het naafgat in de velg groter is dan de naaf op je auto, dan moet je ze er tussen hebben. Daarmee zorg je dat je geen last krijgt van trillingen.
          En uiteraard moeten ze goed gebalanceerd zijn.

          #17881080
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008
            McKaamos wrote:
            Steen is nog te onregelmatig. Een plaat glas werkt veel beter. Even tegen een raam (van een huis) aan zetten dus.

            quote]

            als ze bij mij ooit weer wielen komen kopen en ze houden ze tegen mijn raam aan weet ik zeker dat ze niet meer te koop zijn voor hun!

            ;)

            #17881081
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Lol, GTS Power :P
              Ok, daar heb je een punt, maargoed, een tegel is ook niet echt ideaal ;) Een vlakkere ondergrond is beter.

              #17881082
              RickR91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2011

                Ik heb de wielen gekocht!

                Het betreft Tomason TN1.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.