Wie zou me kunnen helpen??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wie zou me kunnen helpen??

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213803
    stefan m.
      Lid sinds:
      13 April 2009

      Goedendag CarEvents leden,

      Ik heb een vraag wie kan me helpen met de oorzaak te vinden van mn constant lege accu… accu heb ik laten doormeten en deze is goed.. ook mn dynamo laad goed/perfect bij..

      Maar TOCH sta ik haast elke ochtend met een lege accu voor de deur!!
      Misschien iets wat spanning trekt zoals dat de kabel van mijn contant kapot is voor mn radio in te schakelen(dus mn radio staat op constante spanning) maar OOK als ik hem niet heb aangesloten heb ik een lege accu!

      zonet een lang stuk gereden wel met lampen aan maar voor de rest ALLES uit richting rijen(Van de valk) en daar was hij leeg dus moesten collegas duwen!! en thuis aangekomen door binnendoor te rijden en hier en daar wat om rijden probeerde ik hem weer te starten thuis en dit was HEEEL zwak dus ik ben bang dat kwik fit mij bitched en toch een slechte accu er in laat zitten..

      Dus misschien iemand die me kan helpen met dit alles? of misschien zo handig is zodat hij mijn schakelspanning kan repareren (van mn contact).

      Graag hoor ik van jullie!

      (Woon in Tilburg)

      Met vriendelijke groet,

      Stefan Meijer

      #17545562
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Kan je het zelf niet doormeten dan? Hebben ze bij de praxis geen multimeter?:jerry Dan weet je gelijk of de kwik fit je niet in de zeik neemt, want klinkt toch wel een beetje als een bagger accu… Want als je een lange tijd hebt gereden en je zet daarna je auto weer gelijk aan en dan is je accu al leeg, dan kan het volgens mij niet aan je contact liggen. Want deze trek de accu niet zo snel leeg..

        #17545563
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          als je dynamo laad spanning goed is (+13,9 volt) dan zal je accu naar de gallemiezen zijn.
          heb ik ook gehad, nieuwe accu erin en klaar.

          Maar is nu echt heel je versterker nstallatie afgesloten?
          Plus kabel eraf!!!!

          #17545564
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            uhm lekstroom kan ook. maja dan ben je verder van huis.

            #17545565
            stefan m.
              Lid sinds:
              13 April 2009

              origineel gepost door sw_reijnders
              als je dynamo laad spanning goed is (+13,9 volt) dan zal je accu naar de gallemiezen zijn.
              heb ik ook gehad, nieuwe accu erin en klaar.

              Maar is nu echt heel je versterker nstallatie afgesloten?
              Plus kabel eraf!!!!

              uhmm ja die plus kabel is eraf :) tijdje geen last meer gehad maar gisteren begon het gezeik eigenlijk weer!! dus dan maar eind deze maand of deze maand zelf nog een GM accu erin van gm-tuningparts .. en bij kwik fit kom ik ook niet meer!!

              En ik heb doorgemeten mart ik laad 13,9/13,8 volt bij met mn dynamo dus dat kan het niet zijn.. accu is van mei 2009 dus das het rare :) dus omdat uit te sluiten ga ik binnenkort maar weer is naar de gm-tuningparts en dan een gm accu kopen!

              #17545566
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                uhm lekstroom kan ook. maja dan ben je verder van huis.

                mja, maar als je dan net een stuk hebt gereden, dan zou je toch gelijk moeten kunnen starten :hmmz

                Gooi anders een keer de complete accu los ’s nachts dan weet je het zeker.

                Maar als je laadspanning goed is, zou die gelijk moeten starten na een stukje rijden . . . al is Tilburg – Rijen geen bijster ver stuk hoor Stefan ;)

                oh en een varta accu ofzo zijn ook niet slecht van brezan

                #17545567
                stefan m.
                  Lid sinds:
                  13 April 2009

                  nee maar op de terug weg hebk echt heel tilburg gezien :P Noord/Oost/Zuid en West haha en dan niet de ringbaan wegen haha :jerry

                  #17545568
                  kabouter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 October 2004

                    ik heb ook eens een keer last gehad van lek spanning

                    ik heb de multimeter tussen de pluspool en pluskabel geplaatst en dan 1 voor 1 de zekering er uit gehaalt en dan gekeken in wel circuit de lekstroom zit ,dan wordt het zoekplaatje al een stuk kleiner

                    je kunt ook alle zekeringen er uit halen en dan 1 voor 1 er weer in plaatsten

                    gr kabouter

                    #17545569
                    Opel_Bjorn
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 May 2008

                      Het is toch geen slecht massacontact van je starter waardoor deze mss niet voldoende stroom kan trekken

                      #17545570
                      stefan m.
                        Lid sinds:
                        13 April 2009

                        nope is echt een lege accu ivm dat mn kmstand die ik gereden heb ook op 0.0 staat ipv 152 bijvoorbeeld.

                        #17545571
                        Gupy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2006

                          Ampere tang er aan hangen. Dan zie je pas hoeveel vermogen erin gaat en eruit gaat.
                          Multimeter is leuk voor de laadspanning te checken, maar die is weer teveel afhankelijk van andere factoren.

                          #17545572
                          rinuske
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2008

                            even een accu lenen, denk dat dat een betere oplossing is
                            dan weet je in ieder geval of het je accu is of iets anders!!

                            #17545573
                            PAASHAAS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 November 2004

                              Heb je zelf in de afgelopen maanden iets van elektronica geinstaleerd ???
                              Zou ik daar eens beginnen met controleren/meten/afsluiten….:vertag

                              #17545574
                              Henk042
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 June 2008

                                Heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een ander merk gebakje.
                                Na lang zoeken, bleek er een diode in de dynamo stuk te zijn, waardoor deze de
                                opgeladen accu net zo hard weer leeg trok. Weet niet of dat tegenwoordig
                                nog mogelijk is, is inmiddels een jaar of 20 geleden.

                                #17545575
                                wesley015
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 June 2009

                                  origineel gepost door sw_reijnders

                                  origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                                  uhm lekstroom kan ook. maja dan ben je verder van huis.

                                  mja, maar als je dan net een stuk hebt gereden, dan zou je toch gelijk moeten kunnen starten :hmmz

                                  Gooi anders een keer de complete accu los ’s nachts dan weet je het zeker.

                                  Maar als je laadspanning goed is, zou die gelijk moeten starten na een stukje rijden . . . al is Tilburg – Rijen geen bijster ver stuk hoor Stefan ;)

                                  oh en een varta accu ofzo zijn ook niet slecht van brezan

                                  Kwikfit is voor mensen met een bord voor hun kop en die hun geld weg willen gooien.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.