Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wie zou me kunnen helpen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2009 om 20:38 #17213803
Goedendag CarEvents leden,
Ik heb een vraag wie kan me helpen met de oorzaak te vinden van mn constant lege accu… accu heb ik laten doormeten en deze is goed.. ook mn dynamo laad goed/perfect bij..
Maar TOCH sta ik haast elke ochtend met een lege accu voor de deur!!
Misschien iets wat spanning trekt zoals dat de kabel van mijn contant kapot is voor mn radio in te schakelen(dus mn radio staat op constante spanning) maar OOK als ik hem niet heb aangesloten heb ik een lege accu!zonet een lang stuk gereden wel met lampen aan maar voor de rest ALLES uit richting rijen(Van de valk) en daar was hij leeg dus moesten collegas duwen!! en thuis aangekomen door binnendoor te rijden en hier en daar wat om rijden probeerde ik hem weer te starten thuis en dit was HEEEL zwak dus ik ben bang dat kwik fit mij bitched en toch een slechte accu er in laat zitten..
Dus misschien iemand die me kan helpen met dit alles? of misschien zo handig is zodat hij mijn schakelspanning kan repareren (van mn contact).
Graag hoor ik van jullie!
(Woon in Tilburg)
Met vriendelijke groet,
Stefan Meijer
4 november 2009 om 20:45 #17545562AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan je het zelf niet doormeten dan? Hebben ze bij de praxis geen multimeter?:jerry Dan weet je gelijk of de kwik fit je niet in de zeik neemt, want klinkt toch wel een beetje als een bagger accu… Want als je een lange tijd hebt gereden en je zet daarna je auto weer gelijk aan en dan is je accu al leeg, dan kan het volgens mij niet aan je contact liggen. Want deze trek de accu niet zo snel leeg..
4 november 2009 om 20:46 #17545563als je dynamo laad spanning goed is (+13,9 volt) dan zal je accu naar de gallemiezen zijn.
heb ik ook gehad, nieuwe accu erin en klaar.Maar is nu echt heel je versterker nstallatie afgesloten?
Plus kabel eraf!!!!4 november 2009 om 20:51 #17545564uhm lekstroom kan ook. maja dan ben je verder van huis.
4 november 2009 om 20:54 #17545565origineel gepost door sw_reijnders
als je dynamo laad spanning goed is (+13,9 volt) dan zal je accu naar de gallemiezen zijn.
heb ik ook gehad, nieuwe accu erin en klaar.Maar is nu echt heel je versterker nstallatie afgesloten?
Plus kabel eraf!!!!uhmm ja die plus kabel is eraf :) tijdje geen last meer gehad maar gisteren begon het gezeik eigenlijk weer!! dus dan maar eind deze maand of deze maand zelf nog een GM accu erin van gm-tuningparts .. en bij kwik fit kom ik ook niet meer!!
En ik heb doorgemeten mart ik laad 13,9/13,8 volt bij met mn dynamo dus dat kan het niet zijn.. accu is van mei 2009 dus das het rare :) dus omdat uit te sluiten ga ik binnenkort maar weer is naar de gm-tuningparts en dan een gm accu kopen!
4 november 2009 om 20:55 #17545566origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
uhm lekstroom kan ook. maja dan ben je verder van huis.mja, maar als je dan net een stuk hebt gereden, dan zou je toch gelijk moeten kunnen starten :hmmz
Gooi anders een keer de complete accu los ‘s nachts dan weet je het zeker.
Maar als je laadspanning goed is, zou die gelijk moeten starten na een stukje rijden . . . al is Tilburg – Rijen geen bijster ver stuk hoor Stefan ;)
oh en een varta accu ofzo zijn ook niet slecht van brezan
4 november 2009 om 20:57 #17545567nee maar op de terug weg hebk echt heel tilburg gezien :P Noord/Oost/Zuid en West haha en dan niet de ringbaan wegen haha :jerry
4 november 2009 om 21:08 #17545568ik heb ook eens een keer last gehad van lek spanning
ik heb de multimeter tussen de pluspool en pluskabel geplaatst en dan 1 voor 1 de zekering er uit gehaalt en dan gekeken in wel circuit de lekstroom zit ,dan wordt het zoekplaatje al een stuk kleiner
je kunt ook alle zekeringen er uit halen en dan 1 voor 1 er weer in plaatsten
gr kabouter
4 november 2009 om 21:19 #17545569Het is toch geen slecht massacontact van je starter waardoor deze mss niet voldoende stroom kan trekken
4 november 2009 om 21:25 #17545570nope is echt een lege accu ivm dat mn kmstand die ik gereden heb ook op 0.0 staat ipv 152 bijvoorbeeld.
4 november 2009 om 22:35 #17545571Ampere tang er aan hangen. Dan zie je pas hoeveel vermogen erin gaat en eruit gaat.
Multimeter is leuk voor de laadspanning te checken, maar die is weer teveel afhankelijk van andere factoren.5 november 2009 om 05:38 #17545572even een accu lenen, denk dat dat een betere oplossing is
dan weet je in ieder geval of het je accu is of iets anders!!5 november 2009 om 08:36 #17545573Heb je zelf in de afgelopen maanden iets van elektronica geinstaleerd ???
Zou ik daar eens beginnen met controleren/meten/afsluiten….:vertag5 november 2009 om 12:26 #17545574Heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een ander merk gebakje.
Na lang zoeken, bleek er een diode in de dynamo stuk te zijn, waardoor deze de
opgeladen accu net zo hard weer leeg trok. Weet niet of dat tegenwoordig
nog mogelijk is, is inmiddels een jaar of 20 geleden.5 november 2009 om 20:12 #17545575origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
uhm lekstroom kan ook. maja dan ben je verder van huis.mja, maar als je dan net een stuk hebt gereden, dan zou je toch gelijk moeten kunnen starten :hmmz
Gooi anders een keer de complete accu los ‘s nachts dan weet je het zeker.
Maar als je laadspanning goed is, zou die gelijk moeten starten na een stukje rijden . . . al is Tilburg – Rijen geen bijster ver stuk hoor Stefan ;)
oh en een varta accu ofzo zijn ook niet slecht van brezan
Kwikfit is voor mensen met een bord voor hun kop en die hun geld weg willen gooien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.