wie weet raad? bijna opgelost

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wie weet raad? bijna opgelost

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211632
    astra GT
      Lid sinds:
      18 July 2008

      hallo opelfans,

      wie kan me helpen? heb een vectra uit 97 (1.8 16v)
      vanmiddag wil na het werk me auto starten, maar nu werkt ineens mijn km teller, toerenteller, dagteller, tankmeter, temp meter en men richtingaanwijzer helemaal niks meer :wtf
      vanmorgen was er niks aan de hand ( en vantevoren ook nooit last van gehad ???

      moet er strakjes nog ff naar kijken maar heeft er iemand een ide’ wat het zou kunnen zijn?

      m.v.g. johan

      #17515367
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Al geprobeerd om je teller-unit naar achter te drukken?? Misschien is ie ietsje naar voren gekomen waardoor hij geen kontakt meer maakt!

        #17515368
        sjouke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2006

          zekering kaduck ?

          doet je int. verlichting het nog? …

          #17515369
          astra GT
            Lid sinds:
            18 July 2008

            @ speaker, had ik al geprobeerd maar hielp niet,

            @ sjouke, was idd zekering door n22, en idd ook int.verlichting doe niks meer.

            heb inmiddels het een en ander geprobeerd maar zekering blijft doorbrande heb geprobeerd er een iets zwaardere in tezetten maar die werd meteen erg heet dus direct weer uitgehaald.
            via een duits vectraforum heb ik het electrish schema verkregen en deze eens doorgenomen,
            ik vermoed nu dat het probleem in de multitimer zit.
            heeft hier iemand al eerder problemen mee gehad ??

            groeten

            #17515370
            PAASHAAS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2004

              Ja, Wim-v6…..Hier heb je een “how-to” hoe je die kunt vervangen :

              http://www.opelvectra.info/home/bmulti.html

              #17515371
              Kaneda
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2005

                origineel gepost door astra GT

                heb inmiddels het een en ander geprobeerd maar zekering blijft doorbrande heb geprobeerd er een iets zwaardere in tezetten maar die werd meteen erg heet dus direct weer uitgehaald.

                nooit een zwaardere er in zetten

                het kan hopeloos verkeerd gaan dat ipv de zekering eruit knalt de bedrading opfikt en daar word je niet vrolijk van

                #17515372
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  sluiting in de dynamo .bij mij was hert in het voorjaar ook onder her rijden in eens alles op nul motor liep nog na stop zetten niet staarten poosje laten staan (ik had de pest in ) weer geprobeerd starten lopen eff alles werken en weer weg .

                  Wim Oudshoorn bij geweest Dynamo en het dynamo lampje in het daschbord naar de eeuwige jachtvelden

                  #17515373
                  astra GT
                    Lid sinds:
                    18 July 2008

                    heej bedankt voor de reacties,

                    maar ben gelukkig al een stuk verder, heb er aan andere multitimer ingezet ( maar zekering ging er nogsteeds uit ).
                    ben toen de bedrading beginnen te chekken, en ontdekte dat bij de achterklep de bedrading in die rubber thulle flink beschadigd was :wtf ( miss iets voor anderen om ook eens te chekken….
                    deze heb ik toen hersteld. maar was ook niet het probleem.
                    toen de stekkers van de deuren los gemaakt, en jawel…… de zekering bleef heel :D
                    nu 1 voor 1 de stekkers terug gestoken, en blijk er ergens sluiting in de linker achterdeur te zitten.
                    maar dat zoek ik morgen wel weer uit…..

                    groeten

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.