Wie weet dit?

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209965
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Heb sinds kort een klein probleempje met men Monza 3.0E. Als i kde wagen smorgens wil starten dan slaat hij soms maar aan op 3 of poten (heeft het niet altyd), Als je dan probeert gas te geven reageert hij er niet op en begint hij een beetje te bokken. Als je dan echt plankgas geeft dan schieten ineen alle 6 cilinders in gang en draait hij mooi en is er niks meer aan de hand. Soms voel je als de wagen stationair draait dat de hele wagen een beetje schud. Kan dit aan de bougiekabels liggen? Er steken nieuwe bougie’s in en der verdelerkap en rotor zijn nog goed en droog. Wat je ook hebt is dat als je eens eventjes op zijn staart stamp en met hem naar de 6 a 7000tr/min gaat dat hij ineens bij 3500tr/min een tweede adem vind en hij nog sneller vooruit schiet,

      #17484594
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        hallo goossens bjorn,

        mijn eerste ingeving is toch dat er toch een scheurtje in de verdeler kap zit, en dat die vonken overslaat in de verdelerkap…

        en doet ie het ook als hij warm is?

        #17484595
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          en ik zou ook ff je bougiekabels vervangen….;)

          #17484596
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            nee hij heeft het enkel als ik hem koud start dat hij tegenprutteld, maar eens hij draait heb ik geen last meer en draait hij zeer proper (buiten dat hij soms precies wat schud op stationair toerental maar dat kan ook gewoon de indruk zijn hoor). Eén keer hij warm is start hij perfect en wel meteen. Ik denk dat ik de kabels, rotor en verdelerkap zal vervangen en dan eens kijken wat hij doet.

            #17484597
            astraminator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2004

              IK zou ook aan de ontsteking denken. Effe alles goed checken. Vooral verdelerkap en rotor. Tevens ook even kijken of je vervroeging nog wel goed werkt.

              #17484598
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Naar 6 a 7000 toeren jagen is niet gezond voor een CIH. Van dat soort toerentallen houden ze helemaal niet. En als een 6 pitter staat te schudden bij stationair, betekend dat er minstens 1 zuiger niet meedoet. Ontsteking is inderdaad de eerste verdachte, maar een vervuilde (aangeroete) bougie kan ook de oorzaak zijn. Dat fenomeen heb ik gehad.

                #17484599
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Dat probleem heb ik ook eens gehad, met mijn Monza.
                  De wagen stond na aankomst uit [D] twee weken bij
                  een kennis……….Auto weggehaald daar,
                  slecht lopen, bla, bla, bleek dat er marters een het snijden
                  zijn geweest in de bougiekabels. :cry

                  De wagen kan natuurlijk niet van de 1 op andere dag slecht
                  lopen, dan moet er een ‘logische’ verklaring voor zijn.
                  misschien dat een reset van de computer je verder kan helpen,
                  mits die aanwezig is in jou wagen.:hmmz

                  grtz Ron

                  #17484600
                  Opel_Bjorn
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2008

                    volgens mij heeft het echt puur met de ontsteking te maken die stilaan vervangen moet worden, het ziet er allemaal nog mooi en goed uit maar dat wil niet zeggen dat het zo ook is. Tis ook maar af en toe dat hij het heeft en ook niet altyd, dus zal binnenkort dit allemaal eens vervangen.

                    Weet mss iemand van jullie waar ik nieuwe bougiekabels kan kopen en hoeveel ze ongeveer kosten?

                    #17484601
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik zou eens kijken naar de verdeler,of de vliegkracht verstelling niet klemt en de vacuum verstelling goed gangbaar is,en dat een CIH niet boven de 6000 toeren mag komen beschouw ik als vreemd,die van mij gaat bijna dagelijk naar 6000+ als ik de kickdown gebruik,al 4 jaar op rij,en onderblok is als nieuw teminste geen onderdruk of olieverbruik en de hoonstrepen stonden vorig jaar nog in de cilinders.

                      Bougie kabels zijn gewoon leverbaar van Beru 30E zal weer niemand kennen bij de automaterialen zaak,maar Omega A C30NE 177pk zijn gelijk aan die van een 30E kwa aansluiting en lengte en kosten rond de 5 tientjes teminste vorig jaar.
                      Bij mij sprong de vonk over van de ene naar de andere kabel met als gevolg backfires…..

                      #17484602
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        origineel gepost door GSEBougie kabels zijn gewoon leverbaar van Beru 30E zal weer niemand kennen bij de automaterialen zaak,maar Omega A C30NE 177pk zijn gelijk aan die van een 30E kwa aansluiting en lengte en kosten rond de 5 tientjes teminste vorig jaar.
                        Bij mij sprong de vonk over van de ene naar de andere kabel met als gevolg backfires…..

                        Bedankt GSE, heb zelf vanwege die marter andere kabels gekocht,
                        en de verkopers zeiden, ach die zijn wel goed voor die monza,
                        ma deze lijken mij iets te iel, of te dun.
                        misschien dat overstappen naar die Omega A C30NE 177pk kabels beter is.
                        Zie, met het buitenkantje van de wagen ken ik me redden,
                        maar als het op het technische vlak komt, mis ik daar dat beetje ervaring, thnx :thumbup

                        Toch fijn dat er Forums zijn met Users die hun ervaringen
                        willen delen.

                        grtz Ron

                        #17484603
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          zo staat er ook ene op marktplaats te adverteren met bougie kabels…

                          kon ze voor de sennie B wel leveren, maar voor de Sennie a niet..
                          inderdaad 30E.. kennen we niet, kreeg ik te horen :P

                          #17484604
                          henkjan_80
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2006

                            Spuit anders eens de verdelerkap en de kabels in met zeepsop en laat de motor lopen. Als de boel doorslaat kun je dat dan heel mooi zien (als ’t een beetje donker is) en als ’t echt niet goed is gaat de motor meteen slecht lopen als je er sop op spuit

                            #17484605
                            kenny900wb
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 September 2007

                              Jullie zijn het er al over eens dat het iets met de ontsteking is en ik moet zeggen, gewoon bij aanschaf nieuwe kabels, verdelerkap en bougies kopen.

                              Maar ik zou als ik jouw was ook even je kleppendeksel demonteren, even een boterbakje over de ketting maken en dan even je motor laten lopen. ff kijken of alle kleppen normaal open en dicht gaan. Even is misschien wat min, kost zeker wat werk maar heb ongeveer soortgelijk probleem gehad, inlaat van mijn 5e kapot. Nokkenas rond. Ook toen motorschudden bij 2000 – 3000 maar minder boven 3000.

                              Schrik wel een beetje van de toerentallen, maar komt misschien ook dat ik een rustige rijder ben.

                              Gegroet

                              #17484606
                              Opel_Bjorn
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 May 2008

                                nokkenas denk ik niet dat het is want eens hij in de gang is draait hij zeer proper en heb ik er geen last meer van. Hij heeft het ook maar soms en niet altyd.

                                Ik trek men wagen niet altyd naar de 6 a 7000tr/min maar af en toe is het wel eens leuk om al zen vermogen op de weg te zetten. Meestal rijd ik zeer rustig met de wagen anders slurpt hij echt benzine.

                                #17484607
                                opelforever
                                  Lid sinds:
                                  22 November 2008

                                  opel classic parts trier heeft bougiekabels in de aanbieding op ebay voor 23 euro

                                  niet duur en orgineel opel voor c 3.0 ne:thumbup

                                  #17484608
                                  deziggy
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2006

                                    als het met de bougiekabels niet opgelost is kan het ook nog speling op de verdeleras zijn.

                                    #17484609
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Trouwens waarom zouden het de bougiekabels moeten zijn,als deze slecht zijn worden ze echt niet beter bij warme motor……

                                      Dan blijven ze continu slecht,ik heb zelf ook met slechte kabels rond gehobbelt warm en of koud bleef de vonken overspringen.

                                      Ik verdenk ook meer de verdeler niet in orde,speling in de as kan vervoegers niet op orde…

                                      Nokkenas kan ook niet echt,dan merk je dat de heletijd dat ie slecht loopt stationair het ergst volgas het mist,tijdens versnellen hoor je een ander geluid.

                                      Draai de bougies eens los en bekijk de kleur eens van allemaal.

                                      #17484610
                                      mr-turbo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        haal de druk eens van je koelsysteem af als je hem wegzet, en kijk of het dan de volgende keren nog steeds het zelfde is…

                                        #17484611
                                        henkjan_80
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 December 2006

                                          Jij denkt aan een koppakking?……

                                          #17484612
                                          mr-turbo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            ja of een gescheurde kop.
                                            als ik deze symptomen had bij mijn cihs, duidde het daarop :cry

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.