Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262384
    Hans AG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2013

      Hallo,

      Ik heb iemand nodig die mijn ECU kan programmeren

      Ik heb een ecu van een Vectra Z18XE die in een Corsa GSI Z18XE moet.

      Bij de OPel dealer zeggen ze dat het niet kan.

      Maar ik heb er meer ervaring mee en ik weet dat het kan. Het was gewoon gelukt. En ik heb die man nog gesproken laatst en alles was goed geprogrammeerd. Ik heb helaas geen telefoonnummers.

      Wie kan dit ook? heel graag een reactie

      Groeten,

      Hans

      #18197252
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        heb je de sleutelchip en ring erbij?

        zo nee, dan kun je het vergeten denk ik. zit een startonderbreker in namelijk.

        #18197253
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Iedereen met een opcom of tech II kan een vrijgegeven ecu programeren.

          Is die niet vrijgegeven, dan gaat dat niet lukken.

          #18197254
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            En je meot de security code van je corsa weten. Omdat je de ecu moet inleren op de transponder en imobiliser in je huidige auto.

            #18197255
            Hans AG
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 December 2013

              Ook dan is het gewoon mogelijk dus zonder startonderbreker.
              Deze is gewoon eraf te halen of te programmeren.

              Dus dat is het niet.

              Zelfs de unlock code is er gewoon af te halen met speciale software.

              Ik weet er alles van.

              En de ecu van de Corsa Gsi z18xe wordt gewoon nieuw geleverd voor
              De Vectra en omega en Corsa.

              Deze is voor de volgende motoren identiek:
              X18xe1
              Z18xe
              Z22xe

              Dus de 2.2 van de omega heeft dezelfde ecu als de Corsa 1.8 16v Gsi

              Vandaar.

              Het is een groot fabel dat het niet kan.

              Dat weet ik uit eerste hand.

              Ik ken iemand met een Corsa Gsi z18xe die een Vectra z18xe ecu gebruikt heeft
              Alles werkt gewoon perfect.

              #18197251
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                die van de x18xe1 is NIET identiek, die is gelijk aan die van de X20XEV en X20XER.

                ECU werkt inderdaad gewoon van een vectra, maar op de normale manier kun je een niet uigeleerde ecu met een opcom of tech II niet inleren! Inleren moet je altijd je securty code voor hebben.

                #18197256
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Waarom wil je uberhaubt je ecu vervangen?

                  #18197257
                  Hans AG
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 December 2013

                    Ok tot dusver top voor de reacties.

                    P.s. Zou U denken dat U dit gaat lukken als U mij helpt?

                    Dat is de vraag vooralsnog.

                    En wat zou er dus eventueel allemaal nodig moeten zijn voor het daadwerkelijk goed programmeren?

                    Ik begrijp uit het verhaal de beide unlock codes.. Nou die zijn op te vragen op kenteken bij opel, helaas heb ik het kenteken van de vectra niet.
                    Verder kan dat dus met speciale software ook gewoon. (er staan zelfs wat filmpjes op youtube van hoe ze dat doen en met welke software)
                    (Verder wordt die unlock code software op internet verkocht door een bedrijf in Turkije o.a.)
                    Daarnaast moet ik dus de chip en transponder van de startonderbreker meeleveren voor programmeren… Ook duidelijk.

                    Wat dan moet is kopieren van de gegevens van de corsa unit en inleren van de vectra unit die in de corsa gaat.

                    De vectra unit is gereset. Dus dat is ok!

                    Zijn er verder nog dingen die U moet weten voor het programmeren?

                    :thumb
                    bedankt,

                    Hans

                    #18197258
                    Hans AG
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 December 2013

                      Ik wil de ecu vervangen omdat deze het gewoon doet als de motor koud is, maar als de motor warm wordt gaat deze kuren vertonen.

                      Toerental blijft laag, etc etc. allemaal ecu gerelateerd. Verder is alles al onderzocht.

                      Vandaar de andere ecu, maar het lukt bij de dealer niet met tech2 is het verhaal.

                      #18197259
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        @Hans AG wrote:

                        Ok tot dusver top voor de reacties.

                        P.s. Zou U denken dat U dit gaat lukken als U mij helpt?

                        Dat is de vraag vooralsnog.

                        En wat zou er dus eventueel allemaal nodig moeten zijn voor het daadwerkelijk goed programmeren?

                        Ik begrijp uit het verhaal de beide unlock codes.. Nou die zijn op te vragen op kenteken bij opel, helaas heb ik het kenteken van de vectra niet.
                        Verder kan dat dus met speciale software ook gewoon. (er staan zelfs wat filmpjes op youtube van hoe ze dat doen en met welke software)
                        (Verder wordt die unlock code software op internet verkocht door een bedrijf in Turkije o.a.)
                        Daarnaast moet ik dus de chip en transponder van de startonderbreker meeleveren voor programmeren… Ook duidelijk.

                        Wat dan moet is kopieren van de gegevens van de corsa unit en inleren van de vectra unit die in de corsa gaat.

                        De vectra unit is gereset. Dus dat is ok!

                        Zijn er verder nog dingen die U moet weten voor het programmeren?

                        :thumb
                        bedankt,

                        Hans

                        als die is vrijgegeven enkel code van corsa nodig. anders ook transponder en imobiliser nodig van de andere auto.

                        #18197260
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Als het de dealer niet lukt zal die wel niet vrijgegeven zijn. Dus inbouwen in de vectra uitleren en dan in je corsa werkt prima.
                          Zelf heb ik op deze manier mijn ecu gewisseld met de astra van mn pa om te testen of dat het probleem was. Anders denk ik dat er weinig zijn die je kunnen helpen hier op het forum.

                          #18197261
                          Hans AG
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 December 2013

                            Helaas is de vectra al gesloopt. Maar er staat .0 op de vectra ECU wat altijd gebruikelijk is als de ecu gereset is.

                            en zo heb ik die ook gekocht. Dus ik denk dat het moet lukken zo.
                            Echter zie heb ik een handleiding gelezen van opcom op http://www.opelforum.be waarin staat dat je met opcom de security code uit de ecu af kan lezen bij een corsa C… (Deze code moet ook in bij de autopapieren zitten op een kaartje, maar dat is vaak kwijt)

                            Ik zie er niet staan dat er van de vectra een security code met opcom uitgehaald kan worden…
                            Daar is echter wel andere software voor. even ter zijde.

                            Verder heeft de Corsa wel een transponder en 2 chips. Dus die zijn wel te koppelen aan de Vectra ECU (als ik die dus gereset is of security code er bij heeft)

                            Ik geloof dat ik dan alleen nog de code van de vectra unit nodig heb zij het dat deze niet is gereset!

                            MMM klinkt klaar als een klontje Ik laat het weten zodra ik weet dat ik die code heb of dat de ecu gereset is. :wors

                            Toppie

                            Hans

                            #18197262
                            Hans AG
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 December 2013

                              p.s. Dit staat er over opcom en security code uitlezen: op http://www.opelforum.be

                              betreft dus de corsa C:

                              Read Security Code
                              For programming new keys and immoboliser, functions the Security Code is required.
                              This code can normally be found on the Pass. Unfortunately, the Car Pass is often lost.
                              With OP-COM you can read the security code from the following models:
                               Corsa-C
                               Meriva
                               Tigra-B
                              Model selection
                              Corsa-C / Meriva / Tigra-B
                               Choose Body
                               Choose Instrument
                               Choose EPROM info
                               Now the Security Code can be read from EPROM

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.