Wie herkent deze auto’s? Nieuw toegevoegd, zie eerste post

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Wie herkent deze auto’s? Nieuw toegevoegd, zie eerste post

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 91)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244924
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Grote edit:

      Het begint inmiddels een wat oud topic te worden, maar ik kom nog best regelmatig een auto tegen waarvan ik geen flauw idee hebt wat het nou is. In het begin had ik nog moeite met dingen als een XK120 onderscheiden van een XK140, maar inmiddels ken ik m’n klassiekers een stuk beter, dus de moeilijkheidsgraad gaat wat omhoog hier ;) Soms kom ik ze tegen op het circuit, een andere keer in een musea of soms gewoon op straat. En aangezien er niet altijd logo’s op zitten of je de tijd/kans hebt om de eigenaar aan te spreken, maak ik er maar een foto van en plaats ik ze hier.

      Nu ben ik al heel vaak door diverse forumleden geholpen (zie hieronder) en het werd wat onoverzichtelijk. Dus ik houd m’n vragen voortaan maar in de eerste post en dan zien we wel hoe het hieronder loopt ;)

      Quote even de foto waarvan je weet welk merk en model het is, dat is wel zo gemakkelijk, denk ik.

      Ik hoop dat er nog steeds dingen herkend gaan worden.

      Degenen waarvan ik nog niet weet wat het (precies) is:

      Deze wagen had afgelopen weekend moeten rijden bij de Group C-klasse in de Historic Grand Prix op Zandvoort, maar ik heb ‘m niet op de baan gezien?
      En ik heb net het nummer van de wagen er niet op staan, je ziet eigenlijk alleen de reclame op de achtervleugel (volgens mij staat er ‘Migraintt Migraine Relief’) en op de motorkap die kort na het maken op de wagen werd gezet (Lucas, GM, Eurosport). Ik mocht deze pitbox niet in om een foto van de voorzijde te maken, anders had ik wel wat meer info gehad. Weet iemand welke wagen dit is en welke coureur er in reed?



      Nog eentje die ik niet op het circuit gezien heb, alleen in de paddock. Ook deze heb ik niet meer gezien in de startlijsten e.d.
      Heel vaak denk ik: O, het is dat. En dan vergelijk je ‘m met dat model, maar steeds weer is er iets anders. Ik ben inmiddels gaan twijfelen over welk merk het is.

      #17968465
      RickR91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 April 2011

        Om nog terug te komen op de mail. De bouwjaren zijn vrij lastig te bepalen.

        Nu dit topic :

        nr 3. de Barkas B1000 , gebouwd tussen 1961 en 1990 , ik schat dat deze tussen 1970 en 1985 is gebouwd
        nr 19 Norton Commando 961 , wat ik op internet kan vinden is dat ze vanaf 2010 werden uitgeleverd?

        #17968466
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ja, ik weet dat bouwjaren lastig zijn. Bij Amerikanen werd er ieder jaar wel een detail veranderd (zo weet ik bijv. dat een ’72er Mustang horizontale knippers in de grille heeft, en een ’73er verticale knippers)
          Je moet maar net iemand treffen die zulke dingen weet.
          De Norton ben ik in 2010 tegen gekomen, dan zou die brandnieuw zijn. Ik weet echter dat het wel een oude motor is, een oud-klasgenoot van me had de brommeruitvoering, z’n pa de motoruitvoering. Helaas heb ik geen contact meer met hem en weet ook niet hoe ik hem kan bereiken.

          Die Barkas 1000 was ik zelf niet opgekomen, staat nergens in m’n boeken. In Berlijn een boekje gekocht over alle Oost-Europese auto’s die geïmporteerd zijn in Oost-Duitsland, ook daarin stond geen Barkas.
          Bedankt alvast :)

          #17968467
          RickR91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2011

            nummer 18 is een custom bike, heb je er meer foto’s van? En dan vooral van het motorblok en versnellingsbak

            Nummer 2 is waarschijnlijk een 1928 Phantom I

            #17968468
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Nee, helaas geen extra foto van die custom bike.
              Ik was toen in Denemarken en moest m’n vriendin ophalen in het dorp (was zelf nog ff op de camping, bij ons tentje gebleven). Kwam onderweg een hele automeeting tegen, snel zoveel mogelijk foto’s geschoten (ruim uur bezig geweest) en toen een boze vriendin opgehaald ;)

              Maar aan het geluid dacht ik wel een Harley-Davidson te herkennen, dat typische klappen van die motoren.

              P.s. heb het idee dat die Norton een Norton Manx is. Ik ga nog even verder zoeken.

              #17968469
              RickR91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2011

                Nummer 13 is een XK120 1948-1954
                Nummer 15 : Chevrolet Pick Up 1941-1947

                #17968470
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Hoe herkende je die jaguar als een xk120?
                  Ik heb altijd zo’n moeite met oude Jaguars….kom er in m’n boeken ook vaak niet aan uit….

                  #17968471
                  Sandra.
                    Lid sinds:
                    31 January 2011

                    Volgens mij ;
                    3. een Wartburg
                    4. Alfa Romeo, Spider van ongeveer de jaren ’70
                    5. is een Volvo, het model wordt ook wel de “katterug” genoemd
                    6. Bmw, 502
                    10 Daimler
                    11 is van de jaren ’70
                    15 jaren ’60, ik denk ook dat het een 6 cilinder is
                    17 Mercedes-Benz, Adenhouwer Dora van bj ’58 – ’59

                    Dat is mijn lijstje :D xx

                    #17968472
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Sandra, bedankt voor je lijstje.
                      De nr. 3 is volgens Rick een Barkas B1000 en die komt overeen met de foto’s op internet. Zal de rest van je tips eens gaan googlen.

                      En die Katterug, dat komt overeen met de P444. :)

                      #17968473
                      Sandra.
                        Lid sinds:
                        31 January 2011

                        Mijn nummer 3 is dus al fout haha
                        Ik wist het echte model van de Volvo niet dus ik gaf onze benaming maar , die heb ik dus juist ! king:
                        Ben benieuwd of er veel van mijn lijstje kloppen :angel
                        xx

                        #17968474
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Sandra, ff antwoord op je lijstje:
                          Je nr. 3 was dus een Barkas,
                          Jouw nr. 4 is inderdaad een Alfa Romeo Spider uit de jaren ’70, maar ik kan geen specifiek jaar vinden met de kappen voor de lampen. Dus misschien was dat een optie
                          5: Je Katterug klopt ;)
                          Je nr. 6 (de BMW 502) klopt volgens mij niet, kijk maar naar de luchtinlaten onder de lampen. Maar je hebt me al wel een hint gegeven :)
                          10: Bedankt, die klopt ook, nu nog even uitzoeken welke Daimler
                          11: jaren ’70, maar het is dus een Guillietta?
                          15: die had Rick al opgelost :)
                          17: De Adenauer-Dora is inderdaad een Mercedes-Benz Typ 300, volgens mij uit 1959

                          #17968475
                          Astraman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 July 2004

                            @RISL wrote:

                            Afgelopen vakantie in Berlijn geweest, onder andere het Meilenwerk bezocht.
                            Ben daar een hoop auto’s tegen gekomen, waarbij ik moeite had het merk, model en bouwjaar vast te stellen. Bij sommige wagens waarvan je in eerste instantie denkt dat ze gemakkelijk vast te stellen zijn, ben ik gaan twijfelen.

                            Omdat ik ze niet kan uploaden bij ‘raad je het plaatje’ (aangezien ik dan niet weet of iemand het goed heeft of niet), start ik dit topic. Ik heb mijn laptop even nagezocht op voor mij onbekende wagens, hier volgen er een aantal (de eerste 21).

                            Ik wil dus graag weten: merk, model en bouwjaar. De gegevens die bij de foto staan, ben ik niet zeker van, dus ga daar niet vanuit. Ik hoop dat iemand me wil helpen en zijn autokennis wil delen. Ik zet er een nummer bij, als je in je antwoord dit nummer even herhaalt, hoef je niet moeilijk te doen om de auto te beschrijven of te quoten.

                            Alvast heel erg bedankt!

                            Nr. 1: Saab, Sonnet 2, bj 1966 tm 74

                            Nr. 2: Rolls-Royce, geen idee.

                            Nr. 3: Barkas B1000, 1961-1990

                            Nr. 4: Alfa Romeo, Spider Serie 1 Duetto. 1967 – 1969

                            Nr. 5: Volvo, PV 444 “kattenrug” 1944-1958

                            Nr. 6: BMW 503 1956-1960

                            Nr. 7: Rolls-Royce, Silver Shadow 1977-1980

                            Nr. 8: Hispano-Suiza, K6 of J12 :hmmz

                            Nr. 9: Cadillac, Coupe de ville, 1956

                            Nr. 10: Daimler Sovereign (zit geen kat op)

                            Nr. 11: Alfa Romeo, Guillia 1962 – 1978

                            Nr. 12: Alfa Romeo, GT

                            Nr. 13: Jaguar xk 120

                            Nr. 14: Lancia, Flaminia 1961

                            Nr. 15: Chevrolet Pick-up, naamgever zo’n beetje van alle pick-ups (ja echt) 1941

                            Nr. 16: Maybach zeppelin.

                            Nr. 17: Mercedes-Benz 300 1959

                            Nr. 18: Harley, denk ik.

                            Nr. 19: Norton? Cafe racer gebouwd uit Commando??

                            Nr. 20: Mercury Marquis 1972

                            Nr. 21: Mercury, Montego 1973

                            #17968476
                            Sandra.
                              Lid sinds:
                              31 January 2011

                              Allright , dat zijn er veel goed ! king:
                              En volgens mij is nummer 11 een Guillietta, ja.
                              Ik denk ook dat de Mercedes van ’59 is :thumb
                              xx

                              #17968477
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                De url’s zijn reeds opgelost. Ze zijn dus nog wel zichtbaar, maar nemen geen ruimte in :)

                                Astraman, bedankt! Zal eens een nieuwe post maken met nog meer auto’s waarbij ik moeite heb om iets met zekerheid vast te stellen.
                                Heb met name moeite met de echte klassiekers, zoals de Jags xk120, xk140, xk150 en de oude BMW’s.

                                Ik ga verder, heel erg bedankt alvast weer: de eerste post is ge-update.

                                Opnieuw: ontzettend bedankt alvast :)

                                #17968478
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  P.s. Astraman, ik ben er heilig van overtuigd dat de Saab die ik gepost een Sonnet 3 is, de Sonnet 2 ziet er heel anders uit. Bouwjaren zijn dan 1970-1974. :)

                                  #17968479
                                  Astraman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 July 2004

                                    Klopt :thumbup Is een 3, haha.

                                    #17968480
                                    Smithy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 August 2011

                                      nr 35 : Chevrolet Camaro, 1e generatie, bwj ’67-’69, 396 = 6500cc v8 = SuperSport king:

                                      #17968481
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Bedankt, ik twijfelde over het bouwjaar.

                                        #17968482
                                        Smithy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 August 2011

                                          You’re welcome :)

                                          btw, 39 ben ‘k redelijk zeker dat’t een aprilia RSV Mille is van ’07, maar omgebouwd naar streetfighter

                                          en de koplampunit lijkt van hieruit nogal op die van een yamaha fazer… maar daarvoor zie’k er niet genoeg van ;)

                                          #17968483
                                          RISL
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            24 January 2011

                                            Schopje

                                            #17968484
                                            Silence
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 December 2005

                                              Nr 39 is volgens mij een Aprillia Tuono van volgens mij 2006
                                              Nr 34 Chevrolet impala is volgens mij van 1966
                                              Nr 33 Ferrari 308 GT4 is van “78

                                              #17968464
                                              Smithy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 August 2011

                                                @Silence wrote:

                                                Nr 39 is volgens mij een Aprillia Tuono van volgens mij 2006

                                                ah inderdaad… je hebt volledig gelijk !
                                                ik herkende de vorm van het kader en de achterlichten,
                                                deze lijken dan ook precies op die van een rsv mille :)

                                                #17968485
                                                midnight black
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2011

                                                  Dit is een leuk topic!

                                                  Sommige opgezocht en sommige ben ik ook nog niet uit:

                                                  4 is een Alfa romeo Spider vanaf 1970, geen Duetto want die heeft z’n ruitewissers andersom zitten.
                                                  5 is een Volvo P544 ipv 444 want deze heeft een voorruit uit 1 geheel
                                                  10 is een Jaguar series X (groot slagschip van Jaguar ontworpen voor de Amerikaanse markt.
                                                  12 is een Alfa Romeo Giulia GT
                                                  13 inderdaad jag XK120 (140 heeft dikkere bumpers en 150 voorruit uit 1 stuk)
                                                  17 Mercedes 300 Adenauer W189 (soort vroege S klasse)

                                                  Groeten

                                                  #17968486
                                                  Silence
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 December 2005

                                                    Heb er nog een paar opgezocht.

                                                    Nr.22 land rover series 1 van 1948
                                                    Nr.24 is van ongeveer 1964
                                                    Nr 26 is een Ford Taunus 17m van 1968
                                                    Nr.28 is van 1964
                                                    Nr.29 is van 1969
                                                    Nr.40 is een gewone 3-serie

                                                    #17968487
                                                    RISL
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      24 January 2011

                                                      Heel erg bedankt, ben al weer een heel stuk verder.
                                                      Als je dit heel leuk vind, kijk dan ook eens hier: viewtopic.php?f=40&t=94204&p=2055245#p2055245

                                                      Zal vanavond weer eens een aantal wagens posten die ik op de foto heb gezet zonder duidelijk te weten wat het is. Ik zal de eerste post updaten en dan even het topic even een schopje geven.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 91)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.