Whuh?! Geen MMC/ECU unit?

Forumindex Forums Modellen Calibra Whuh?! Geen MMC/ECU unit?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220291
    McKaamos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2009

      In verband met een babbeltje met iemand over een ECU ben ik eens op zoek gegaan naar de ECU/MotorManagementComputer in m’n Calibra.
      Hij zou rechts voor moeten zitten, tussen het dashboardkastje en de buitenkant van de auto.

      Dus ik op m’n kop in de stoel hangen, paneel er af halen en……. Niks!? Alleen een grote, gele, afgedopte stekker?
      De stekker ziet er wel uit als een ECU stekker, maar er hangt dus niks aan…
      :wtf

      Is zo’n ding uberhaupt vereist? Lijkt me niet, gezien m’n Cali gewoon start, stopt, rijd, bochtjes neemt en teringherrie uit de speakers gooit.

      Cali is trouwens een C20NE, 2.0i 8valve van 1994.

      Zo, en nu even de tuinslang er over. Er hebben een paar vogels op m’n mooie wagentje gescheten… Zou die kutkrengen moeten afknallen ofzo :fy1

      #17660632
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        hmm
        er zou idd achter die plastice kap een ecu moeten zitten
        kan zijn dat die ter hoogte van je dasgboard kastje zit…

        zonder een dergelijk iets loopt het niet

        #17660633
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Ik ben net nog eens in de auto gedoken, op de kop in de stoel gekropen en met een zaklamp zitten schijnen.
          Toen zag ik eindelijk een grijs/zilver doosje met, vermoedelijk, “GM” er op achter een stuk in carrosseriekleur geverfd metaal zitten.

          Morgen of overmorgen maar eens alle plastic spullen aan die kant los draaien, had nu alleen het bodempaneel van onder het dashboardkastje er af.

          #17660634
          Project
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            die gele stekker is van het fabrieksalarm,je zocht te hoog

            recht onderin,beenruimte (achter de kap waar het onderhoudsboekje in zit (kan) daarachter zit die

            #17660635
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Ik zocht idd te hoog. Als het goed is kan ik hem er nu uit krijgen iig. Even wat dingen aan dat ding checken (nummers, stekkers).

              Trouwens, als die gele plug van een alarm is, zit er dan al in de auto voorbereiding voor alarm? Sensoren enzo?
              VOldoet het dan om daar een passend kastje aan te hangen? Of is er meer nodig?

              #17660636
              Project
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                als je auto van 1994 is en je motor een c20ne heb je een GN code op je motronic staan

                bedrading van alarm is voorbereid,op de dak sensoren na
                en je hebt dan nog een paar kleine dingetjes nodig

                #17660637
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Ik begin me steeds meer af te vragen of zo’n fabrieksalarm een beetje stevig is of dat aftermarket beter beveiligt.

                  #17660638
                  angel-2000
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    fabrieksalarm stelt niks voor.
                    Dinsdag nacht is mijn calibra turbo voor de deur gestolen met het fabrrieksalarm erop en dus geforceerd zodat dat ook uit was.

                    #17660639
                    Opaul
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 October 2006

                      origineel gepost door angel-2000
                      fabrieksalarm stelt niks voor.
                      Dinsdag nacht is mijn calibra turbo voor de deur gestolen met het fabrrieksalarm erop en dus geforceerd zodat dat ook uit was.

                      Balen! :o
                      De auto wel in één geheel teruggevonden?

                      Volgens mij heeft een fabrieksalarm geen eigen accu, waardoor het loskoppelen van de accu voldoende is. Het voordeel van een fabrieksalarm zijn de vier ultrasone sensoren die mooi weggewerkt zitten boven de b-stijlen, aftermarket zijn het er vaak maar twee.

                      #17660640
                      BlackVec
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 February 2008

                        Een calibra hoort niet ook voor de deur maar achter een (garage)deur ;)

                        #17660641
                        16VCalibra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          alleen niet iedereen heeft dat helaas….

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.