In Duitsland zijn voldoende stukken autobahn waar je veilig hoge snelheden kan rijden. Doe het ook regelmatig als ik in duitsland ben richting Bottrop zijn heerlijke stukken waar je geen snelheid limit hebt en als het dan rustig op de weg is laat ik mijn zafira echt wel even uit. Vanaf 180KM begint het pas leuk te worden. Dan doe je ook niks anders meer dan heel goed opletten. :wub :thumbup Ik moet eerlijk zeggen mijn zafira a 2.2 16V is zeker niet zuinig maar als ik naar Movie world Germany ga is een rit van 350KM retour. Blijft mijn gemiddeld verbruik toch 1 op 10KM. En dan rijd ik voldoende stukken ruim boven de 180KM per uur op de cruisecontrol waar het kan natuurlijk.
Ben net terug van vakantie Slagharen met dakkoffer en maximaal vol beladen 560KM gereden met 51liter verbruik. Vind ik niet verkeerd. Gewoon netjes gereden aan de maximum snelheden die in nl gelden. Heb de helft daarvan 130km per uur mogen rijden omdat er redelijk wat stukken zijn waar je 130km mag rijden en dat doe ik dan ook natuurlijk ook met dakkoffer. Net geen 1 op 11KM gereden dus (10,89KM). En rijd standaard met 225/40/18 8J 18″inch banden.