Wervelkleppen- reparatie of uitschrijven – Waar/Wie?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wervelkleppen- reparatie of uitschrijven – Waar/Wie?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18551880
    VisserA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 April 2024

      Beste Opel liefhebbers.

      Hierbij mijn eerste berichtje met, natuurlijk, gelijk een vraag/probleem … met mijn Vectra C 2.2 Z22YH 2008 bijna 180k op de KM’s

      Sinds een tijdje heb ik problemen met de wervelkleppen, Code P1112. (De benzine inspuitpomp in de tank is door deze melding ook al vervangen, dus ik ga er echt vanuit dat het de wervelkleppen zijn).

      Op zich loopt hij nog prima, “probleem” is echter het blijven branden van Motormanagement melding, en we hebben een idee dat hij hierdoor in een “noodprogramma” loopt aangezien het verbruik 20% hoger is als normaal …. na vervangen brandstofpomp geeft BoordComp ook aan dat hij bij intrappen gaspedaal een verbruik heeft van 30-35L/100, terwijl als je een constante snelheid rijdt het verbruik geheel normaal is 7-10L/100km …

      Mijn vakgarage kan mij niet meer verder helpen, dat is niet helemaal waar, want ze zouden het wel kunnen uitzoeken,maar ook zij zouden naar “derden” moeten. De 2 tuners waarmee mijn  Seat/VW vakgarage mee werkt hebben niet meer de mogelijkheid voor mijn oude vertrouwde Opeltje.
      Dus die raden mij aan om te kijken of ik zelf iemand rechtsstreeks kan vinden.

      Ik wil zou dit graag willen laten verhelpen dmv ECU uitschrijven (of eventueel reparatie als dat volgens de hier aanwezigen experts beter/voordeliger is). Of zou er toch iets geheel anders aan de hand zijn??

      Hebben jullie een idee waar ik zou moeten zijn die dit uitschrijven en/of reparatie kunnen doen voor mij?
      (Garage of particulier is beide oke, als het maar niet tegen Opel Garage prijzen is … ;-)   )

      Afstand in principe geen bezwaar, al zou omgeving Gorinchem wel lekker zijn natuurlijk.

      In ieder geval alvast dank voor het meedenken en voor eventuele reacties !!

      #18552194
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Eventueel Mitchell Daams op facebook contacten.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.