Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Wervelklep Zafira B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2011 om 17:19 #17240429
Als bij het uitlezen code P1112
(wervelklep vastgelopen)
Kun je daarmee met pech komen te staan???
(dat je dus niet meer kunt rijden)7 juli 2011 om 07:53 #17908312bij mij bleef ie gewoon lopen.
vervanging vd wervelklep kost volgens de VOD € 602,90zou voor de zekerheid ff kijken of de koppelstang niet los ligt.
dat is een ijzeren stangetje met een witte plastic kop erop, die in een zwart plastic stangetje zit geklikt.op de 2e foto hieronder, zie je het ijzeren stangetje er los achter liggen.
dit was bij mij het geval, had wat dat betreft dus “geluk”.7 juli 2011 om 16:47 #17908313Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:
7 juli 2011 om 17:42 #17908314@GRSBK wrote:
Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:
kun je het stangetje wel makkelijk van links naar rechts bewegen???
7 juli 2011 om 20:45 #17908315@SigNumberOne wrote:
@GRSBK wrote:
Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:
kun je het stangetje wel makkelijk van links naar rechts bewegen???
Kun je die stang van de wevelklep dan gewoon handmatig verschuiven
en eh wat doet die ty-rap eigelijk aan jou wervelklepstang???(1e foto)
8 juli 2011 om 09:30 #17908316die zwarte strip moet je soepel van links naar rechts kunnen bewegen.
zoniet, zit je wervelklep inderdaad vast.
die 1e foto is niet van mijn auto, heb ik “geleend” van een duits forum.
ze hebben de wervelklep daar vastgezet, maar de storing blijft dan komen.13 juli 2011 om 18:13 #17908317Vind het maar allemaal raar
maar heb net de BC uitgelezen
STORING wervelklep (P111261)
is verdwenen!!!14 juli 2011 om 13:41 #17908318GRSBK, ik rij al een tijdje (zeker 2 maanden) met Zafira 2.2 16v met een foutmelding P111261, zonder oplichten van het motormanagement lampje, dus zonder dat ik het wist. Naast het storend rijgedrag (treuzlen bij optrekken) lijkt me derhalve niet echt kwaad te kunnen. De wervelklep blijkt niet vast te zitten, kan gewoon soepel met de hand bediend worden, dus hier geen storing. Recent is de motortemperatuursensor vervangen (kosten minder dan 1000 Euro) en nu presteert de motor stukken beter, bijna als vanouds (doch het probleem is niet helemaal van het toneel). Misschien een tip. Overgang van een 2.2 naar een 1.6 lijkt met een grote stap, is een 1.8 niet een goede middenweg gezien de pks. Vraag wat is jouw ervaring met de HD benzine pomp en druksensor heb jij die inmiddels ook vervangen ?
Ik zie dat ‘zfsg’ een soortgelijk probleem heeft, zie ‘ECOTEC’, x20xev, hij heeft ook nooit een echte oplossing kunnen vinden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.