Wervelklep Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wervelklep Zafira B

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240429
    GRSBK
      Lid sinds:
      12 January 2011

      Als bij het uitlezen code P1112
      (wervelklep vastgelopen)
      Kun je daarmee met pech komen te staan???
      (dat je dus niet meer kunt rijden)

      #17908312
      SigNumberOne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2011

        bij mij bleef ie gewoon lopen.
        vervanging vd wervelklep kost volgens de VOD € 602,90

        zou voor de zekerheid ff kijken of de koppelstang niet los ligt.
        dat is een ijzeren stangetje met een witte plastic kop erop, die in een zwart plastic stangetje zit geklikt.

        op de 2e foto hieronder, zie je het ijzeren stangetje er los achter liggen.
        dit was bij mij het geval, had wat dat betreft dus “geluk”.

        #17908313
        GRSBK
          Lid sinds:
          12 January 2011

          Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

          #17908314
          SigNumberOne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2011

            @GRSBK wrote:

            Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

            kun je het stangetje wel makkelijk van links naar rechts bewegen???

            #17908315
            GRSBK
              Lid sinds:
              12 January 2011

              @SigNumberOne wrote:

              @GRSBK wrote:

              Dan heb ik vette pech want die witte knop zit in het stangentje geklikt :???:

              kun je het stangetje wel makkelijk van links naar rechts bewegen???

              Kun je die stang van de wevelklep dan gewoon handmatig verschuiven

              en eh wat doet die ty-rap eigelijk aan jou wervelklepstang???(1e foto)

              #17908316
              SigNumberOne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2011

                die zwarte strip moet je soepel van links naar rechts kunnen bewegen.
                zoniet, zit je wervelklep inderdaad vast.
                die 1e foto is niet van mijn auto, heb ik “geleend” van een duits forum.
                ze hebben de wervelklep daar vastgezet, maar de storing blijft dan komen.

                #17908317
                GRSBK
                  Lid sinds:
                  12 January 2011

                  Vind het maar allemaal raar
                  maar heb net de BC uitgelezen
                  STORING wervelklep (P111261)
                  is verdwenen!!!

                  #17908318
                  Fjcm
                    Lid sinds:
                    24 June 2011

                    GRSBK, ik rij al een tijdje (zeker 2 maanden) met Zafira 2.2 16v met een foutmelding P111261, zonder oplichten van het motormanagement lampje, dus zonder dat ik het wist. Naast het storend rijgedrag (treuzlen bij optrekken) lijkt me derhalve niet echt kwaad te kunnen. De wervelklep blijkt niet vast te zitten, kan gewoon soepel met de hand bediend worden, dus hier geen storing. Recent is de motortemperatuursensor vervangen (kosten minder dan 1000 Euro) en nu presteert de motor stukken beter, bijna als vanouds (doch het probleem is niet helemaal van het toneel). Misschien een tip. Overgang van een 2.2 naar een 1.6 lijkt met een grote stap, is een 1.8 niet een goede middenweg gezien de pks. Vraag wat is jouw ervaring met de HD benzine pomp en druksensor heb jij die inmiddels ook vervangen ?
                    Ik zie dat ‘zfsg’ een soortgelijk probleem heeft, zie ‘ECOTEC’, x20xev, hij heeft ook nooit een echte oplossing kunnen vinden.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.