Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen?

Forumindex Forums Techniek Ecotec Wervel kleppen Z19DTH verwijderen of spruitstuk vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18304368
    Jones Newton
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Ik het bij UT de turbo druk ook wel eens laten verlagen in een Paar stappen maar ze turbo blijft zagen / pendelen dus dat is volgens jou surgen het zelfde als boostcreep?

      rijdend met de computer is ook te zien dat met het zagen het vnt magneet ventiel heel erg in stappen open en dicht springt
      Komt dit dan door minder tegen druk?

      UT wist er geen raad mee dus het probleem is er nog steeds..
      De actuator stang iets langer maken klinkt wel logisch, ik ga deze mod eens overwegen de actuator stang is niet heel makkelijk te bereiken bij de zafira helaas.

      Thnx!

      #18304369
      smurmex
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2016

        het surgen van je turbo kom door dat de turbo meer lucht opbouwd dan dat er door de motor afgevoerd kan worden.
        waar door het turbo (turbine wiel) wordt afgeremd

        je krijgt dus
        druk opbouw–> door teveel lucht remt de turbo (surge) –> druk valt weg –> druk opbouw –> door teveel lucht remt de turbo (surge) enz….

        boostcreep is als er bv een fout zit in de vgt. en de uitlaat gassen de turbo blijven op spoelen, dit stopt alleen als je het gas los laat
        boostcreep zie je als je turbo zwaar vervuilt is en de geometrie niet soepel meer werkt.

        Komt dit dan door minder tegen druk?
        door dat je minder tesgen druk hebt is de ΔP hoger waar door dat de turbo mogelijk boven zijn efficentie uit komt. dus slecht gaat presteren (wel druk geen massa flow) door warmte ontwikkeling. warme lucht bezit namelijk minder massa dan koudere lucht.

        Wat de computer laat ziet is dat hij zijn best goed, de druk te regelen. dit lukt hem blijkbaar niet, of tewijl de gegevens die in de ecu zitten wijken te veel af van de waarheid
        de regeling hier achter is een PID regeling, die werkt met een input uit een table als die teveel verschilt van de werkelijkheid is een PID te traag.

        het alleen verlagen van de turbodruk levert niet veel op, (mss moet je juist de druk verhogen om in de buurt van je vgt te komen) <– ook niet wenselijk
        aangezien dat de regeling van je vgt niet lekker verloopt.

        maak je actuator rod maar eens langer, doe dit wel met verstand en blijf weten hoeveel je gedaan hebt. (mss opschrijven)

        heb je mss log files ?

        #18304370
        Jones Newton
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 September 2013

          Ik zal volgende week eens een log maken misschien dat de er wat meer wijs van word dan mij. Hij gaat niet over z’n gevraagde druk maak hij maakt wel grote sprongen dus dat overspoelen.

          #18304371
          Jones Newton
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 September 2013

            Ik denk dat het het surgen is de turbo is gereviseerd en heeft geen vooruitgang gebracht als hij gaat lopen pendelen komen er ook roetwolken uit met tussen pozen dus inderdaad massa flow.

            #18304372
            smurmex
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2016

              als de turbo gereviseerd kun je dan geen beroep doen op het revisie bedrijf, ik neem aan dat hun de turbo goed afgestelt horen af te leveren.

              #18304373
              Jones Newton
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 September 2013

                Voor en na de revisie had ik de zelfde klachten en de rapporten van kalibreren van vnt en balans waren spot on volgens specs denk dat het misschien toch komt door dat dpf weg is hij te snel opspoeld

                #18304374
                smurmex
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2016

                  dat denk ik ook, aangezien de sturing van het magneet ventiel dat de laaddruk regelt zwabbert en niet mooi stabiel blijft

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.