Motor+bak uit Zafira A halen? Doet me denken aan oude Citroën

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motor+bak uit Zafira A halen? Doet me denken aan oude Citroën

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346270
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Goeie hemel! Wie heeft dit al eens moeten doen? :-(
      Let wel, ik heb geen brug en geen put.

      Ik wou even snel “motorblok met versnellingsbak” uit mijn Zafira A trekken… dacht het niet.
      Je moet potverdikke de hele voorkant uit elkaar halen! :wacko:

      Met de opstelling voor voorwielaandrijving en het feit dat het de onderkant van een Astra is met daarop een vooruitgeschoven cabine, maakt zo al dat je bijna nergens aankunt in de motorruimte.
      Moet je daar een subframe, met de ophanging van de wielen en de stuurinrichting, exclusief de airco, helemaal onderuit halen om dan motor+versnellingsbak er… “onderuit te kunnen laten zakken”.

      De Opel garagist zal daar natuurlijk zijn gerief wel voor hebben en daar lijkt een een fluitje van een cent, maar bij je thuis?

      Zo wordt het gedaan bij de Zafira B:
      https://youtu.be/8l3Vv4WS6q0?t=2m2s

      Zal ik dan maar wat verder demonteren, op de grond, in mijn garagebox.

      Het lijkt wel of je aan een oude Citroën gaat werken.
      Ooit een alternator zien vervangen bij een grote Citroën vroeger.
      Ook daar moest een redelijk stuk van de voorkant af, inclusief de gardeboes, eer je die alternator eruit kon vissen.
      Dit verbeterde wel vanaf de BX.
      Maar een Opel Zafira A van 2000, dit kan toch niet menen? :negative:

      #18346297
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Oeps ja zeg, die goede oude BX.
        Het voorste uitlaat pijpje vervangen, ppfffoe.
        Maar bij mijn 1e oude citroen was motor en bak wisselen in 1 ochtendje gebeurd.
        Inclusief kletsen en koffie.
        En gewoon op straat!
        oja, dat was een 2cv :rolling:

        #18366646
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Ooit wou iemand, ik dacht, een alternator vervangen van een CX. Die bleek niet tussen motor en carrosserie te gaan. Dan maar de voorkant losmaken, Om dat te kunnen doen moest er eerst meer los. Op den duur lagen de spatborden en al er af.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.