Welke Zekering in Spectron SPA2200?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Welke Zekering in Spectron SPA2200?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219165
    Mirrage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 March 2010

      Goedemorgen Forumleden,

      Het is eindelijk vrijdag, en heb straks weer tijd om aan mijn Corsaat te sleutelen!

      Ik heb een versterker zonder zekering, deze werd niet met zekering geleverd, het gaat om een Spectron spa2200, 1/2ch

      Deze versterker heeft het vermogen:
      2x 60w RMS @4ohm
      2x 100w MAX

      Nu weet ik niet hoeveel ampere zekering ik er in moet doen aangezien ik geen boekjes met informatie over de versterker heb.

      Ik had een rekensommetje gedaan: 2×6012=10 ampere! dus steekzekering 10A (rood) er in gedaan, deze brande meteen door!

      Had ik nog een 30a zekering liggen, deze brande ook direct door!

      Nu weet ik nog niet welke zekering ik nodig ben, er is ruimte voor 1 steekzekering.

      Mijn 16mm2 voedingskabel zit direct op de + van de accu, met bij de accu een 30a glaszekering er aan (deze brand niet door).
      Massa 16mm2 heb ik aan het chassis vast gemaakt met een schroefje, chassis natuurlijk opgeschuurd.
      Remote kabeltje verbonden met versterker.

      Heb verder nog geen speakers of RCA’s aangesloten gehad.

      Kan iemand mij helpen?

      #17647316
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Volgens de handleiding moet er 25A in.
        Als zelfs 30A er direct doorgaat dan is hij waarschijnlijk defect.

        Klik hier voor de handleiding

        #17647317
        Mirrage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 March 2010

          Oke bedankt voor de info!
          Hij is dus waarschijnlijk defect, ga ik er geen zekeringen meer aan spenderen :D

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.